Witam! Poszukuję porad od doświadczonych osób, które być może zmierzyły się z podobnym dylematem. Od dłuższego czasu rozglądamy się z narzeczonym za działką pod swoje własne m2. Jednak jak wiadomo ceny działek w ostatnich latach poszybowały mocno w górę i nawet działki zlokalizowane w małych miejscowościach mają ceny ok 100zł/m2. Ostatnio dostałam propozycję otrzymania w darowiźnie części działki rolnej od rodziców(30a,nie jestem rolnikiem). Do wyboru mam 2 miejsca. Pierwsze miejsce to pole orne, które ma w sąsiedztwie domy, prąd jest przy działce, jest też konieczność wykonania studni. Jednak to miejsce ma też swoje wady- III klasa gruntów mineralnych oraz dość uciążliwy dojazd do miasta zimą- jest co prawda droga asfaltowa w pobliżu jednak są to tereny otwarte i mało uczęszczane więc ewentualne odśnieżanie jest rzadko. Tą działkę wolałabym więc sprzedać ale ze względu na klasę gruntu odrolnienie jej byłoby kosztowne.