dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1

    Domyślnie Izolacja pod drzwiami wejściowymi

    Witam

    Jestem przed etapem wylewek i zastanawiam się jak rozwiązać temat izolacji termicznej pod drzwiami wejściowymi i bramą garażową. Wylanie wylewki aż do lica zewnętrznego ściany utworzy duży mostek termiczny pod drzwiami. Gdzieś na innym forum znalazłem taki sposób:

    Cytat Napisał Bartekbkn
    Ja zrobiłem to podobnie jak pod oknami balkonowymi (opisywałem wcześniej).
    Wylewka w wiatrołapie została zrobiona tak, że nie dochodzi do drzwi, lecz
    kończy się tak jak zaczynają się glify otworu drzwiowego. W powstałą
    "dziurę" między drzwiami a wylewką wkleiłem styrodur obniżony o ok 1cm w
    stosunku do wylewki (weszło 2 kawałki po 8cm), przyklejając go do wylewki
    oraz papy na chudziaku. Drugą płytę styroduru od zewnątrz zlicowałem z
    kątownikiem pod drzwiami. Po bokach uzupełniłem klejem Tytan EOS. Wylewkę
    zeszlifowałem na głebokość ok 1cm wgłąb pomieszczenia (ok. 30cm). Następnie
    na to wkleiłem siatkę 320, obejmując wylewkę, wierzch styroduru oraz
    zewnętrzną pionową powierzchnię styroduru. Kleiłem tak, aby pod kątownikiem
    nie zostawić pustej przestrzeni. Klejem wyrównałem do poziomu posadzki, a
    fliziarz przykleił już na to kafle.
    Kolejny etap (jeszcze przede mną) to wklejenie taśmy uszczelniającej na
    styku kątownika i styroduru pod nim oraz styroduru i izolacji pionowej.
    Wklejam to na szlam uszczelniający Remmers (dostępne także z PCI, Mapei) i
    maluję całość tym szlamem. Przed wejściem będę miał kostkę granitową, a w
    glif wstawię dociętą płomieniowaną płytę granitową.
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...711c573bb.html
    Wygląda na dobre rozwiązanie. Co sądzicie o takim sposobie?
    To jeszcze by została kwestia bramy garażowej. Macie jakieś pomysły?

  2. #2

    Domyślnie

    Cytat Napisał e_tomi Zobacz post
    Witam

    Jestem przed etapem wylewek i zastanawiam się jak rozwiązać temat izolacji termicznej pod drzwiami wejściowymi i bramą garażową. Wylanie wylewki aż do lica zewnętrznego ściany utworzy duży mostek termiczny pod drzwiami. Gdzieś na innym forum znalazłem taki sposób:


    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...711c573bb.html
    Wygląda na dobre rozwiązanie. Co sądzicie o takim sposobie?
    To jeszcze by została kwestia bramy garażowej. Macie jakieś pomysły?
    Prościej wstawić bloczki ISOMUR.
    aedifico
    "...Zadziwiające, że składniki dobrego i złego betonu są dokładnie takie same, a jedynie umiejętności, poparte przez zrozumienie wykonywanych czynności i zachodzących procesów są odpowiedzialne za różnice."
    A.M. Neville "Właściwości betonu"

  3. #3

    Domyślnie

    Cytat Napisał Aedifico Zobacz post
    Prościej wstawić bloczki ISOMUR.
    Może i prościej, ale drożej i zimniej niż przy zastosowaniu styroduru

  4. #4
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!!NAJPOŻYTECZNIEJSZY FORUMOWICZ od ZAWSZE Avatar adam_mk
    Zarejestrowany
    Jan 2005
    Skąd
    pustynia
    Kod pocztowy
    32-310
    Posty
    22.209

    Domyślnie

    Perlitobeton sprawę rozwiązuje.
    Od dawna.

    Adam M.
    jak jestem potrzebny to: [email protected]

  5. #5
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) Avatar michal_mlody
    Zarejestrowany
    Jan 2011
    Skąd
    Libiąż
    Kod pocztowy
    32-590
    Posty
    674

    Domyślnie

    Pod drzwiami tarasowymi dawałem perlitobeton a pod wejściowe styrodur.
    Pierwsze rozwiązanie jest fajne tylko musisz uzbroić się w cierpliwość. Dość długo wiąże ta mieszanka.

  6. #6

    Domyślnie

    Cytat Napisał michal_mlody Zobacz post
    Pod drzwiami tarasowymi dawałem perlitobeton a pod wejściowe styrodur.
    Pierwsze rozwiązanie jest fajne tylko musisz uzbroić się w cierpliwość. Dość długo wiąże ta mieszanka.
    Jak masz już doświadczenie z perlitobetonem to mam kilka pytań :
    Jakie najlepsze proporcje cementu/perlitu/wody aby uzyskać najlepszy współczynnik przy odpowiedniej twardości pod drzwi/bramę garażową? Jakiej frakcji/grubości perlit jest najlepszy i czy można perlit z cementem i wodą mieszać mechanicznie np. mieszadłem

  7. #7
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) Avatar michal_mlody
    Zarejestrowany
    Jan 2011
    Skąd
    Libiąż
    Kod pocztowy
    32-590
    Posty
    674

    Domyślnie

    Proporcje wziąłem ze strony perlit polska albo Bełchatowa. Już nie pamiętam.
    Perlitobeton mieszałem mieszadłem wolnoobrotowym. Perlit miałem odmiany 150 bo taki mi został z zasypywania pierwszej warstwy.
    U siebie popełniłem chyba jeden błąd. Mieszałem na sucho cement z perlitem a później woda. Z tego co pisał Adam ma być woda z cementem a potem perlit.
    Co do spostrzeżeń to dość sporo wody to ustrojstwo potrzebuje i długo schnie
    Jak chcesz to dać pod bramę garażową to musisz czymś to osłonić przed uszkodzeniami mechanicznymi. Ogólnie jest twardsze od najtwardszego styropianu czy XPSa ale dość takie kruche. Może pod bramę trzeba dać więcej cementu.
    U siebie (chyba, nie jestem pewien) worek na worek dawałem

    Taki sobie offtop:
    czemu człowiek wcześniej nie zastanawiał się nad płytą fundamentową, było by o wiele mniej problemu, nasi projektanci muszą się jeszcze sporo podszkolić
    Ostatnio edytowane przez michal_mlody ; 30-07-2012 o 17:32

  8. #8

    Domyślnie

    Ja nawet się zastanawiałem nad płytą, ale na tym się skończyło. Stres przed 1 budową i jakaś obawa przed czymś nowym (bo wszyscy dookoła budują normalnie czyt. fundamenty) zwyciężyły. I jak piszesz projektanci jeszcze trochę niedouczeni w tym temacie.
    Jeszcze pytanko o szerokość wylewki z perlitobetonu. Na grubość ściany zewnętrznej(u mnie 24 cm) czy wystarczy pod samą ościeżnicą dajmy 8-10 cm zlicowane z zewnętrzną krawędzią? I gdzie można dostać perlit w Szczecinie, albo wysyłkowo? Myślę, że 1m3 mi wystarczy

  9. #9
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) Avatar michal_mlody
    Zarejestrowany
    Jan 2011
    Skąd
    Libiąż
    Kod pocztowy
    32-590
    Posty
    674

    Domyślnie

    Pod okno tarasowe dałem na szerokość muru (24cm). Może starczy te 10 lub 15 cm. Szczerze nie zastanawiałem się nad tym. Akurat deski mi takie pod-pasowały i tak zaszalowałem
    W Szczecinie to nie wiem gdzie można kupić. Poszukaj. Na składach budowlanych raczej nie dostaniesz
    (Perlit Polska, Bełchatów, zębiec)

    Spytaj Adama. On ma spore doświadczenie z tym materiałem

  10. #10
    SYMPATYK FORUM (min. 10)
    inż.Trix

    Zarejestrowany
    Aug 2012
    Skąd
    iława
    Kod pocztowy
    14-200
    Posty
    66

    Domyślnie

    mostki mostki mostki. Nie daj się zwariować. A co do podanej metody to gwarantuję pęknięcia płytek na posadzce. Najprościej jest wstawić drzwi częściowo wystawiając je w warstwę styropianu. Mostek zniwelowany do minimum. dobre drzwi mają trzy krotnie słabszą wsp przenikalności cieplej od styropianu co powoduje że 1/3 grubości ościeżnicy w styropianie daję przenikalność cieplną równą przenikalności drzwi. pod pozostałą część progu podlej posadzkę i masz po temacie. Gwarantuję że jeśli zastosujesz specjale rozwiązania (czytaj drogie) to oszczędności na ogrzewaniu zwrócą Ci się już za 20 lat.

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony