dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Drenaż

  1. #1

    Domyślnie Drenaż

    Witam, jestem laikiem jeśli chodzi o kwestie budowlane. Postanowiłem zająć się mimo wszystko odwodnieniem fundamentów na własną rękę. Wg znajomych nic skomplikowanego, jedynie dużo fizycznej pracy. No to czemu nie…
    Niestety wiadomości jest na ten temat multum i nijak nie jestem w stanie zweryfikować i podpiąć pod siebie jak to zrobić.
    Do rzeczy, mam teren gliniasty i jak już wszędzie wyczytałem jest to praktycznie mus, żeby odwodnienie się pojawiło. Choć mój kierownik budowy twierdzi, że niekoniecznie.
    Po rozmowie z nim, odwodnienie układalbym odrazu przy ławie, bez żadnego odstępu. Natomiast wczytując się w dziesiątki artykułów, for internetowych, zaleca się, żeby rura była w odległości ok 40-50 cm.
    Ja to zrobiłem w ten sposób jak w linku. https://zapodaj.net/1b716674c6f28.jpg.html Akurat z jednej strony budynku mam grząski piasek stad taka prowizorka z mojej strony, ale działa. Od ławy piachu jest 25 cm, kolejne 15 to będzie otoczak, następnie rura w growłókninie 12cm i kolejne 15cm otoczaka, No i po wszystkim kamienie na górę, zasypać, No i właśnie tez nie wiem czym, czy glina czy jednak piaskiem ?
    Czy w ogóle idę w dobrym kierunku, czy jednak powinienem posłuchać kierownika ? A może w ogóle dać sobie spokój z tematem? Działka ma spad od strony domu i pytanie czy naturalnie woda noe zniknie.
    Dzięki za odpowiedzi.

  2. #2
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... Avatar Mareks77
    Zarejestrowany
    Jun 2011
    Skąd
    Zielona Góra
    Kod pocztowy
    65-001
    Posty
    6.313

    Domyślnie

    A po co Ci to odwodnienie skoro nie masz piwnicy, Jeśli naprawdę masz teren gliniasty to skup swoje siły na zagospodarowaniu wody deszczowej.
    Dom Opałek 1G z poddaszem użytkowym. 145m2 powierzchni użytkowej. Podłogówka 90m2, reszta to 9 grzejników.