dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Domyślnie Schemat rozprowadzenia wody ze studni głębinowej na dom i ogród

    Cześć, może będziecie w stanie pomóc mi w następującej kwestii na styku hydrauliki i elektryki. Nie znam się za bardzo na tych tematach i próbuję rozgryźć tą kwestię na czuja, więc możecie wyprowadzić mnie z błędu.

    Mam wodę ze studni głębinowej i na trójniku na końcu rury studziennej woda rozchodzi się na dom i na ogród. W domu mam sterownik pompy IBO IVR 10, który jest podłączony
    kablem poprowadzonym w ziemi bezpośrednio do pompy i przez ten sterownik idzie zasilanie prądem do pompy, natomiast do czasu zamieszkania pompa była regulowana włącznikiem ciśnieniowym BRIO SK13, który nadal jest zamontowany na trójniku, ale teraz jest odłączony od pompy i od prądu, więc nie bierze udziału w regulacji ciśnienia po żadnej ze stron. Czujnik ciśnienia do sterownika na części domowej jest zamontowany w domu, już za trójnikiem (zgodnie ze schematem). Od strony ogrodu nie mam na razie podłączonej żadnej regulacji ciśnienia, stąd kiedy odkręcam kran ogrodowy to woda nie leci. Zaczyna lecieć, kiedy odkręcę jednocześnie kran po stronie domowej, ale wtedy z powodu uderzenia ciśnienia puszczają filtry wody i jest mini powódź.

    Zastanawiam się jak najlepiej rozwiązać tę kwestię, tak aby woda z kranu ogrodowego leciała niezależnie od wody domowej i żeby w trakcie otwierania kranu ogrodowego ciśnienie nie rosło też po stronie domowej i żeby nie puszczały filtry.