dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1
    WITAJ, czytaj i pytaj... :)
    JMorrison

    Zarejestrowany
    Mar 2023
    Skąd
    Pszczyna
    Kod pocztowy
    43-227
    Posty
    1

    Domyślnie Tryb letni, a minimalna temp. zadana dla kotła (ekogoroszek 5 klasa)

    Cześć!

    Z dnia na dzień odziedziczyłem rolę obsługi kotła i jestem w temacie zielony, stawiam pierwsze kroki.

    Pacjent to kocioł na paliwo stałe z podajnikiem, ekogroszek, 5 klasy, 25 kW.

    Nie rozumiem jednej rzeczy: kocioł powinien mieć ustawioną stałą minimalną temperaturę zadaną CO ze względu na ryzyko wystąpienia kondensatu ze spalanego paliwa. Producent podaje, że powinno to być 60 stopni. Tutaj temat jasny, włączam pompy równoległe i wszystko hula. Mam ciepłą wodę, mam ciepłe grzejniki.

    Natomiast - zbliżają się cieplejsze dni. Włączyłem ostatnio "tryb letni" na sterowniku, tak żeby podgrzewać tylko CWU. Rzecz w tym, że jak mam załączony tryb letni to pomimo zdanej temperatury CO na 60 stopni to spada ona do poziomu 50-53 stopni, co jest chyba niepoprawne. Co powinienem zrobić?

    Zostawić latem tryb pracy na pompach równoległych, ale ograniczyć przepływ za pomocą zaworu 4-ro drożnego? Do minimum?

  2. #2
    ELITA FORUM (min. 1000)
    DUNIA.MD

    Zarejestrowany
    Oct 2020
    Skąd
    Radom
    Kod pocztowy
    26-600
    Posty
    1.244

    Domyślnie

    Cytat Napisał JMorrison Zobacz post
    Zostawić latem tryb pracy na pompach równoległych, ale ograniczyć przepływ za pomocą zaworu 4-ro drożnego? Do minimum?
    Co ma zawór 4D do trybu lato?. Narysuj na kartce to co przy kotle i pokaż.
    kocioł powinien mieć ustawioną stałą minimalną temperaturę zadaną CO ze względu na ryzyko wystąpienia kondensatu ze spalanego paliwa.
    To się nazywa ochrona powrotu kotła (min. 55'C). Temperatura kotła powinna być wyższa od min. temp. powrotu o 7'C.
    Regulamin forum

  3. #3