dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 4
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 67
  1. #1

    Domyślnie Podłączenie przełącznika faz

    Witam wszystkich mam do was takie pytanko otóż posiadam przełącznik faz chciałem się dowiedzieć jak go mogę połączyć. Posiadam Dwa Wyłącznik RÓŻNICOWO-PRĄDOWY LEGRAND TX³ P304 4P 40A 411708
    jeden jest od zasilania gniazdek, a drugi od oświetlenia moja rozdzielnia


    Obecnie przełącznik faz mam podłączony do WYŁĄCZNIK RÓŻNICOWO-PRĄDOWY LEGRAND TX³ P304 4P 40A 411708, a wyjście fazy pod alarm a chciał bym podłączyć pod oświetlenie i gniazdka

    Wydaje mi się że gdy nie będzie fazy 1 to przełączy ma fazę dwa ale tylko pod alarm. Jeżeli się mylę proszę o porównanie mnie. Nie jestem elektrykiem.
    Ostatnio edytowane przez Karol2505 ; 20-12-2022 o 10:54

  2. #2
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar CityMatic
    Zarejestrowany
    Apr 2006
    Skąd
    Polska B
    Posty
    10.174

    Domyślnie

    To jest logiczne pod taki przełącznik faz podłącza się trzy fazy, a zasila obwód jednofazowy na który chcemy mieć napięcie gdy którejś z faz w tym przypadku pierwszej nie będzie.
    obciążenie jakie możesz przepuścić przez ten przełącznik to 16A, a więc wcale nie mało, ale i niewiele jeśli planujesz podłączyć pod to oświetlenie i gniazda.
    Co do rozdzielni to nie będę się zastanawiał jaki rozdział faz wykonał elektryk jednak taki przełącznik automatyczny może mieć wyjście podłączone tylko i wyłącznie do tej samej fazy! czyli przed jej rozdziałem na poszczególne obwody!.
    Jeśli nie wiesz jak to podłączyć to się za to nie bierz, wezwij elektryka w innym przypadku uszkodzisz automatyczny przełącznik bo zrobisz nim zwarcie międzyfazowe.

    ps zaraz zapewne "pojawi "się sławetny elektryk z Sosnowca to Ci to wyjaśni
    Spokojna przystań M36a w wersji L
    ----------------------------------------------------------------