Oczywiście, że możesz to zrobić.Napisał j-j
Oczywiście, że możesz to zrobić.Napisał j-j
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychHu Hu przyszło szkło Foamglass.
Fajne, jak pumeks, szare, mało odporne na uderzenia, musze bardzo uważać bo kupiłem prawie na styk z powodu ceny ale bardzo łatwo sie obrabia.
Trochę czekalem bo niby z Austrii szło z produkcji ale myślę że warto było, mostka nie będzie- zadanie prawie wykonane .
Dziś potnę plyty na wymiary ściany.
pzdr
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychhttp://www.foamglas.pl/
Ludzie ok, słowni, jestem zadowolony.
Koszty, ja tyle płaciłem- 7400 brutto za 1,555 m3, 12 paczek po 4 płyty o wym. 0,45x0,6x0,12 grubość
ok. 4760 brutto zł za 1 m3 -+ w zależności od ilości.
Zamówiłem Foamglas F, wytrzym. na ściskanie- 0,68 N/mm2, czyi 6,8 kg/cm2,
spokojnie wystarczy pod nośne bo ich Perinsul jest już kosmicznie drogi.
Sprawdzałem koszty z schoeck`iem (na niemieckich stronach bo w polsce kosztów nie mogłem znaleźć) i szkła są trochę droższe ale za to efekt dużo lepszy.
pzdr
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychA teraz garść zdjęć z likwidacji mostka termicznego podłogi na gruncie:
Przyszło szkło:
Tak wygląda szkło:
A tak jeszcze bliżej:
Dla lepszego łączenia z zaprawą posmarowałem lepikiem, wyglądają jak tabliczki czekolady :
Po malowaniu czas na ułożenie warstwy z czekolady :
i z bliska:
Następnie trzeba było zafugować, zwykła zaprawa jest nie termiczna więc pianka poszła w ruch:
Kończymy dół budynku z bloczków betonowych ... :
Późno wieczorem wczoraj skończyłem, ostateczne zdjęcia będą.
Jeszcze muszę wylać beton albo cegły na szkło w miejscu otworów bo bloczki za wysokie, bez tego Foamglas będzie nie zabezpieczone, a to ważne bo to szkło jest kurewsko delikatne, parę razy ułamane zostało na krawędziach, aż żal było patrzeć za tyle kasy .
Jeszcze zastanawiam się czy jest się sens bawić, bo trochę nierówności jest (sam musiałem ciąć to szkło z płyt), aby była idealna ciągłość od zewnątrz- dać 2 cm szeroką wełnę do szkła i na to dopiero styro, które dociśnie lekko wełnę do szkła, będzie ciągłość. Od wewnątrz tak samo zrobię ale i tak to konieczne ze względu na dylatacje, i ciągłość będzie jak należy.
pzdr
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychFajne foty
Ja zastosuje Novomura:
http://forum.muratordom.pl/mostki-te...ent,t94612.htm
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychCo do Novomura to daje on likwidację ok 68% mostka termicznego, izolacja pionowa ściany fund. wyklucza go w ok 26%, ciekawe są te liczby.
Tu jest coś odnośnie % likwidacji mostka termicznego.
http://www.j-p.pl/pobierz/72
Myślałem o tym ale jakoś ta lambda ok. 0,29, gdy to rozważałem, mnie nie przekonała.
A oto moje kolejne zdjęcia już po zakonczeniu murowania, dziś zacząłem izolować całość przeciwwilgociowo.
pzdr
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychWitam.Napisał HenoK
Nie czytałem dokładnie ostatnich kilku stron wątku, więc może takie rozwiązanie już omawialiście. Ja właśnie coś takiego planowałem ale zrezygnowałem z dwóch prozaicznych przyczyn. Po pierwsze z konieczności narzucenia dużego tempa budowy a po drugie z bryły mojego budynku - mała wolna powierzchnia ścian od strony wschodnio - południowej i dużych okapów.
Pomysł nie nowy, w literaturze dobrze opisany a prosty w realizacji i nie potrzeba izolacji transparentnej.
W warstwie izolacji umieszczamy płaski kolektor powietrzny wewnątrz którego zamiast rurek z czynnikiem robimy długi kanał powietrzny, coś w rodzaju labiryntu kierujący się od dołu gdzie jest wlot powietrza (można podłączyć GWC) a na górze odbieramy to powietrze i kierujemy do stropu z systemem rur o odpowiednio dobranej średnicy. Taki legalet w stropie monolitycznym.
Oczywiście system potrzebuje trochę sterowania i innych drobiazgów, przedstawiłem jedynie koncepcję.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychPostanowiłem ponownie odświeżyć.
Zacznę od zdjęcia ostatniego mojego domku, przed GWC i ociepleniem ścian fund. z wyjściem kanalizy. Gdzie to szklo
Ostatnio dużo się mówi że energia znowu poleci do góry, rodzina już mnie męczy bo grzać zamierzam prądem a on ma zdrożeć niby najwięcej.
Więc usiadlem znowu do kalkulacji , i ponownie się upewniłem że,"
1 Rymsole są drogie choć dostałem informacje o nich i dają 35% sprawności a z dodatkowym wentylatorem 50% sprawności.
2. Pomysł o którym dyskutowałem z gościu01 i też wiele razy opisywany w różnych wariantach też do bani a mianowicie dużo solarów zwyklych plaskich i ogrzewanie ścienne w ścianę o dużej akumulacyjności.
Temp. czynnika w ściennym przy domku o małym zapotrzebowaniu na energię spokojnie wystarczyłaby na zasilaniu ok 22-25 stopni a na powrocie ok 20-22.
Solary myślę zimą dałyby temp. do 25 stopni ale to nie trwałoby długo w ciągu dnia więc energi za mało aby akumulować w ścianach a wyższa temp. zimą niż 25 st. myślę nie możliwa do uzyskania. Jednak tu dobrze byłoby mieć informacje jak sie zachowują solary zimą jeśli chodzi o temp. czynnika.
W każdym razie pomysł drogi bo tyle solarów dużo by kosztowalo i nie do końca pewny.
Poza tym co zrobić z tym ciepłem latem???
No mozna w grunt jak w Isomaxie ale pod budynkiem mam GWC, klima by mi nie działała .
3. Grubiej izolacji już nie można: 24 cm w podłodze, 30 cm na ścianach (36 cm na cokole na 2 warstwach bloczków betonowych), 40 cm na stropie.
Energia słoneczna odpada.
4. PC też za droga i nie mam miejsca na działce na kolektor np. poziomy (pionowy jeszcze chyba droższy). Przy moim suchym gruncie (i piaski) musialbym mieć ok 200 m rury.
Pytałem ZIRIUS`a ale mi nie odpowiedzieli, wg mnie ich podane 60 m rury dające 2,5 kW to dla warunków gruntowych bardzo korzystnych no i tylko dla grzania bez cwu.
Co pozostaje?
Chyba nic , oprócz wykonania domu lepiej niż założyłem w obliczeniach aby uzyskać lepszy wspólczynnik zapotrzebowania na cieplo.
Ale nawet po tym nadal nie dochodzę do pasywnego.
Pewnie przesadzam chcąc zejść jak najniżej z ciepłem ale w tym wątku są tacy którym podobnie jak mi zależy na takiej "zabawie" więc dlatego tak sie powtarzam bo tylko tu można wyrzucić to co nas męczy a dotyczy "oszczędności" jak najmniejszym kosztem i jednocześnie nie skomplikowanym bo nie każdy jest dobrym majsterkowiczem .
pzdr
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychA może wejdziesz w to ?Napisał j-j
http://forum.muratordom.pl/pompa-ciepla,t20041-120.htm
korespondowaliśmy ...
stanęło, że najlepiej przy tak małym zapotrzebowaniu to tylko prąd.
PC "firmowa" ( w tym przypadku ) nie zwróci się nigdy.
A gdyby tak "samodjełka" ?
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychNo właśnie tylko prąd ale kiedy uslyszałem tak naprawdę znowu o tych podwyżkach to jakoś mi się zebrało na pasywny i mniej zakładając nawet że byłyby dodatki do U jakie wyliczyłem, stąd powrót rozwiązania zmniejszającego na maxa zapotrzeb. na ciepło.Napisał gosciu01
Co do "samodjełki" to za cienki jestem na własnoręczne wykonanie PC .
Nadaję się na asystenta ale nie na głównodowodzącego.
Przy budowie swojego domu to głownodowodzącym jestem tylko przy wod- kan reszta to pomocnik.
PC zbyt skomplikowana zabawka a firmowa za droga tak jak piszesz.
pzdr
Jak to?Napisał mpoplaw
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionycha to niby dlaczego ? masz jakieś obliczenia, czy tylko przeczucie ?Napisał HenoK
weźmy sam beton:
do wylania płyty 10x10m potrzebujesz, przy standardowej grubości 20 cm, raptem 20m3 betonu.... czy myslisz, że przy tradycyjnym fundamencie 10x10 wychodzi mniej betonu w ławie i bloczkach?
zbrojenie:
oczywiście w płycie będzie więcej
ocieplenie:
i tutaj też chyba nie można się zgodzić, że będzie jakoś drastycznie droższe....
BOHO
Warszawa
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych