dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Domyślnie Ocieplenie stropu od strony piwnicy

    Witam,

    przymierzam się do ocieplenia stropu betonowego w piwnicy (stary dom typu kostka). Piwnica jest nieocieplona, nie posiada wylewki tylko ubitą ziemię. Mam następujący plan:
    1. Zrobić sufit podwieszany za pomocą m-systemu atlasu.
    2. Od strony piwnicy w suficie dać 10cm wełny mineralnej
    3. Na to folię paroizolacyjną (w piwnicy suszę drewno)
    4. Docelowo przykręcę na wszystko płyty gipsowe

    Moje pytania:
    1. Czy takie rozwiązanie jest w miarę dobre, zakładając że wszystko robię sam i nie mam w tym doświadczenia
    2. Strop jest krzywy, około 7 cm różnicy więc z jednej strony zostanie przestrzeń w podwieszanym suficie. Czy przestrzeń powinna być pomiędzy stropem a wełną, czy pomiędzy wełną a płytą gipsową? Wolałbym dać wełnę w poziomie a nie według sufitu bo łatwiej będzie przymocować folię i sznurek podtrzymujący wełnę (wszystko przycisną talerze m-systemu)

    Dziękuję za wszystkie sugestie.

  2. #2
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kaizen
    Zarejestrowany
    Jun 2014
    Kod pocztowy
    05-540
    Posty
    24.156
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    155

    Domyślnie

    Gips w wilgotnym pomieszczeniu to słaby pomysł. Podobnie zresztą z wełną. Zwłaszcza, że wilgoć będzie atakowała z obydwu stron, a nie możesz dać folii paroizolacyjnej z obydwu.
    Użyj EPS albo piany zamkniętokomórkowej.

  3. #3
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar Ratpaw
    Zarejestrowany
    Jun 2017
    Skąd
    Gdynia
    Kod pocztowy
    81-531
    Posty
    4.409
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    9

    Domyślnie