dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14

Temat: Viesmann 111W

  1. #1

    Domyślnie Viesmann 111W

    Dzień dobry, deweloper pozwolił mi zmienić kocioł i decydowałem się na zakup Viesmann 111W a może to zły wybór?
    Mieszkane ok 120m2 3 poziomy (parter tylko wejście) Ogrzewanie podłogowe na na 1p i na 2p. dodatkowo 1 grzejnik przy wejściu na parterze - osobny mieszalnik. Czy rozszerzenie elektroniki P1 jest potrzebne? sprzęgła nie będzie a czytam ze cyrkulacja c.w.u przy tym piecu nie jest wskazana?
    Czy zalecacie czujnik zew temp czy Termostat ViCare? viototrol 200 jest potrzebny?
    jestem laikiem stad tak chaotycznie
    Jeśli chciałbym mieć stałą temp w obiegu podłogówki to które rozwiązanie jest najlepsze? (na podłodze drewno)
    Zastanawiałem się jeszcze nad 111-F

    Z góry dziękuję za pomoc
    Ostatnio edytowane przez koral84 ; 21-02-2023 o 18:54

  2. #2
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar Konsultant Viessmann
    Zarejestrowany
    Nov 2015
    Skąd
    Wrocław
    Kod pocztowy
    53-015
    Posty
    4.030
    Kompletna oferta systemów grzewczych i chłodniczych Twój dostawca systemów grzewczych dla wszystkich obszarów zastosowań: Pompy ciepła | Kotły kondensacyjne | Systemy solarne | Fotowoltaika | Kogeneracja | Rekuperacja | Technika chłodnicza www.viessmann.pl

    Domyślnie

    Po pierwsze 120m2 ogrzewania płaszczyznowego to już całkiem sporo i należy tu zerknąć w obliczenia hydrauliczne w projekcie czy pompa kotłowa będzie wystarczająca czy może jednak będzie konieczne zastosowanie sprzęgła, dodatkowej pompy i modułu EM-P1.
    W kotle Vitodens 111-W cyrkulacja jest nie tyle niewskazana co wręcz nie wolno jej montować gdyż zakłóci to prace kotła (szybkie wychładzanie zasobnika może spowodować brak czasu na prace na potrzeby co a w konsekwencji niedogrzanie pomieszczeń).