dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
  1. #1

    Domyślnie Rozdzielenie stropu

    Witam,

    Z powodu mega fajnej działki w okolicy, w której żadnych już nie ma, zdecydowałem się na zakup inwestycji - nieukończonej budowy domku jednorodzinnego (oczywiście wraz z działką) w oparciu o zmodyfikowany projekt GROSZEK. W związku z tym, że nie znam się na budowlance planuję zlecić całość prac firmie, która to doprowadzi do "stanu deweloperskiego". Po wielu zapytaniach, rozmowach, analizach ofert w grze są dwie firmy i poza jedną KLUCZOWĄ kwestią ich propozycje są bardzo podobne (zastosowane materiały, grubości izolacji, konieczność wymiany stolarki okiennej, odkopanie i wymiana hydroizolacji, termoizolacja podpiwniczenia itd, itp., nawet wyceny całości prac zbytnio od siebie nie odbiegają). "Kością niezgody" jest garaż/taras i w mojej ocenie proponowane rozwiązania różnią się diametralnie.

    Pierwsza z firm chce w garażu zrobić dodatkową ściankę z dylatacją od części mieszkalnej i twierdzi, że zapewni to odpowiednią termoizolację części mieszkalnej od garażowej.
    Druga z firm chce całkowicie, fizycznie rozdzielić wspólny strop części mieszkalnej i garażu/tarasu, aby wyeliminować mostki termiczne i również chce dołożyć dodatkową ściankę w garażu, ale jak mniemam po rozdzieleniu pełniłaby ona także rolę podpory.

    Przyznam się, że choć jestem totalnym laikiem to jakoś nie mogę sobie wybrazić tego rozdzielania stropu. Czy to w ogóle jest wykonalne? Czy to w ogóle ma sens i jest akceptowalne konstrukcyjnie?

    Jeśli trzeba dostarczę dodatkowe info, ale proszę o info czy ktoś w ogóle się z czymś takim spotkał?! (bo ja nie).
    Załączone zdjęcia Załączone zdjęcia Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	arch-przekroj.jpg
Wyświetleń:	10
Rozmiar:	79,2 KB
ID:	461994   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zdjecie-strop.jpg
Wyświetleń:	9
Rozmiar:	87,5 KB
ID:	461995