dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Domyślnie Podniesienie opaski wokół domu

    Witam serdecznie,

    Nie znam się na kompletnie na budownictwie, dlatego postanowiłem zasięgnąć porady odnośnie tematu wysokości opaski wokół nowego domu.
    Załączam dwa schematy i dwie grafiki pomocniczne

    Deweloper wykonał budynek jak na schemacie 1 - niewyrównana ziemia w ogrodzie bez spadków, jednolita elewacja bez cokołu (tynki akrylowe) do wysokości kilku centymetórów nad ziemią, wystająca nieco w poziomie przed górę fudamentu (tak sądzę, że to góra fundamentu, bo widać tam czarną folię kubełkową). Na żywo wygląda to to jak na grafice 1 (przykładowy dom).

    Około 5-8cm poniżej dolnego końca ściany budynku wzdłuż tego wystającego nad ziemię fundamentu deweloper zrobił opaskę - piasek i warstwa kamyczków. Opaskę od ziemi odgradza betonowe obrzeże.


    Firma ogrodnicza, która ma zacząć u nas prace chce nawieźć ziemię, by wyrównać teren, "podnieść nas" (jesteśmy odrobinę niżej niż sąsiedzi obok) i zrobić brakujące spadki.
    Przy obecnej sytuacji po deweloperze (ziemia na wysokości obrzeży) nie da się już nawieźć więcej ziemi i zaproponowali rozwiązanie jak na schemacie 2:

    Podnieść obrzeża w górę o jakieś 10cm, by nawieźć ziemię i zrobić spadki od domu. Po podniesieniu obrzeży pustą przestrzeń między ścianą, a obrzeżami uzupełnić dodatkowymi kamyczkami aż do nowej wysokości ziemi.
    I tutaj pojawiaja sie moje wątpliwości - po dosypaniu tych kamyczków opaska nie będzie już 5cm poniżej dolnego końca elewacji, a kamyczki będą zachodzić 3-5cm na elewację.
    Po podniesieniu ogrodu i nasypaniu kamyków, poziom opaski znajdzie się jakieś 12-15cm poniżej poziomu podłogi na parterze domu.

    Czy w tej sytuacji kiedy woda nie będzie z elewacji kapać na opaskę poniżej tylko ściekać po ścianie bezpośrednio na kamyczki nie dojdzie do jakiegoś zawilgocenia?