Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychNie wiem jaki mam czas reakcji na ogrzewanie. Po nocnym "grzaniu" temp.w domu podnosi się o 0,5-0,7st.C.
Nie badam tego teraz tak dokładnie,ważne że jest ciepło i tyle.
Grzanie dlatego w cudzyslowiu,że jest to tylko przedział czasowy a fizycznego grzania będzie ze 2-3h na dzisiaj jeśli chodzi o noc a w dzien 1-1,5h.
Grzeje jedynie w oparciu o krzywą grzewczą bez sterownika pokojowego od 1,5roku,w moim przypadku ustawiona jest na 32-36.
Jak miałem G11 ustawiona była stala nastawa na sterowniku przez całą dobę czyli 22,5-23
Ostatnio edytowane przez Arturo72 ; 09-03-2016 o 10:09
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychPrzypomnij, w jakich godzinach odbywa się u ciebie "nocne grzanie". Te 0,5-0,7oC więcej stwierdzasz o godz. 6:00, zaraz po zakończeniu drugiej taryfy ?
Rozumiem, że dogrzewasz w godzinach 13-15 ? Jaki spadek temperatury odnotowujesz od 6:00 do 13:00 ?
No właśnie. Gdybyś obniżył temp. na noc do np. 21oC, to pompa pracowałaby w ciągu dnia.
Dziwne jest to, że grzejesz do 23oC w taniej taryfie, żeby mieć 22,5oC w drogiej. Powinno być odwrotnie. W nocy lub wtedy kiedy cie nie ma, nie ma sensu grzać. Niech wtedy temperatura spada nawet do 21oC. Ogrzewanie powinno działać wtedy kiedy je potrzebujesz. Może się okazać, że przy działającym ogrzewaniu podłogowym odczuwałbyś komfort w niższej temperaturze.
Wiem jednak, że korzyści finansowe ogrzewania w 2 taryfie, nawet do wyższej temperatury, są większe niż grzanie w taryfie płaskiej do przykładowych 22oC.
Ostatnio edytowane przez Barth3z ; 09-03-2016 o 10:47
Jamnik - pasywna parterówka, projekt indywidualny - dom izolowany od wewnątrz, OZC by asolt: 10kWh/m2/rok i 17W/m2, ściany zewn. BK YTONG 400 + 30cm EPS 032 + 6cm wełny SuperRock, wewn. SILKA 8cm, podłoga 30cm EPS 031, strop 30cm EPS 032 + 20cm wełny 0,034 + 15cm proszku PUR, okna w większości to pakiety szybowe LowE o U=0,6 i 0,5, opaska wokół domu 1,5mx0,5m wykonana z proszku od pigeona, reku i odzysk ciepła z wody tymi recami
Komentarze do dziennika budowy
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJeśli inżynierowie nie zaingerowali w nią zbytnio to będzie pewnie tak dobra, jak poprzednie Panas, w przeciwieństwie do innych firm co roku wypuszcza nową serię, co oznacza, że stara się swój produkt udoskonalać, czy to dobrze, czy źle to nie wiem. Wiem, że Panasonic jest też producentem prawie wszystkich podzespołów w swoich pompach, nawet ostatnio produkuje pompy obiegowe, przez co może być konkurencyjny do innych firm, które podzespoły najczęściej kupują. Moja pompa jest z tej pierwszej generacji, więc jest prosta jak budowa cepa, z tego co wiem nowsze serie mają poprawionych sporo elementów w stosunku do pierwowzoru, między innymi algorytm pracy grzałki, oraz dodane kilka bajerów, jak podlicznik prądu, itp, ale co do zasady to spełniają tą samą funkcję...
Bliźniak, 190m2, ogrzewana kubatura 530m3. OZC: 8,6kW, 78kWh (m2/rok) dla -20/22. Parter -podłogówka, piętro -klimakonwektory Purmo Vido, garaż i kotłownia -grzejniki.
Od 27.09.2013r. - Pompa ciepła Panasonic T-CAP 9kW 400V + Galmet Maxi 300l.
Od 28.05.2021r. - PV 8,36kW (22xTrinaSolar380 + SolarEdge SE7K)
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychPompa ciepła powinna być tak wysterowana, żeby nie służyła do grzania (dziwnie brzmi, ale brak mi innego określenia) ale do uzupełniania strat ciepła. U mnie wygląda to tak, że pompa jest włączona, czyli gotowa do pracy 24h, a o tym czy się uruchomi decyduje tylko i wyłącznie termostat wewnętrzny, czyli temperatura w domu. Ja akurat mam ustawioną temp 22,7st w drogich godzinach i 23,2st w tanich i w praktyce wygląda to tak, że temp oscyluje cały czas wokół tych 23st. Nie ma żadnego efektu przegrzewania nocą, itp. Po prostu przez cały dzień jest constans. Takie efekty przegrzania i niedogrzania pewnie występują u tych, którzy za wszelka cenę grzeją tylko w taniej, mają ustawioną dużą histerezę, lub w ogóle zblokowaną pompę w drogiej taryfie. U mnie pompa często grzeje w drogiej, choć w skali roku to i tak wychodzi nie więcej niż 15% ogólnego zużycia, ale zapewnia to na prawdę duży komfort cieplny.
Bliźniak, 190m2, ogrzewana kubatura 530m3. OZC: 8,6kW, 78kWh (m2/rok) dla -20/22. Parter -podłogówka, piętro -klimakonwektory Purmo Vido, garaż i kotłownia -grzejniki.
Od 27.09.2013r. - Pompa ciepła Panasonic T-CAP 9kW 400V + Galmet Maxi 300l.
Od 28.05.2021r. - PV 8,36kW (22xTrinaSolar380 + SolarEdge SE7K)
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychCiężko jest dyskutować z kimś kto dopiero buduje
Przedział czasowy to 22-6 i 13-15.
Spadki w nowym domu z 23st.C do 21st.C przez kilka godzin nie są możliwe to raz a dwa w jakim celu jest takie wahlowanie temp.skoro ilość energii dostarczona będzie identyczna utrzymując stałą temp.w domu i wahlowaniem temp.
23st.C stwierdzam po obudzeniu czyli ok.6-7,od 6-13 nie wiem jakie są spadki temp za to wiem,że po przyjściu z pracy o 17-18st temp.w domu to 22,5-22,7st.C i do 22 minimalnie jeszcze wzrasta.
Nie otwieram okien do 22 żeby celowo schłodzić czy nie dogrzewam do 22 bo taka temp.jest idealna.
Po prostu utrzymuje stałą temp.w domu przez całą dobę a Ty wahlujac musiałbyś nadrabiać z 21st.C do 23st.C zużywając tyle samo energii jakbyś miał bliźniaczy dom.
Dla mnie to jest komfortowe dla Ciebie może być wahlowanie.
Gdybym w dzień czy po południu dogrzewal byloby za gorąco.
Ostatnio edytowane przez Arturo72 ; 09-03-2016 o 11:13
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychwitam,
odnośnie grzania w systemie G12W , to np. u mnie najlepiej sprawdza się non-stop do temp 23 st (odcięcie na Eurosterze) z obniżeniem nocnym od 24 do 4 do temp 21.5 st , potem leci do 23 st (czyli między 4 a 6 "nadrabiam" straty z godzin 24 do 4 , realnie nie jest to duży spadek-ponieważ na noc mam zaciągane rolety ocieplane)
Przy większych mrozach stosunek 1T/2T wychodzi ok 60% drogiej , kiedy jest cieplej ok 80% (ale mniejsze zużycie kWh)-dla mnie są to super wyniki , nawet lepsze od zakładanych. Ogólnie od stycznia u mnie jest pełna zima , nawet wczoraj był mały Armagedon-tj zamieć.
Koszty na CO+CWU :
-styczeń ok 680 pln
-luty ok 400 pln
Z podbić temperatury na PC w godz tanich zrezygnowałem.
To tyle w tym temacie
hej
Wiata PV 9,92kWp 32xLongi 310W+Sofar 11KTL-X,T-cap 9kW 3f mod F,opomiarowany,22-23 st w domu ,sprzęgło hydr+ CWU 300L 3,4m2 , grzejniki 65%+35% podłogówka, dom piętrowy z garażem , kubatura ogrzew 437m3 (pow ogrzew ok 200m2)+nieogrz 154m3 ,bez reku ,wentyl mech +grawit, okna PCV z roletami ociepl, dach 30cm wełny , ściany pustak ceram 24 cm+10 cm styro. Koszty PC CO+CWU:2017-7590kWh/3263pln,2018-6858kWh/2922pln,2019-6649kWh/2792pln,2020-7033kWh/wartość 3064pln-fizycznie 0,00pln
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych165m2 podłoga, 150m2 użytkowych, 425m3; piętrowa stodoła w lesie. Styro: 18cm posadzka 0,039, 18cm fundament 0,037, 22cm ściana 0,031 (80%) 17cm ściana 0,031 i deski (20%), dach 30 cm wełny 0,035 + 15cm wełny stryszek . Szyby 0,7. 30m2 okien + 5 dachowych. 46kWh/m2/rok dla +20*C. Reku Dospel Optimal 400. CO TCap 9kW 1f.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychCzyli reasumując w okolicach 7 rano kiedy komfort jest potrzebny bo wszyscy wstają niemal najbardziej go brakuje. Potem nikogo nie ma a piec pracuje aby uzupełnić straty z nocy. Domownicy wracają około 15 -16 i mają komfort tyle tylko że wtedy jest najwięcej zysków bytowych bo każdy się krząta, działają telewizory, komputery, kuchnia i.t.p. a piec dalej grzeje tylko po co skoro straty będą uzupełnione z tych zysków. Oczywiście mówimy tutaj o takiej jakby reprezentatywnej rodzinie bo inaczej ma się sprawa gdy inny jest rozkład dnia dla danej rodziny.
NIE DLA WĘGLA W NOWYCH DOMACH
Nigdy nie byłem ani nie jestem związany z jakąkolwiek firmą budowlaną, instalacyjną czy sprzedającą cokolwiek co jest związane z powstawaniem domu.
Dziennik budowy - komentarze i uwagi mile widziane Dane budynku TUTAJ
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJeśli dla ciebie 22,7oC to komfortowa temperatura przy wyłączonym ogrzewaniu, to ciekawe jaka byłaby przy aktywnym źródle promieniowania ? Może o 1oC niższa ? Próbowałeś ?
Wówczas ogrzewanie wyglądałoby tak: w dzień 21,7oC, w nocy i podczas nieobecności wystarczyłoby 20,7oC. Ciekawe jaka wyszłaby wówczas różnica w zużyciu.
Jamnik - pasywna parterówka, projekt indywidualny - dom izolowany od wewnątrz, OZC by asolt: 10kWh/m2/rok i 17W/m2, ściany zewn. BK YTONG 400 + 30cm EPS 032 + 6cm wełny SuperRock, wewn. SILKA 8cm, podłoga 30cm EPS 031, strop 30cm EPS 032 + 20cm wełny 0,034 + 15cm proszku PUR, okna w większości to pakiety szybowe LowE o U=0,6 i 0,5, opaska wokół domu 1,5mx0,5m wykonana z proszku od pigeona, reku i odzysk ciepła z wody tymi recami
Komentarze do dziennika budowy
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychBliźniak, 190m2, ogrzewana kubatura 530m3. OZC: 8,6kW, 78kWh (m2/rok) dla -20/22. Parter -podłogówka, piętro -klimakonwektory Purmo Vido, garaż i kotłownia -grzejniki.
Od 27.09.2013r. - Pompa ciepła Panasonic T-CAP 9kW 400V + Galmet Maxi 300l.
Od 28.05.2021r. - PV 8,36kW (22xTrinaSolar380 + SolarEdge SE7K)
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDlatego pytam.
A czujesz różnicę pomiędzy aktywnym a wyłączonym ogrzewaniem ? Czy nie jest tak, że aktywne źródło ciepła odbierane jest przez człowieka jako lepszy komfort i przez to możemy obniżyć temp. powietrza na termostacie ?
Nie. Zużyłbym mniej, ponieważ straty przy 20oC w domu są niższe od strat jakie są przy 23oC.
Jamnik - pasywna parterówka, projekt indywidualny - dom izolowany od wewnątrz, OZC by asolt: 10kWh/m2/rok i 17W/m2, ściany zewn. BK YTONG 400 + 30cm EPS 032 + 6cm wełny SuperRock, wewn. SILKA 8cm, podłoga 30cm EPS 031, strop 30cm EPS 032 + 20cm wełny 0,034 + 15cm proszku PUR, okna w większości to pakiety szybowe LowE o U=0,6 i 0,5, opaska wokół domu 1,5mx0,5m wykonana z proszku od pigeona, reku i odzysk ciepła z wody tymi recami
Komentarze do dziennika budowy
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychPróbowałem różnych opcji (mieszkam 6 lat). Dal mnie 22st to bariera psychologiczna, poniżej jest mi po prostu zimno. Poza tym co do promieniowania to u mnie tego w ogóle nie czuć, bo mam wszędzie bardzo gruby gres, wiec on nigdy nie jest jakoś specjalnie ciepły, raczej taki neutralny, ale na pewno nie do chodzenia da boso, chodzimy w kapciach, za to na krótkim podkoszulku...
Bliźniak, 190m2, ogrzewana kubatura 530m3. OZC: 8,6kW, 78kWh (m2/rok) dla -20/22. Parter -podłogówka, piętro -klimakonwektory Purmo Vido, garaż i kotłownia -grzejniki.
Od 27.09.2013r. - Pompa ciepła Panasonic T-CAP 9kW 400V + Galmet Maxi 300l.
Od 28.05.2021r. - PV 8,36kW (22xTrinaSolar380 + SolarEdge SE7K)
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychPanowie, ostatnie kilka stron w tym wątku powinno leżeć w innym
Piszę o tym, bo sam przekopywałem się od połowy tego tematu i odnośnie Panasonica było może z 25% wpisów.
Odnośnie Panasonica, z jakimi zasobnikami macie go zestawionego? Mnie zaproponowano Kospela. Sam myślałem o Galmecie, ale cena ciut zabija. Na jaki model patrzeć, co się sprawdza u Was?
Ostatnio edytowane przez K@mil_ ; 09-03-2016 o 11:44
Dom Kaprys (Domowe Klimaty) - 121m2 całość OP + drabinka w łazience + wyłączony grzejnik w garażu na niskim parametrze. Ściany Porotherm 25P+W + 15cm biały styro, podłoga na gruncie 10cm EPS100, fundamenty 10cm EPS, lekki strop 20+10cm wełny. Okna Veka U=0.95 całe. WG. OZC 7kW by Asolt. PC PW Panasonic 3f 9kW. Mieszkamy od 05.2016.
Zużycie kWh dzień po dniu: TUTAJ
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych[QUOTE=K@mil_;7097974]Panowie, ostatnie kilka stron w tym w
ja mam Termicę 300 ltr kwasiak -nie mam głowy do wymiany sond magnezowych (chyba w sumie dwa razy wymieniałem galmety 140 ltr dwupłaszczowe), ważna powierzchnia wymiany , u mnie 3,4 m2-cały zasobnik nagrzewa się od 30 do 45 min
pzdr
Wiata PV 9,92kWp 32xLongi 310W+Sofar 11KTL-X,T-cap 9kW 3f mod F,opomiarowany,22-23 st w domu ,sprzęgło hydr+ CWU 300L 3,4m2 , grzejniki 65%+35% podłogówka, dom piętrowy z garażem , kubatura ogrzew 437m3 (pow ogrzew ok 200m2)+nieogrz 154m3 ,bez reku ,wentyl mech +grawit, okna PCV z roletami ociepl, dach 30cm wełny , ściany pustak ceram 24 cm+10 cm styro. Koszty PC CO+CWU:2017-7590kWh/3263pln,2018-6858kWh/2922pln,2019-6649kWh/2792pln,2020-7033kWh/wartość 3064pln-fizycznie 0,00pln
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychponawiam pytanie bo zostało jakoś z tyłu a dla mnie to ważne i dotyczy Panasa jednak
mam pytanie w sprawie CWU, mam Tcapa 12KW i sterownik salusa tygodniowy dołożony, nastawiłem sobie grzanie w tańszej taryfie w timerze w stylu 13 do 14 heat + tank ON , potem 14 heat ON, potem np 3 rano heat + tank on i 4 rano heat ON
i wszystko działa tylko jest problem jak temperatura wody spadnie nawet o 20 stopni to pompa ( moim zdaniem ) powinna nawet w droższej taryfie ją podgrzać a tego nie robi - czeka i podgrzewa dopiero w godzinach ustawionych w timerze ?
z góry dzięki
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychzatem zapewniam Cię, że
wystarczy być w regionie Energa lub innym co oferuje 12h taniego prądu, czyli aż o 20% więcej niż Ty masz w ciągu doby.
jednocześnie jest to o 5% więcej tanich godzin niż Ty wchodzi w drogie.
i tak oto nie gonisz króliczka z tanimi taryfami
oczywiście to, żart ale i prawda u mnie Twoje 15% drogiej by poszło 100% w taniej z zapasem bez OFF na PC czy dużej obniżki temp. na termostacie w drogiej
165m2 podłoga, 150m2 użytkowych, 425m3; piętrowa stodoła w lesie. Styro: 18cm posadzka 0,039, 18cm fundament 0,037, 22cm ściana 0,031 (80%) 17cm ściana 0,031 i deski (20%), dach 30 cm wełny 0,035 + 15cm wełny stryszek . Szyby 0,7. 30m2 okien + 5 dachowych. 46kWh/m2/rok dla +20*C. Reku Dospel Optimal 400. CO TCap 9kW 1f.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionycho, fajnie że ruszyło
tu cię zmartwie, że tak to nie dziłą. Masz cały czas Heat np: 22h a 2x1h Heat+Tank. To tylko w te 2h PC sprawdzi tank i jak spadnie o ileś tam st. C to dogrzeje. W pozostałe 22h PC nie robi nic z Tank. Możesz dać opcję główną Heat+tank i wtedy PC cały czas będzie Ci sprawdzać zasobnik i dogrzewać o każde tam kilka st. C mniej, ale wtedy w okienkach na tania taryfę jej nie ustawisz.
165m2 podłoga, 150m2 użytkowych, 425m3; piętrowa stodoła w lesie. Styro: 18cm posadzka 0,039, 18cm fundament 0,037, 22cm ściana 0,031 (80%) 17cm ściana 0,031 i deski (20%), dach 30 cm wełny 0,035 + 15cm wełny stryszek . Szyby 0,7. 30m2 okien + 5 dachowych. 46kWh/m2/rok dla +20*C. Reku Dospel Optimal 400. CO TCap 9kW 1f.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych