dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 4
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 75
  1. #1

    Domyślnie Jaki inwerter hybrydowy wybrać? on + off grid

    Jestem zielony, zgłębiam powoli temat ale czym więcej czytam tym mniej wiem

    Zamysł jest taki aby zrobić fotowoltaikę 10 kW i nadwyżki sprzedawać firmie elektrycznej a w przyszłości dołożyć do instalacji akumulator o nie dużej pojemności tak aby mieć energię do domu powiedzmy na kilka- kilkadziesiąt godzin przerwy w zasilaniu. Pracuje zdalnie wiec fajnie gdy np. komputer nie padnie gdy zaniknie zasilanie z sieci.

    Z tego co wiem potrzebuję inwerter hybrydowy, dowiedziałem się też, że zalecane są inwertery obsługujące 2 stringi (u mnie będzie instalacja wschód-zachód).
    Podobno niektóre inwertery hybrydowe obsługują tylko dedykowane akumulatory, ja raczej wolałbym coś co obsłuży każdy akumulator (myślę o lifepo4 z aliexpress).

    Atutem będzie obsługa wifi.

    Czy możecie polecić jakieś urządzenie?
    Ostatnio edytowane przez Frofo007 ; 26-09-2022 o 08:26

  2. #2
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kaizen
    Zarejestrowany
    Jun 2014
    Kod pocztowy
    05-540
    Posty
    24.156
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    155

    Domyślnie

    Cytat Napisał Frofo007 Zobacz post
    Zamysł jest taki aby zrobić fotowoltaikę 10 kW i nadwyżki sprzedawać firmie elektrycznej a w przyszłości dołożyć do instalacji akumulator
    Nie ma sensu, bo jak dołożysz teraz to masz dotacje 5K zamiast 4K zł na samą PV i dodatkowo na akumulator i EMS. Jak magazyn zrobisz z kwasiaków i weźmiesz taniego EMSa (chyba, że znajdziesz inwerter robiący za EMSa i obsługujący jeszcze kwasiaki) to wyjdzie to za darmo albo taniej, niż sama PV.

  3. #3
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar d7d
    Zarejestrowany
    Sep 2014
    Skąd
    Poznań
    Posty
    10.776

    Domyślnie