dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1

    Domyślnie mechaniczna instalacja DGP - kilka pytań

    Cześć,

    Zastanawiam się nad kilkoma aspektami instalacji DGP w celu ogrzania poddasza użytkowego (przepływ wymuszony - turbina). Parter około 113 metrów ogrzewany byłby przez migrację ciepłego powietrza.

    Przyznaję od razu, że jestem całkowitym laikiem jeżeli chodzi o ten system więc proszę wybaczcie wszelkie głupoty

    1. czy zaizolowane przewody do dystrybucji ciepła mogą być poprowadzone nieocieplonym strychem czy raczej w suficie podwieszanym na piętrze? Jaką grubość wełny zastosować w przypadku gdy rury miałyby być prowadzone strychem? Pytam, bo nie wiem, jak to wygląda w praktyce i mam wątpliwości czy powietrze płynące strychem nadmiernie się nie wyziębi zanim dotrze do pomieszczeń docelowych. Wiem, że sama turbina może być zlokalizowana na strychu.

    2. w którym miejscu do kominka podłączona jest rura transportująca ciepłe powietrze na strych? czy jest to w samej obudowie kominkowej na parterze w salonie? Rozumiem , że biegnie ona równolegle do samego komina? Jesli tak, to czy w stropie zostawić na nią dodatkowe miejsce?

    3. Czy każdy wkład kominkowy będzie współpracował z DGP czy tylko konkretne modele?

    Dziękuję za odpowiedzi

  2. #2
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... Avatar Mareks77
    Zarejestrowany
    Jun 2011
    Skąd
    Zielona Góra
    Kod pocztowy
    65-001
    Posty
    6.300

    Domyślnie

    1. Tak, jak najbardziej wentylator i rury umiejscowić na stryszku i rozprowadzić do sufitu wszystkich pomieszczeń.
    Zarówno przed jak i po wentylatorze zastosować rozdzielacz dgp na tyle punktów ile pomieszczeń ma poddasze lub ile chcemy+ 1 dodatkowy na kanał boczny bypass.
    Wentylator jak i rozdzielacz można obłożyć twardymi płytami wełny skalnej z folią aluminiową.
    Do folii dobrze klei się taśma aluminiowa która trzyma całość.