dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
  1. #1

    Domyślnie Przewymiarowany zbiornik CWU

    Witam, planuję montaż gruntowej pompy ciepła z instalacją PV (nowy system rozliczeń) i zastanawiam się jaki zbiornik CWU wybrać. Moje zapotrzebowanie spełniłby spokojnie zbiornik 300l ale tak się zastanawiam czy żeby zmaksymalizować autokonsumpcję nie warto by zastosować zbiornika np. 500litrów z dwoma wężownicami?
    Normalnie i zawsze by grzała górna a przy nadwyżce produkcji PV po uzyskaniu żądanej temperatury na górze zbiornika zaczynała by grzać dolna?
    I pytanie czy to by nie było też bardziej efektywne przy PC grzejąc 500l do temperatury powiedzmy 40stopni niż 300l do 55?
    Chodzi mi czy to będzie miało sens pod kątem obniżenia kosztów eksploatacyjnych, nie bierzemy pod uwagę kosztów inwestycyjnych.
    Jestem laikiem w temacie i ciekawi mnie czy ma to jakiś sens czy gra nie warta świeczki?

  2. #2
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kaizen
    Zarejestrowany
    Jun 2014
    Kod pocztowy
    05-540
    Posty
    24.304
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    155

    Domyślnie

    Jak niby zasobnik zmieni Ci autokonsumpcję? I tak zużycie CWU będzie wąskim gardłem, a nie pojemność zasobnika, bo dogrzejesz tylko tyle wody, co zużyjesz + straty. Chyba, że o to Ci chodzi - żeby straty były większe, bo większy zasobnik z reguły ma większe straty postojowe. Dogrzejesz nawet w upały pomieszczenie techniczne - to i więcej prądu pociągnie pompa.

    Ale pamiętaj też, że pompa ciepła pociągnie tyle prądu, ile potrzebuje. Jak nie z PV, to z gniazdka. Więc nie jest ona dobrym odbiornikiem nadwyżek. Do tego lepsza jest grzałka której wattrouter czy coś podobnego może posłać tyle W ile akurat zbywa.

    https://forum.muratordom.pl/entry.ph...-Naprawd%C4%99

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów