dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
  1. #1

    Domyślnie Brama garażowa segmentowa z prześwitem

    Witam,
    Jestem mieszkańcem nowej inwestycji, w której skład wchodzi również garaż z bramą segmentowa a ja sam jestem totalnym amatorem jeśli chodzi o tematy budowlane.

    Według tabliczki znamionowej ma ona klasę 0 przepuszczalności powietrza oraz przenikalność cieplną na poziomie 1,2W.
    Czy ta norma tyczy się samego skrzydła czy całości włączając w to prześwity?
    Pytam, bo brama po opuszczeniu do końca ma przeszło 2cm prześwitu od góry między skrzydłem a nadprozem i w środku wieje halny a jest w garażu podłogówka i się obawiam o bezsensowne wychładzanie całej instalacji.
    Dodam że skrzydło zamyka prześwit na wysokość ale nie przylega do płaszczyzny wyznaczoną przez koniec nadproża i tam jest to 2cm dystansu.
    Czytałem że segmentowe powinny być ogólnie szczelne jak na bramy i jak dla mnie to powinna być chociaż jakaś uszczelka domykająca ten prześwit natomiast chciałbym się najpierw skonsultować z kimś, kto siedzi w temacie, zanim uderzę do dewelopera.

    Z góry dzięki za poradę i pozdrawiam
    Piotr

  2. #2
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!!NAJPOŻYTECZNIEJSZY FORUMOWICZ od ZAWSZEFORUMOWICZ WIELKI SERCEM
    finlandia

    Zarejestrowany
    Feb 2005
    Skąd
    Siedlce
    Kod pocztowy
    08-110
    Posty
    13.110

    Domyślnie

    Przenikalność U dotyczy całej bramy.
    Przepuszczalność powietrza klasa 0 (nawet nie wiem czy taka jest) to żadna. Najwyższa klasa to 4, dotyczy głównie okien. Byłbym szczęśliwy jakby bramiarze deklarowali chociaż 2.

    To co opisujesz to nieszczelność wynikająca najprawdopodobniej z regulacji (np. wyżej wylana posadzka). Powinno dać się wyregulować na górnych rolkach.
    A Ty?! Widząc tonącego wyciągniesz rękę? czy smartfona..

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia