dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
  1. #1

    Domyślnie Ile kW na działkę?

    Witam wszystkich. Na początku nadmienię, że jestem totalnie zielony w tych tematach. Nie miałem nigdy styczności z elektryką ani tymi tematami.
    Planuję na swojej niewielkiej działce postawić przyczepę kempingową, a także jeżeli MPZP na to pozwoli(w co wątpię), również bardzo mały domek letniskowy.
    Jestem aktualnie na etapie składania wniosku do ZE(w Tauronie) o przyłączę trójfazowe. (W załączniku dodaję tabelę którą dostałem w ZE wraz z zabezpieczeniami. I tu pojawiają się moje wątpliwości co do mocy przyłączeniowej. Jako człowiek zupełnie niezorientowany w temacie przeglądam fora i czytam opinie, z których nie wynika zbyt wiele. Jedni twierdzą, że 10kW będzie wystarczające a kto inny pisze, że 16kW będzie okej.

    Kontaktowałem się z elektrykiem w tej sprawie i doradził, by złożyć o 16kW i 25A bezpiecznik.
    Jednak mimo rad elektryka przeglądając artykuły napotykam się z informacjami, że 15-20kW to wartości już do domów jednorodzinnych, a taki na pewno tam nie zostanie wybudowany.

    Urządzenia, które będę prawdopodobnie używał to m.in.: kosiarka, telewizor, przenośna kuchenka indukcyjna, czajnik, lodówka, grzejnik konwekcyjny(elektryczny), laptop i jakieś oświetlenie. Oczywiście nie wszystkie jednocześnie.



    Proszę o radę czy przyłączyć 16kW, czy może coś pomiędzy i np. 13/14kW? Albo może 11kW i zwiększyć moc w razie potrzeby?
    Koszt wykonania przyłącza nie ma dla mnie aż takiego znaczenia, ale sądzę, że nie ma sensu organizować mocy, której nie wykorzystam i za to płacić.

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi i pozdrawiam

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zrzut ekranu (114).jpg
Wyświetleń:	27
Rozmiar:	20,6 KB
ID:	460537

  2. #2
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar Remiks
    Zarejestrowany
    Dec 2011
    Kod pocztowy
    58-560
    Posty
    4.685