dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1

    Question Pompa ciepła - elektryka (podłączenie mocnej pompy 1 fazowej do instalacji).

    Dzień dobry wszystkim.

    Na wstępie napiszę, że jestem laikiem, jednak trochę poczytałem zanim zdecydowałem się tutaj napisać. Prosiłbym o wyrozumiałość jeśli będę posługiwał się językiem nietechnicznym lub palnę jakąś głupotę.
    Planujemy z siostrą zmienić u dziadków stary piec kopciuch na pompę ciepła. Znaleźliśmy wykonawcę, który nam w odpowiada etc.
    Ich przedstawiciel był na oględzinach domu i generalnie wszystko ok ale gryzie mnie jedna rzecz związana właśnie z podłączeniem pompy ciepła.
    Poniżej załączyłem 'schemat' na którym będę opierał swoje pytania:

    Zacznę od kilku danych.
    Budynek 14 letni (dziadkowie kupili budynek rok temu.)
    3 fazy
    Obecnie w budynku: pralka, lodówka, zmywarka, piekarnik, TV, bojler na wodę i w sumie tyle.
    Pompa ciepłą typu split, jednofazowa 7kW, 2 zasilania (jednostka zewnętrzna max 3kW, jednostka wewnętrzna max 3.5kW).

    Instalator powiedział, że taki zestaw przy 3 fazach w domu montuje się w ten sposób że jednostkę zewnętrzną 'komunikuje' się z jednostką wewnętrzną a z jednostki wewnętrznej idą dwa zasilania. Każdy z nich podłącza się pod inną fazę, żeby rozdzielić obciążenie (3kW na 1 fazę i 3.5kW na drugą).
    Oczywiście zapewniał też mnie, że non stop montuje takie instalacje i że te 3.5kW poboru pompy to jest max kiedy odpali się dodatkowa grzałka przy wielkich mrozach. Ja natomiast widzę to tak, że właśnie wtedy najmniej bym chciał żeby 'wywalało' dziadkom korki.

    Zakładając więc maksymalne obciążenie jednostki wewnętrznej na 3.5kW na jednej fazie i 3kW na 2 fazie to praktycznie mam te fazy maksymalnie obciążone i już może być problem. A gdzie lodówka, pralka, etc.

    Mam wrażenie, że coś mi umyka, czegoś nie rozumiem lub instalator po prostu 'nawija mi makaron na uszy'.