dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 2
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
  1. #1
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    Ksosik

    Zarejestrowany
    Jul 2015
    Skąd
    Gniezno
    Posty
    210

    Domyślnie Podłączenie domofonu - prośba o pomoc.

    Dzień dobry,

    mam prośbę o pomoc w podłączeniu domofonu, bo miało być prosto, a nie jest...w domu ze ściany elektryk zostawił mi taki biały kabel, a na dworze koło wejścia zostawił mi czarny kabel! - zdziwiłem się, jak go odkopałem, że nie jest w tym samym kolorze (jestem w tych tematach laikiem!). Biały ma 6 żył, a czarny 12. Podłączyłem domofon w domu, tak jak na zdjęciu, ale jak podłączyć z drugiej strony? Jak spasować te kable?

    Kabel czarny to Bitner XzTKMXpw 6x2x0,5 mm - więc od domofonu, tylko dlaczego na jednym końcu jest baiły, a na drugim czarny?! Nie ogarniam tego.

    Proszę poradę.Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20220917_132738.jpg
Wyświetleń:	56
Rozmiar:	34,6 KB
ID:	460890

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20220917_170020.jpg
Wyświetleń:	52
Rozmiar:	37,2 KB
ID:	460891

  2. #2
    Lider FORUM (min. 2800)
    Owczar

    Zarejestrowany
    Mar 2016
    Skąd
    Warszawa
    Posty
    3.771
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    5

    Domyślnie

    Zakładając, że gdzieś za te kable połączone...
    Od strony domu połącz po kolei w pary, a od podwórka szukaj multimetrem gdzie masz przejścia.

  3. #3
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... Avatar Mareks77
    Zarejestrowany
    Jun 2011
    Skąd
    Zielona Góra
    Kod pocztowy
    65-001
    Posty
    6.205

    Domyślnie

    Na razie nic nie łącz.
    Szukaj w skrzynce rozdzielczej od elektryczności w domu. Tam jest centralka z zasilaczem. Biały kabel to tylko słuchawka a czarny to furtka z elektrozaczepem na zamek.
    Jeśli znajdziesz zasilacz to po schemacie od producenta i podłączonych kolorach dojdziesz co, gdzie ma iść.