dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 2
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 24
  1. #1
    SYMPATYK FORUM (min. 10)
    Andrzej - Chrząstawa

    Zarejestrowany
    Dec 2002
    Skąd
    Chrząstawa Mała
    Posty
    95

    Domyślnie

    Może wreszcie uda się rozwiązać zagadkę: dlaczego ściana trójwarstwowa jest zdaniem Redakcji (M 1/2003) tańsza niz trójwarstwowa, pomimo że w dwuwarstwowej ściana nośna jest tańsza? Czyżby różnica w rodzaju wełny i tynku w 2W przekraczała koszt dodatkowej warstwy i kotew w 3W?
    Poza tym, jakie są według Was wady 2W i 3W - czy w 3W większa grubość muru niesie ze sobą jakies ukryte problemy? Poza oczywistymi - mniejsza powierzchnia mieszkalna, droższe prapety.
    Z kolei czy na 2W da się zrobić elewację kamienną, z płytek kamiennych lub wręcz z piaskowca łupanego? Czy mosowanie parapetów jest duzym problemem?

  2. #2

    Domyślnie

    Kryteria kosztorysowe ,w oparciu o które to jest zrobione nie mają się prawie nijak do budowy domków jednorodzinnych.
    O ile na robociznę można by przymróżyć oko ,o tyle materiały nie mają się zbyt dobrze do rzeczywistości.Innymi słowy przy cenach ustalanych przez Sekocenbud,ściana wydająca się nam jako droga może być w tym zestawieniu już tylko droższa (mam tu na myśli materiał).Jeżeli materiał stanowi o koszcie ściany np w 80 %,a robocizna w 20% to jasnym się wydaje jakie różnice osiągniemy przy np 20% promocjach(obowiązujących powszechnie na materiały).
    Im większa składowa robocizny tym te dane traktować można poważniej.
    HEJ!

  3. #3

    Domyślnie

    Odpowiedź jest banalnie prosta. Systemy dociepleń z tynkiem cienkowarstwowym na siatce są po prostu drogie.
    Ja liczyłem różne warianty wiele razy i ściana trójwarstwowa -wszystko jedno czy ze styropianem czy z wełną min. wychodzi taniej, przy - moim zdaniem - lepszych własnościach.
    Zwróć poza tym uwagę, jak szybko brudzą się tynki strukturalne (typu baranek, kornik itp.). Z uwagi na chropowatośc łapią kurz i po kilku sezonach ściana wygląda staro i obleśnie, nie mówiąc o glonach, które pojawiły się w którymś z sąsiednich wątków.
    Pozdrawiam - Alek

  4. #4

    Domyślnie

    Odpowiedź jest banalnie prosta. Systemy dociepleń z tynkiem cienkowarstwowym na siatce są po prostu drogie.
    Ja liczyłem różne warianty wiele razy i ściana trójwarstwowa -wszystko jedno czy ze styropianem czy z wełną min. wychodzi taniej, przy - moim zdaniem - lepszych własnościach.
    Zwróć poza tym uwagę, jak szybko brudzą się tynki strukturalne (typu baranek, kornik itp.). Z uwagi na chropowatośc łapią kurz i po kilku sezonach ściana wygląda staro i obleśnie, nie mówiąc o glonach, które pojawiły się w którymś z sąsiednich wątków.
    Pozdrawiam - Alek

  5. #5

    Domyślnie

    pzy ścianie 3 warstwowej praktycznie nie sposób uniknąć mostków cieplnych , wg. mojej wiedzy ułożenie docieplenia musi być tańsze niż 2 warstwy + tynk i coś na niego.
    Co do brudzenia i glonów się wszystko zależy od rodzaju wyprawy oraz usytuowania budynku. Osobiście polecam tynk mineralny przemalowany dobrą farbą silikonową , tynk silikatowy ( ale nie akrylowo - silikatowy ) oraz silikonowy.
    No i oczywiscie dobrego producenta np. Caparol , Ispo , Bayosan , Schomburg.

  6. #6

    Domyślnie

    Jak ja się orientowałem za ile mi wybudują dom to większość żądała większej ceny za ścianę 2 wartwową niż 3 warstwową. Co do mostków no to przy odpowiednim nadzorze nie ma problemu.

  7. #7

    Domyślnie

    jestem na etapie planowania z czego i zdecydowalem sie na 3W , z tego co sie orintowalem to faktycznie moze byc tansza , ale na moj gust to raczej w niej trudniej popelnic bledy jak przy 2W a tym samym uniknac mostków . Wystarczy dać ocieplenie na przekładke , moim zadniem to raczej trudniej odszukac ekipe ktora poprawnie wykona ocieplenie , nie robiac mostków

  8. #8

    Domyślnie

    Niestety teoria nie zawsze idzie w parze z praktyką.
    Ściana 3warstwowa wymaga pilnowania i patrzenia na ręce.To zaś wymaga bycia w tym okresie cały czas na budowie.
    Sam wielokrotnie widziałem jak padał deszcz a izolacji takiej wogóle nie zabezpieczano.Na pytanie dlaczego nie zabezpieczają było dopiero ,`idź tam Juziu i przykryj te wełnę`.
    Samo zamocowanie tej wełny na 20% budów pozostawia wiele do życzenia co później doskonale widać gdy nie ma wstawionych okien.
    Morał z tego jest taki,że błędów w tej ścianie trzeba pilnować najbardziej,bo są one tutaj najbardziej nie do porawienia.
    HEJ!

  9. #9
    Guest

    Domyślnie

    Miałem okazje widzieć jak murarze partolili ścianę trzywarstwową,
    to było straszne .Powiem tylko jak zobaczyłem ile zaprawy wpadło w szczelinę wentylacyjną zatykając otwory wentylacyjne u dołu ściany to mi się odechciało takiej ściany.

  10. #10
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... NAJPOŻYTECZNIEJSZY FORUMOWICZ od ZAWSZE Avatar Frankai
    Zarejestrowany
    Jan 2002
    Skąd
    Południowa Wielkopolska
    Posty
    8.524

    Domyślnie

    Anonimowy - z wyjątkiem zewnętrznej ściany z klinkieru i pewnych lokalizacji wentylacja jest zbędna. Pisaliśmy już o tym.

  11. #11
    Guest

    Domyślnie

    Moim zadaniem do trójwarstwowej najlepiej zastosować izolację w granulacie (np. styropian, ekofiber, perlit). Nie trzeba mocować izolacji , stosować folii, nie traci się miejsca na wentylację. Przegroda jest w pełni przepuszczalna, trudno o mostki cieplne.Izolację wykonuje się po wymurowaniu, więc trudno o zawilgocenie.Ja się napaliłem na perlit.
    Co o tym sądzicie?
    Plumin

    <font size=-1>[ Ta wiadomość była edytowana przez: Plumin dnia 2003-01-03 08:14 ]</font>

  12. #12
    Guest

    Domyślnie

    On 2003-01-02 22:08, Plumin wrote:
    Moim zadaniem do trójwarstwowej najlepiej zastosować izolację w granulacie (np. styropian, ekofiber, perlit).
    Co o tym sądzicie?
    Plumin
    Plumin
    Nie jestem pewien do końca co do ekofibru jak zachowuje się w przypadku gdyby chłonął długotrwale wigoć i nie był zwentylowany?
    Styropian jest podatnieszy na gniazdowanie gryzoni (mimo, że trudno sobie wyobrazić gryzonie w ścianie)
    Nakorzystniej prezentuje się perlit.
    Jest problem jak bez tworzenia mostków cieplnych zasypać granulat przy otworach (aby się nie rozsypywał) do czasu osadzenia stolarki - jakieś zastawki ?
    Ale pomysł zasypywania jest godny rozwagi.
    Potwierdzam, że ściana trójwarstwowa jest tańsza od dwuwarstwowej.


  13. #13
    Guest

    Domyślnie

    Plumin
    spróbuj ten link wyedytować i w węższej formie zamieścić
    bo niewygodnie taki szeroki wątek sie przegląda

  14. #14
    Guest

    Domyślnie

    Franki wiem że pisaliśmy o tym ,właśnie to była ściana z klinkieru 6cm.

  15. #15

    Domyślnie

    Plumin!!! Jeżeli zdecydowałeś się na perlit - jak zamierzasz to rozwiązać? Będziesz zostawiał otwory i wdmuchiwał?? go po zamknięciu stanu surowego ? Może jest ktoś ,kto tak ocieplał? Pozdrowienia Marzena

  16. #16
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... NAJPOŻYTECZNIEJSZY FORUMOWICZ od ZAWSZE Avatar Frankai
    Zarejestrowany
    Jan 2002
    Skąd
    Południowa Wielkopolska
    Posty
    8.524

    Domyślnie

    Zainteresowało mnie to, ale jak poczytałem u producenta, to zrezygnowałem. Współczynnik przewodności cieplnej >0,045 to żadna rewelacja. Dziękuję. Oto strona producenta:
    http://www.zebiec.com.pl/wyroby7.html

  17. #17
    Guest

    Domyślnie

    Perlit można wdmuchiwać lub po prostu zasypywać i lekko ubijać.
    Przy oknach można by zastosować zaporę w postaci styropianu, pianki, lub po prostu zamocowaći uszczelnić okna a dopiero wtedy sypać. (Po zasypaniu ścian na poziomie parapetu). Myślę ,że jest na pewno jakaś sprawdzona technologia.
    Murator pisał kiedyś o ścianie dwuwarstwowej z wykorzystaniem perlitu. Ale niestety nie podał szczegółów i producenta systemu.
    Dla porównania:
    Wełna mineralna(wg.producentów):
    Rockmur 0,041 w/mk
    Fastrock L 0,039 w/mk
    Ekofiber:0,039 w/mk
    Perlit:0,045-0,059 w/mk
    Nie wypada on najlepiej w porównaniu z innymi materiałami ale myślę,że takie zalety jak: niepalność, brak mostków termicznych,obojętność chemiczna,łatwość stosowania i ekologiczność rekompensują tę wadę.
    Tak sobie myślę,żeby dać go również na stropie (drewnianym) aby go ocieplić, dociążyć a w razie pożaru mamy samoistne gaszenie pożaru piaskiem (perlitem) .

    Istnieje również granulowana wełna:
    http://www.isover.pl/prod-bud/gulull.html

    Plumin


    <font size=-1>[ Ta wiadomość była edytowana przez: Plumin dnia 2003-01-03 10:02 ]</font>

  18. #18

    Domyślnie

    Zdarzyło mi się widzieć rozwiązania`zasypowe`.
    Uwaga!!!! na przyciąganie ziemskie i drgania.Po kilku latach masz gwarantowany mostek pod wieńcem(dotyczy tylko zasypowych luźnych).
    HEJ!

  19. #19
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... NAJPOŻYTECZNIEJSZY FORUMOWICZ od ZAWSZE Avatar Frankai
    Zarejestrowany
    Jan 2002
    Skąd
    Południowa Wielkopolska
    Posty
    8.524

    Domyślnie

    Pewnie z tego samego powodu co podaje Ketiso producenci klinkieru zalecają wełnę o ciężarze > 120kg/m3 do murów trójwarstwowych. Z zasypywaniem można sobie jeszcze jakoś poradzić - np.dosypać szczelinami ukrytymi za podbitką - z wełną już raczej nie.

  20. #20

    Domyślnie

    Przyszło mi do głowy ,że można temu prawie zapobiec,a mianowicie na wysokości około 30 cm pod wieńcem przykleić do ściany nośnej wewnętrznej np 6 cm wełny lub styropianiku i wtedy gdy nawet izolacja zasypowa osiądzie to i tak będzie OK(nie będzie cudownie ale też nie będzie źle,będzie dobrze).
    Nie wierzyłbym nikomu kto będzie mówił,że to pod wpływem czasu nie osiądzie,bo cuda się nie zdarzają .Dla przykładu(dot.przyciągania) powiem ,że od jakiegoś czasu próbuję podnieść się do góry za uszy i nie wychodzi.
    HEJ!

Strona 1 z 2

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony