dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 2
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 35
  1. #1
    SYMPATYK FORUM (min. 10)
    zant85

    Zarejestrowany
    Apr 2013
    Skąd
    Wojkowice
    Kod pocztowy
    42-580
    Posty
    10

    Domyślnie Karmelita 2M energooszczędniej

    Witam!
    Jestem laikiem w temacie budowy domu energooszczędnego, jednak staram się jak najwięcej czytać i dowiadywać. W przyszłym roku zamierzam zacząć budowę, w tym natomiast rozpoczynamy przeprawę papierkową a w tym najważniejsze – decyzja o projekcie, technologiach itp. Nasza działka jest ułożona frontem od południa, a więc teoretycznie niekorzystnie, ale taka jest i to się nie zmieni. Zależy mi aby dom był funkcjonalny, a więc układ pomieszczeń także ma ogromne znaczenie, dlatego też chcę aby od frontu była kuchnia ( w której spędzam ogromną cześć mojego życia i lubię gdy jest jasna) a od strony północno-zachodniej salon. Fakt, że to strona północna nie pomaga, natomiast zachód powinien zapewnić ciepłe i miłe popołudnia kiedy to czas spędza się w domu. Ogrzewanie domu będzie prawdopodobnie gazem płynnym. Z większych zmian konstrukcyjnych to prawdopodobnie zrezygnujemy ze wszystkich balkonów których i tak byśmy nie używali, pozostaną natomiast lukarny.
    Oto projekt domu:
    http://extradom.pl/projekt-domu-karmelita-2m-WOK1024

    Prośba do Was jest taka, abyście doradzili mi jakieś rozwiązania które „poprawią” energooszczędność tego domu.
    Oto moje pomysły i zarazem pytania
    - Dom postawić na ocieplonej płycie fundamentowej– pytanie jaką warstwę ocieplenia zastosować – 20-30cm XPSa?
    - Ocieplenie ścian 20cm styropianu grafitowego, ale co polecilibyście jako materiał do budowy ścian?
    - Jak najlepiej ocieplić poddasze – wełną, pianką?
    - Okna energooszczędne trójszybowe ze wzmocnieniami termicznymi w ramie – pytanie czy takie okna można zamówić w wersji antywłamaniowej?
    - Wentylacja mechaniczna z rekuperatorem