Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychKiedyś znałem jedną z Częstochowy, która miała. Badania wykonywał Instytut Mechaniki Precyzyjnej, a było to jeszcze w czasach przed wprowadzeniem PN-EN 14351-1:2006. Norma badawcza dla odporności na włamanie pochodzi z 1999 r więc właściwie tamte wyniki można honorować i dzisiaj o ile firma jeszcze istnieje. Inne dużo mówią, ale kwitów nie pokazują, więc pewnie nie mają, albo takie skromne są. Np. ta co szyby w Krakowie tłukła dla pokazu
Poza tym, każdy szanujący się systemodawca robi dla swoich okien takie badania. Ci najbardziej znani na pewno. Z tych ciekawszych dysponuję badaniami na WK 2 dla HS z Aluplasta wraz z montażem. Ciekawa rzecz.
Pozdrawiam
PRO QUALITY
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychPo mojej wypowiedzi na forum odezwała się do mnie firma Oknotest i po kilku przeprowadzonych rozmowach, wysłanych przezemnie zdjęciach oraz umowy i faktury okazało się że firma Ekoplast wykiwała nas bardziej niż mysleliśmy. Naprawa tych urwanych okuc to chwila bo musimy kupić większe wkręty i dokręcić, ale liczy się fakt, ze to na bank nie była wina montażu. Tymbardziej że nie dostaliśmy instrukcji montazu ani nawet karty gwarancyjnej a z umowy to nic nie wynika. Brak słów, ale już nie tylko do tej firmy ale tez do nas bo człowiek się nie zna i kupuje "kota w worku". Ale teraz bynajmniej już mogę podpowiedzieć innym jak uniknąć takich sytuacji. Tak więc za kotwy mogę mu podziekować ale za resztę nie! Zgłosiłam już sprawę do UOKiK. I dziękuję Panu Andrzejowi za pomoc). I Wam oczywiście też za wypowiedzi w tej kwestii.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychCiekawym jest, czy wszystkie wyglądają jak na tym zdjęciu. Są urwane wkręty od zaczepów i przyczyn może być kilka, począwszy od złego materiału tychże wkrętów, nieustawionego sprzęgła we wkrętarce, itp. Ale to wychodzi zwykle na produkcji- urywają się łby. Tutaj łeb nie jest urwany lecz wkręt pękł na środku i śmiem twierdzić, że nie sam. Sprawdź, ile jest otworów w miejscu ich mocowania, być może był kilkakrotnie odkręcany i przestawiany zaczep bo wadził, nie wiem.
Zastanawia mnie jak na podstawie takiego zdjęcia ( kilku) można wydać " na bank " opinię, że nie jest to wina montażu??????
Teraz o wykiwaniu:
1. Kto powiedział, że musi być gwarancja- jest ona dobrowolna przecież. Chyba, że określono w umowie, że ona będzie.
2. Instrukcja montażu - fakt, powinien dać. Ale na zdrowy rozum to ten fachowiec już parę okien zamontował w życiu, więc dla niego to zwykła formalność i dodatkowy papier. Tak naprawdę zasady montażu okien niewiele się różnią.
3. Za kotwy ( chyba darmowe) mu podziękowałaś, a za brak instrukcji montażu podajesz do ochrony konsumenta? Niewiele z tego do mnie dociera, na czym tak Was niemiłosiernie wykiwali? Jakie są rozbieżności pomiędzy umową a dostawą?
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychZa co go podaję? Między innymi za jego chamstwo i nie odpowiednie zachowanie. Nie będzie mi groził wystawieniem faktury za to ze przyjechał bo ja mam prawo wzywać serwis tyle razy ile jest to potrzebne. Tym bardziej, że skoro coś mi się urywa to chyba logiczne. Powinien podejść do sprawy w inny sposób i próbowac to jakoś rozwiązać a nie zrzucać winy na nas i grozić.
Umowa jest źle sformułowana-przesłałam ją do analizy specjaliście i naprawdę wielu rzeczy można się doczepić. Tak naprawde nic niej nie wynika
Jesli chodzi o te urwane zaczepy obwodowe od ramy ościeżnicy- sami to naprawimy, bo niewarto się denerwować.
Jesli stwierdza, że to wina złego montażu to powinien w takim razie dać instrukcję montażu i przeprowadzić szkolenie otwierania. Po prostu nie ma racji.
Oprócz odpowiedzialności z tytułu udzielonej gwarancji jakości odpowiada również jako sprzedawca okien z tytułu tak zwanej niezgodności wyrobu konsumpcyjnego z umową. Okno z urwanymi zaczepami obwodowymi znajdującymi się w części pomiędzy górnym i dolnym zawiasem okna z pewnością nie jest wyrobem pełnowartościowym, co zweryfikowałyby pierwsze podmuchy silniejszego wiatru. Ja zapłaciłam za te okna niemałe pieniądze i kupowałam okna dobrej jakości a nie bubel.
JESLI KTOŚ SZUKA OKIEN TO POECAM ODWIEDZIĆ STRONĘ OKNOTEST.PL tam obiektywnie doradzą. Dziękuję Panu Andrzejowi za pomoc.
Każdy ma swoje zdanie a ja tej firmy nie polecam i to jest moje.Kończę już ten temat i zyczę wszystkim dobrych wyborów !
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychAleż ja też polecam tą stronę szukającym wiedzy o oknach. Z tym że, przeciętny człowiek może wyjść stamtąd jeszcze większym mętlikiem w głowie niż miało się na początku. TO zalezy od zdolności przyswajania wiedzy (ja np. jestem na o/d/porny na teorię
Urwane zaczepy? Patrzę na nie podobnie jak Stary. To nie wygląda na za krótki wkręt, a na urwany wkręt.. Możliwe jest coś takiego w sytuacji, kiedy np. okno "walnęło o glebę" - tzn nic mu się nie stało pozornie, ale wkręty popękały., bo skrzydło naparło swoją zwielokrotnioną wagą na zaczepy. Widziałem coś takiego - duża przesuwka była stawiana dzwigiem. Została postawiona zbyt mocno i szlag trafił wkręty. Wszystkie popękały.
Nie twierdzę że tu się coś takiego stało, ale tej teorii też nie można wykluczyć.
Za to na podstawie "braków formalnych" można by zakwestionować wg mnie 75% sprzedawanych w Polsce okien.
KK - 2 lata jest, ale nie z tytułu gwarancji.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychCiekawe, mimo wszystko ciekawe podejście. Zastanawia mnie tylko czy podobnie radykalne kroki szanowni klienci podejmują w sytuacji konieczności zapłaty za nieuzasadnione wezwanie Pogotowia Ratunkowego, Policji czy Straży.
Tzw niezgodność towaru z umową - słowo wytrych, nadużywane nagminnie ale gdy przychodzi co do czego okazuje się, że to tylko wyobrażenia klienta za podpowiedzią wszelkiej maści "doradców". Proponuje najpierw dokładnie wczytać się w ustawę
Powodów wyrwania zaczepów może być tyle, że teraz to wróżenie z fusów. Miejsce pęknięcia śruby nie wskazuje jednoznacznie na błąd produkcyjny - bardziej na błąd użytkowy - ale to naprawdę teraz są dywagacje nie mające znaczenia
Tak naprawdę nie znamy szczegółów ale jedno jest pewne - klient został przez sprzedawce wkurzony niemiłosiernie. Przykre to ze niektórzy handlowcy nie pojmują jeszcze ze wpadki, jak się zdarza to podstawa jest umiejętność wyjścia z takiej sytuacji. Jeden wściekły klient rozgłosi to całemu światu - czy ma racje czy nie - ale uczyni wszystko by nagłośnić sprawę i przedstawi ja tak jak uważa. Dobry handlowiec uczyni wszystko by naprawić swoje bądź producenta błędy i wyjść z twarzą z sytuacji bo wie ze to wcześniej czy później zaprocentuje kolejnymi poleceniami
Ostatnio edytowane przez jareko ; 14-05-2010 o 17:55
http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post7383340
http://forum.muratordom.pl/showthrea...-JAR-EKO-uwaga
nie odbieram PW na Forum,więc proszę nie pisać bo i tak nie odpiszę
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychPani Sylwia ma rację, Stary ma rację, Fin ma rację, Jareko ma rację i pewnie ja też ją mam. Widoczny na zdjęciu wkręt jest ścięty. Pewnie tak jak to zwykle bywa nastąpił splot różnych okoliczności, w wyniku których stało się to, co się stało. Sprzedawca dziwnie podszedł do tematu, bo jak już był na budowie, to przykręcenie zaczepu (obojętnie winny czy nie winny) toż to pikuś. Jeśli nie był, nie powinien z góry odrzucać roszczeń gwarancyjnych, bo sam nie wie dlaczego to to dziadostwo odpadło od ramy. Jeśli był i stwierdził, że to wina nabywców, to powinien chyba na piśmie im wyklarować co, jak i dlaczego, i to mogłoby stanowić próbę podjęcia przez niego rozmów o odmowie wykonania naprawy gwarancyjnej. Dlaczego tylko próbę? Bo jeśli udzielona gwarancja wynika z klauzuli w umowie (a wynika), a nie wydano karty gwarancyjnej (a nie wydano), z której wynikałoby, że tego typu uszkodzenie następujące z zawinionego działania nabywcy lub osób działających w jego imieniu jest wyłączone z ochrony gwarancyjnej, to ochronie podlega każde uszkodzenie okna, które pogarsza jego właściwości eksploatacyjne lub czyni je niezdatnym do użytku. Można powiedzieć nawet, że niezależnie od przyczyny powstania tego uszkodzenia.
Sprzedawca mógłby wtedy pójść drogą dowodzenia, że gwarancja w umowie bez karty gwarancyjnej nie jest gwarancją, ale to pogorszyłoby sprawę, bo wtedy ewidentnie dochodzi do stosowania przez sprzedawcę praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów (kara do 10% przychodu z poprzedniego roku). Itd itp. Po prostu pan sprzedawca nie wiele wie o oknach, a jeszcze mniej o sprzedaży konsumenckiej. A śrubka mogła też "penknonć" sama z siebie pod przemożnym wpływem rolki zasuwnicy, bo miała "skośne oczy" i była tania. To się chyba nazywa zmęczenie materiału.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez T12345T ; 14-05-2010 o 18:38
PRO QUALITY
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychjedno jest pewne - handlowiec okazał się du..a a nie handlowcem
http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post7383340
http://forum.muratordom.pl/showthrea...-JAR-EKO-uwaga
nie odbieram PW na Forum,więc proszę nie pisać bo i tak nie odpiszę
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJani_63
--------------------------------
Nie sztuką robić. Sztuką zrobić DOBRZE !!!
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychcena będzie jaka będzie
Istotne w tym co napisałeś jest co innego
NIE MA OKIEN O STAŁEJ WARTOŚCI Uw !!!
Uw zależy od wielkości okna
Wiec 0,81 W/m2K możesz włożyć miedzy bajki marketingowe
http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post7383340
http://forum.muratordom.pl/showthrea...-JAR-EKO-uwaga
nie odbieram PW na Forum,więc proszę nie pisać bo i tak nie odpiszę
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJareko,
Uw jest tu podane dla pewnej wartości okien( zwykle okna jednoskrzydłowego o wymiarach około 116x144). Jak widzę po logo to tak jakby Włoszczowa? Chociaż po "pomyśle" podobne jest to do Sokółki?
takie okno ma współczynnik U lepszy o ,01 - 0,2 od "zwykłej" trójszybówki. Nie znam dopłaty, ale wróżę że oszczędność zwróci się po jakiej dekadzie? może dwóch?
A wracając do przypadku Sylwii - co zmieniłoby dostarczenie instrukcji? Przecież "fachowiec" który to montował "znał się na rzeczy "i byłoby mu niegodne zaglądać do jakiś papierków. A nawet jeśli by to zrobił.. to on i tak "wiedziałby lpiej" wszak "robił to nie raz".
Test - zgadzam się z Twoją ostatnią wypowiedzią w 100%. Myślałem o tym wkręcie i tak uznałem - był może o grosz tańszy od dobrego markowego.. ale ten jednen grosz to dla Producenta nierzadko kilkaset złotych (a może kilka tysięcy zł?) w skali roku
Ostatnio edytowane przez finlandia ; 14-05-2010 o 23:37
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychZnam taka jedna firmę co kupuje śrubki nie w Wurth czy inne markowe. Fin - nawet nie wiesz jaka to oszczędność w skali roku. Mało tego - wiesz jak ta oszczędność wzrasta kiedy zamiast co 20-30 cm mocować wzmocnienie wkręca się tylko jedna śrubę na cały profil? A wiesz jakie dodatkowe oszczędności dają klamki a 1,20 PLN zamiast firmowych? To już idzie naprawdę w tysiące i to przy dużej produkcji "okien" w całkiem niezłe tysiące.
A co do montażu. Mimo wszystko instrukcja powinna być - nawet jeśli "fachowiec" zna się na stawianiu ścian czy robieniu więźby - wszak ekipy budujące są od wszystkiego i swoje sposoby maja - nagminnie montując na piane bez kotew lub z jedna kotwa na jedną stronę czy podpierając ciężkie okna na styropianie czy tylko pianując - i bynajmniej nie jest to żart - widziałem to na budowach nie raz.
Niestety, tu winny jest tak naprawdę tylko i wyłącznie Inwestor mając takie podejście od "oszczędzania". Pomijam już to, że okna w takim wypadku powinny być z 22% VAT-em - ciekawe czy są i czy w ogóle jest jakakolwiek faktura. Co nie zmienia faktu, że "handlowiec" powinien zachować się inaczej a nie tak jak Sylwia opisuje
http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post7383340
http://forum.muratordom.pl/showthrea...-JAR-EKO-uwaga
nie odbieram PW na Forum,więc proszę nie pisać bo i tak nie odpiszę
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychTak wiem że Uw zależy od wielości okna, ale wartość jaką podają prawdopodobnie tak jak napisał finlandia dotyczy jakiegoś standardowego rozmiaru.
Producentem jest rzeczywiście Sokółka, i na swojej stronie podają że sam pakiet trój szybowy ma U 0,6 W/m2K.
Jeśli Uw dotyczyłoby rzeczywiście okna takiego jak w przykładzie, to znaczyłby to chyba że rama jest bardzo ciepła.
W przypadku zwrotu dodatkowych kosztów po dekadzie to jak dla mnie ma to jeszcze sens.
Na czekanie przez dwie dekady na amortyzacje tego rozwiązania to już chyba za stary jestem.
Mogę nie dotrwać.
Jani_63
--------------------------------
Nie sztuką robić. Sztuką zrobić DOBRZE !!!
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychwybacz, ale jeśli nie jest podany wymiar okna dla którego podano Uw nie masz pewności czy porównujesz parametry podobnych gabarytowo okien
W dzisiejszych czasach żonglerka wartością Uw - w swietle nieznajomości tematu przez większość klientów - staje sie podstawowym argumentem w walce o klienta.
Pisałem juz kilka razy o celowym pomijaniu współczynnika liniowego na styku szyba - profil w przesyłanych ofertach
Marketing, jeszcze raz marketing - podają Uw dla kilku wymiarów
http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post7383340
http://forum.muratordom.pl/showthrea...-JAR-EKO-uwaga
nie odbieram PW na Forum,więc proszę nie pisać bo i tak nie odpiszę
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychwitam
Proszę o pomoc. Stoję przed wymianą pakietów szybowych 24mm na P4.
I teraz przy zamawianiu pakietu P4 z ramką dystansową 16mm -pakiet wychodzi ok 30mm i należy wymienić listwy przyszybowe. Aby tego uniknąć jest możliwość zamówienia z ramką 10mm i pakiet P4 będzie miał 24mm.
Problem polega na stracie U z 1,1 na 1,3 jeżeli wybiorę ramkę dystansową 10mm.
Czy warto się tym przejmować i wymieniać jednak listwy, biorąc pakiet 30mm z U=1,1 ? Czy to duże straty? Czytałem że po kilku latach i tak argon ucieka i ten współczynnik rośnie ale nie wiem czy to bajki czy prawda.
Zapewne podobne pytanie już było ale nie jestem w stanie przerobić całego tego wątku (po kilkunastu stronach padłem). Proszę o wyrozumiałość.
Dzięki
pozdr.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych