dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 7 z 7
Pokaż wyniki od 121 do 137 z 137
  1. #121
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) Avatar PLC_00
    Zarejestrowany
    Sep 2018
    Skąd
    STCE
    Posty
    206

    Domyślnie

    Przepis na dobrą cyrkulację ( i jedyną słuszną ) :

    - czujnik przepływu zamontowany na wyjściu ciepłej wody bojlera ( reagujący na bardzo małe przepływy )
    - sterownik , można wykonać samemu lub kupić np firmy na t.... ( nie chcę reklamy robić ) tylko cena nieprzystępna mocno.
    - czujnik temperatury
    - wydajna pompa obiegowa ( żadnych energooszczędnych - to nie ma być ciągła praca a chwilowa )

    Działanie bardzo proste . Odkręcamy kran czujnik przepływu wykrywa pobór wody - daje sygnał do sterownika który uruchamia pompę.
    Czujnik temperatury bada temperaturę wody powrotnej do bojlera . Gdy osiągnie wymaganą wartość ( ciepła woda pokona całą drogę ) pompa jest wyłączana.

    Żadnych zbędnych strat i niepotrzebnej pracy pompy . O niczym nie musimy pamiętać , wszystko działa automatycznie .

    Ile czekamy na wodę ? - Wszystko zależy od wydajności pompy i naszej instalacji ale możemy zejść poniżej 5 sekund . Mam znajomego który twierdzi że " woda jest od razu" ale chyba trochę przesadza.

  2. #122
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kaizen
    Zarejestrowany
    Jun 2014
    Kod pocztowy
    05-540
    Posty
    24.276
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    155

    Domyślnie

    Cytat Napisał PLC_00 Zobacz post
    Czujnik temperatury bada temperaturę wody powrotnej do bojlera . Gdy osiągnie wymaganą wartość ( ciepła woda pokona całą drogę ) pompa jest wyłączana.
    Po co gorąca woda ma pokonywać drogę "z powrotem" i stygnąć w dodatkowych metrach rury za ostatnim punktem poboru?

  3. #123
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) Avatar asolt
    Zarejestrowany
    Feb 2010
    Skąd
    Dąbrowa Tarnowska
    Kod pocztowy
    33-200
    Posty
    11.495
    SOLVENT Hurtownia wentylacyjna. OZC, świadectwa i char. energetyczne. Projekty instalacji sanitarnych. Montaż instalacji wentylacji mechanicznej/rekuperacji, klimatyzacji i pomp ciepła www.solvent.sklep.pl cała polska

    Domyślnie

    Cytat Napisał PLC_00 Zobacz post
    Przepis na dobrą cyrkulację ( i jedyną słuszną ) :

    ......
    Ile czekamy na wodę ? - Wszystko zależy od wydajności pompy i naszej instalacji ale możemy zejść poniżej 5 sekund . Mam znajomego który twierdzi że " woda jest od razu" ale chyba trochę przesadza.
    Jedyne słuszne idee głosili panowie L. S. i H. co z tego wyszło to wiadomo. Była tu dyskusja ze czujniki ruchu nie zapewniają natychmiastowego dostępu do ciepłej wody, Twoje rozwiazanie tym bardziej tego nie zapewnia, gdyz ten czas jeszcze wydłuza. Dlatego ze mam wielu oponentów zostałem prawie zliczowany za to rozwiazanie, Ty zapewne tego nie doswiadczysz, ale cóz niektórzy nie powinni byc na forum bo tego nie dorosli. Wracajac do meritum, miałem klika domów (duzych domów) gdzie długosc rury była ok 20 m, przy wychłodzonej wodzie od chwili załaczenia pompki cyrkulacyjnej (pompa duzej mocy) ciepła woda pojawiała sie po ok 1.45 do 2 min przy rurze pex20. Opowiesci o 5 sek dotyczą bardzo małych odległosci i ewentualnie przy zastosowaniu kształtek typu U przelotowych przy instalacji cwu w postaci pętli. W praktyce nie ma jeszcze metody który by w 100% zapewniła natychmiastowy dostęp do ciepłej wody na żądanie. Alternatywą jest ciagła praca pompy cyrkulacyjnej. Wszystkie inne rozwiazania starają sie dązyc do tego ideału.
    Ostatnio edytowane przez asolt ; 08-12-2022 o 06:42

  4. #124
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    tabi88

    Zarejestrowany
    Jan 2013
    Skąd
    Wołomin
    Kod pocztowy
    05-230
    Posty
    277

    Domyślnie

    Ja w rozległym domu rozwiązałem to jeszcze inaczej. Nie bardzo była możliwość zrobienia cyrkulacji (wiązałoby się to z dużym remontem) więc założyłem grzałkę przeływową pod zlewem w kuchni (tam ta gorąca woda była potrzebna) a nie opłacało się zlewać 10 litrów wody (dosłownie) żeby doczekać się ciepłej. Przy tym ta zimna w zimie była wręcz lodowata (rura leciała pewnie gdzies pod posadzką albo coś takiego). Minus taki, że tylko jeden punkt zasilała i strumień wody się trochę zmniejszył ale globalnie komfort się poprawił. Koszt nie taki wielki bo wywiezienie szamba też swoje kosztuje...

  5. #125
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kaizen
    Zarejestrowany
    Jun 2014
    Kod pocztowy
    05-540
    Posty
    24.276
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    155

    Domyślnie

    Cytat Napisał tabi88 Zobacz post
    Nie bardzo była możliwość zrobienia cyrkulacji (wiązałoby się to z dużym remontem)
    Masz w moim linku jak to zrobić bez remontu.

  6. #126
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    tabi88

    Zarejestrowany
    Jan 2013
    Skąd
    Wołomin
    Kod pocztowy
    05-230
    Posty
    277

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kaizen Zobacz post
    Masz w moim linku jak to zrobić bez remontu.
    Nie bardzo, tam nie było położonej rury cyrkulacyjnej więc trzeba by ją dołożyć. Jak to zrobić bez kucia w ścianach?

  7. #127

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nurek_ Zobacz post
    35kWh/m2*140m2=4900kWh. Co Ci się nie zgadza?

    Przede wszystkim jeśli możesz podaj zużycie w rozbiciu na CO i CWU. Bo może masz 6-cio osobową rodzinę i wszyscy codziennie biorą kąpiel w 300 litrowej wannie i takie zużycie nie jest niczym dziwnym. A może mieszkasz sam i kąpiesz się tylko w sobotę i wtedy jest coś nie tak.
    Śledziłeś kiedyś jak rozkłada ci się zużycie w czasie miesięcy? Bo może faktycznie jest tak że odwierty są zwalone i na koniec sezonu masz już wychłodzone dolne źródło i wydajność leci na łeb.

    Chociaż jakoś bardzo zawyżone to zużycie mi się nie wydaje. Ja w mniejszym, lepiej ocieplonym domu zużywam na CO i CWU 2800-3000 kWh na sezon, temperaturę utrzymuję ok 24 stopni. I to jest w miarę normalne zużycie, prześledź sobie wątek że zużyciem prądu przez pompiarzy i porównaj. U Ciebie jest większy budynek, dodatkowo garaż (pytanie czy odizolowany od domu) no i 20 cm wełny na stropie szału nie robi. Tym bardziej, że to parterówka i strop rozległy. Z drugiej strony masz gruntówkę to COP powinien być trochę lepszy niż u mnie. Ale też pytanie jaką gruntówkę, bo może się okazać że 10-letnia PG on/off niekoniecznie jest oszczędniejsza niż nowa PW
    Jak rozmawiam ze znajomymi to oni w większych domach z pompami ciepła zużywają mniej prądu na co i cwu. Muszę coś zrobić ze stropem.
    Dom parterowy, powierzchnia ogrzewana 140m2, garaż (nieogrzewany) 40m2; ytong + 15cm styropainu, strop monolityczny + 20cm wełny; w całym domu podłogówka, wentylacja grawitacyjna, pompa ciepła + odwierty.

  8. #128
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kaizen
    Zarejestrowany
    Jun 2014
    Kod pocztowy
    05-540
    Posty
    24.276
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    155

    Domyślnie

    Cytat Napisał tabi88 Zobacz post
    Nie bardzo, tam nie było położonej rury cyrkulacyjnej więc trzeba by ją dołożyć. Jak to zrobić bez kucia w ścianach?
    p. 4a. - bez kucia, bez dodatkowej rury do zasobnika.

  9. #129
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar ŁUKASZ ŁADZIŃSKI
    Zarejestrowany
    Mar 2014
    Skąd
    Katowice, Mysłowice
    Kod pocztowy
    41-400
    Posty
    3.946

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lew2 Zobacz post
    Urząd odrzuca projekt, bo zgłosił się sąsiad, że za blisko budynku sąsiada (ma nielegalnie postawiony budynek drewniany 2,5 m od mojej granicy! ale MA) i lista życzeń do mojego projektu
    - skąd wiesz, ze " nielegalnie " ? jeśli to " samowola budowlana " - zgłoś ją, ta nie ulega przedawnieniu ! a jej " legalizacja " ( poza karami ) wymaga opracowania Projektu Budowlanego ( poprzedzonego inwentaryzacją i ekspertyzą budowlaną ) zgodnie z obowiązującymi, nie innymi przepisami, w tym minimalnymi odległościami pożarowymi od granicy działki i miedzy budynkami ( w tym dla budynków ze ścianami, i/lub dachem rozprzestrzeniającym ogień )
    Nie wiem, dlaczego nie powalczyłeś w tej kwestii ?
    dobra ARCHITEKTURA sama się obroni

  10. #130

    Domyślnie

    Cytat Napisał ŁUKASZ ŁADZIŃSKI Zobacz post
    - skąd wiesz, ze " nielegalnie " ? jeśli to " samowola budowlana " - zgłoś ją, ta nie ulega przedawnieniu ! a jej " legalizacja " ( poza karami ) wymaga opracowania Projektu Budowlanego ( poprzedzonego inwentaryzacją i ekspertyzą budowlaną ) zgodnie z obowiązującymi, nie innymi przepisami, w tym minimalnymi odległościami pożarowymi od granicy działki i miedzy budynkami ( w tym dla budynków ze ścianami, i/lub dachem rozprzestrzeniającym ogień )
    Nie wiem, dlaczego nie powalczyłeś w tej kwestii ?
    Wiem, że nielegalnie z dokumentów, które jako sąsiad (czyli strona postępowania) dostałem i nadal dostaję od PINB/WINB/WSA. Z dokumentów, które dostałem później wyszło, że budynek postawiony niezgodnie z projektem i niezgodnie z przepisami. Zresztą w tej sprawie jest tyle naruszeń, że cały dzień mógłbym pisać, ale z grubsza można je podzielić na 3 grupy:
    1) Wykroczenia proceduralne i złamanie przepisów dokonane przez PINB i WINB.
    2) Niezgodność projektów (kolejnych) zamiennych z przepisami.
    3) Kłamstwa (niezgodność tego co napisano z rzeczywistością fizyczną) różnych osób i instytucji biorących udział w postępowaniu.
    Jakby się za to zabrał, to pewnie parę osób poszło by siedzieć w tym architekt, kier. bud., rzeczoznawcy i inspektorzy PINB/WINB, ale ja już mam odebrany budynek (właśnie szykuję dłuższy wpis o odbiorze budynku) i pójdę na kolejne rozprawy tylko z ciekawości. Plus tego jest, że po wielu miesiącach walki zrozumiałem przynajmniej podstawowe rzeczy z przepisów przeciwpożarowych (dział VI WT), a widać, że tych przepisów nie znają ani w Wydziale Architektury, ani w PINB (oni to zlecają zawsze rzeczoznawcom przeciwpożarowym i od nich żądają pieczątki).
    Ostatnio edytowane przez Lew2 ; 08-12-2022 o 19:41
    Gdy Turków za Bałkanem twoje straszą spiże,
    Gdy poselstwo Macrona twoje stopy liże, -
    Ukraina jedna twej mocy się urąga,
    Podnosi na cię rękę i koronę ściąga,

  11. #131
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar ŁUKASZ ŁADZIŃSKI
    Zarejestrowany
    Mar 2014
    Skąd
    Katowice, Mysłowice
    Kod pocztowy
    41-400
    Posty
    3.946

    Domyślnie

    co jak co, ale przepisy pożarowe dot. odległości między budynkami są jednymi z najważniejszych w projektowaniu i nie potrzeba tu rzeczoznawcy pożarowego, tylko czytania ( dział VI WT ) ze zrozumieniem. Fakt, są niekiedy próby ominięcia takiego, czy innego przepisu, ale zawsze może to kończyć się źle, jak w opisywanym przez Ciebie przypadku - ogólnie nie warto.
    dobra ARCHITEKTURA sama się obroni

  12. #132
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) Avatar PLC_00
    Zarejestrowany
    Sep 2018
    Skąd
    STCE
    Posty
    206

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kaizen Zobacz post
    Po co gorąca woda ma pokonywać drogę "z powrotem" i stygnąć w dodatkowych metrach rury za ostatnim punktem poboru?
    A jak inaczej sterownik ma wiedzieć kiedy pompę wyłączyć ? A wyłączyć musi żeby bez sensu nie chodziła.

    Jest jeszcze opcja jeżeli czas po jakim mamy ciepłą wodę od uruchomienia poboru jest stały. Wtedy możemy zrezygnować z opcji z czujnikiem a pompa będzie się uruchamiała na określony przez nas czas.

    Który wariant sterowania nie wybierzemy i tak to będzie najbardziej ekonomiczna i totalnie bezobsługowa cyrkulacja jaką możemy wykonać.

  13. #133
    SYMPATYK FORUM (min. 10)
    hemidall

    Zarejestrowany
    Aug 2017
    Skąd
    Łazy
    Kod pocztowy
    32-048
    Posty
    46

    Domyślnie

    Cytat Napisał PLC_00 Zobacz post
    Przepis na dobrą cyrkulację ( i jedyną słuszną ) :

    - czujnik przepływu zamontowany na wyjściu ciepłej wody bojlera ( reagujący na bardzo małe przepływy )
    - sterownik , można wykonać samemu lub kupić np firmy na t.... ( nie chcę reklamy robić ) tylko cena nieprzystępna mocno.
    - czujnik temperatury
    - wydajna pompa obiegowa ( żadnych energooszczędnych - to nie ma być ciągła praca a chwilowa )
    Też o tym myślałem. Jeśli podłączy się mocną pompę, to podejrzewam że migiem przepcha wodę w pętli.
    Jedyna rzecz która mnie zniechęciła, może niesłusznie, to właśnie taka rwana praca, która może szybko wykończyć pompę.
    Jak to wygląda u Ciebie? miałeś już potrzebę wymiany tej pompy? Jaką pompę wstawiłeś?

    Ja początkowo też planowałem taką mocną pompę, tyle że wyzwalaną czujkami ruchu. Czujki nawet zainstalowałem i kable wyprowadziłem do kotłowni, ale potem tknęło mnie i z powodu wątpliwości odnośnie trwałości pompy, ostatecznie wybrałem pompę małej mocy (polska firma z Leszna sprzedaje za niewielkie pieniądze taki model), którą załączam z programatora czasowego na określone godziny.
    Otulinę rur mam grubą, więc dużo nie tracę, a w sezonie grzewczym to właściwie i tak bez znaczenia.
    Sama pompa bierze pojedyncze waty, więc kosztu właściwie nie ma. A komfort - rewelacja.
    Natomiast realnie koszty w każdym rozwiązaniu robią elementy podlegające eksploatacji.
    Jeśli są na rynku takie mocne pompy wyposażone w miękki start, to moze faktycznie to najlepsza opcja. Przynajmniej od strony ekonomicznej.

    @Kaizen, gdzie tu inteligencja systemu, jeśli sam musisz o tym pamiętać i samodzielnie wyzwalać?

  14. #134
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kaizen
    Zarejestrowany
    Jun 2014
    Kod pocztowy
    05-540
    Posty
    24.276
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    155

    Domyślnie

    Cytat Napisał PLC_00 Zobacz post
    A jak inaczej sterownik ma wiedzieć kiedy pompę wyłączyć ? A wyłączyć musi żeby bez sensu nie chodziła.
    Wg czasu (można przetestować, ile trwa). Można też umieścić czujnik tam, gdzie powrót się zaczyna.

    Tak czy inaczej to co opisałeś to nie jest jedyna słuszna droga. Sposób z pompą przy puncie poboru z kolei jest jedynym słusznym bez demolki jak ktoś nie poprowadzil rury powrotu.

    Mocna pompa to IMO błąd, bo wymiesza całą zawartość zasobnika i zamiast mieć pół o temperaturze 55* i poł o temperaturze 8* to będzie cały o temperaturze 31,5* - i nici z prysznica czy kąpieli.

    Cytat Napisał hemidall Zobacz post
    @Kaizen, gdzie tu inteligencja systemu, jeśli sam musisz o tym pamiętać i samodzielnie wyzwalać?
    Pytaj autora tematu
    https://forum.muratordom.pl/showthre...-CWU&p=7862634

    Ja unikam jak ognia nazywania automatyki domowej inteligencją a smart gniazdka, tfu, inteligentnym. To automatyka. Co najwyżej sprytna. Ale na pewno nie inteligentna.
    Zautomatyzować można - ale żadna automatyka (poza automatycznym zatrzymywaniem pompy po spełnieniu warunków) nie będzie tak oszczędna, jak cyrkulacja włączana na żądanie. Bo skąd automat ma wiedzieć, czy wchodzę do łazienki umyć ręce, czy zabrać ręczniki do prania czy grzebnąć coś w szafce?
    Ostatnio edytowane przez Kaizen ; 11-12-2022 o 21:56

  15. #135
    STAŁY BYWALEC (min. 300)
    Dzeus86

    Zarejestrowany
    Nov 2018
    Skąd
    Komorów
    Kod pocztowy
    05-806
    Posty
    323

    Domyślnie

    Tragedia z tym każdorazowym załączaniem. Albo masz cyrkulację i zawsze komfort albo cała rodzina skazana jest na pamiętanie i załączanie ręczne. Chyba wolałbym już bez. Pozorna oszczędność, ale oczywiście kto komu zabroni. Równie dobrze przed i po skorzystaniuz jakiegokolwiek sprzętu AGD wkładajmy i wykładamy wtyczkę z kontaktu, przed i po zapaleniu światła wkrecajmy żarówkę, a przed spuszczeniem wody odkręcamy zawór..

  16. #136
    SYMPATYK FORUM (min. 10)
    lukikow

    Zarejestrowany
    May 2021
    Skąd
    Chrzanów
    Kod pocztowy
    32-500
    Posty
    41

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ratpaw Zobacz post
    ps. Wielki nakład mojej pracy wiązał się z uszczelnieniem dom. Po prostu budowlańcy nie mogli pojąć po co mi szczelność i murowali jak umieli, ze szparami między bloczkami silikatów.
    Mógłbyś opisać jak to zrobiłeś? Zaciągnąłeś całe ściany klejem czy szukałeś szczelin i je uszczelniałeś?
    Na taki artykuł trafiłem: https://oknotest.pl/montaz-okien/prz...kien-czy-warto

    Cytat Napisał Ratpaw Zobacz post
    [*]termoizolator pod ściany Thermoblock - 11,5 tys.
    Termoizolator stosuje się pod wszystkie ściany czy tylko działowe?

  17. #137
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar Ratpaw
    Zarejestrowany
    Jun 2017
    Skąd
    Gdynia
    Kod pocztowy
    81-531
    Posty
    4.444
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    9

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukikow Zobacz post
    Mógłbyś opisać jak to zrobiłeś? Zaciągnąłeś całe ściany klejem czy szukałeś szczelin i je uszczelniałeś?
    Na taki artykuł trafiłem: https://oknotest.pl/montaz-okien/prz...kien-czy-warto
    Uszczelniałem każdą szczelinkę osobno, od środka i od zewnątrz.
    Termoizolator stosuje się pod wszystkie ściany czy tylko działowe?
    Pod każdą ścianę.
    --
    Dom pasywny podpiwniczony, 230 m2
    Gdynia

Strona 7 z 7

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony