dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 7 z 19
Pokaż wyniki od 121 do 140 z 361
  1. #121
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) Avatar jacekh
    Zarejestrowany
    Dec 2008
    Posty
    531
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    115

    Domyślnie

    Jeśli masz bardzo dobrze docieplony dom to 10 wystarczy. Ale jeśli nie jesteś pewien lub nie chcesz ryzykować to weź większego. Szybciej naładuje bufor. Z drugiej strony można podkręcić 10 podając więcej paliwa i też grzeje szybciej, tyle że ja nie potrafię się odnieść w tym przypadku jak jest z wydajnością.

    Dla tych co lubią eksperymenty : ja u siebie dla eksperymentu na palniku położyłem cegłę szamotową ( trzeba było skrócić tak z 5 cm ) i teraz spaliny są bardziej "zawirowane" i mam wrażenie że lepiej oddają ciepło. Jak gdzieś trafię większe płytki szamotowe albo wermikulit to spróbuję to jeszcze inaczej ustawić.

    Co do modułu do bufora i solarów - będziesz musiał dokupić dwa. To już sporo kasy. U mnie miałem ten sam dylemat i na razie jest tak że bufor mam na serowniku kotła jako cwu i z nastawem na stałe utrzymanie 50 st. Histereza 10 st, więc jak temperatura ( czujnik wsadziłem na górnym miejscu w buforze ) spadnie do 40 st to kocioł się załącza i podgrzewa bufor do zadanych 50 st.
    Z bufora zasilam już całą resztę, faktyczną cwu i dwa rozdzielacze podłogówki. Tuż przed rozdzielaczami podłogówki hydraulik wstawił zasilenie do grzejników łazienkowych, rozdzielacze mam takie że mogą być zasilane wysoką temperaturą i to się ładnie sprawdza. Jak pompy podłogówki nie pracują to gorąca woda idzie przez grzejniki z termostatami. Jak tylko podłogówka rusza to do grzejników gorąca woda nie dochodzi. Proste i bardzo mi się to podoba.
    Dla zainteresowanych, zostały mi i oddam za pół ceny : wróblówki z kratką , taśma kalenicowa figaroll 30cm brąz 5 szt
    Zobacz i dopisz się do Mapki Faworytów
    Zapraszam do mojego dziennika "budowy"
    A tutaj komentarze
    Mój sklep plastyczny

  2. #122

    Domyślnie

    Witam !!!
    Bardzo dziękuję i pozdrawiam.

  3. #123

    Domyślnie

    Witam

    10 KW moze być za mało. W końcu nagrzeje ten kocioł bufor, ale bedzie to trwało wieki.
    "....niech się mury pną do góry,
    niech kominy mają pion....."

  4. #124
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) Avatar jacekh
    Zarejestrowany
    Dec 2008
    Posty
    531
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    115

    Domyślnie

    Nie trwa to wieki mam bufor 1000 l i kocioł 10tke. Daje radę. Taki duży bufor jest u mnie dlatego że docelowo maja jeszcze dojść solary. Załącza mi się dwa-trzy razy dziennie żeby doładować do tych 50 st. Mógłbym ustawić wyższą temperaturę ( od czasu do czasu podgrzewam do 70-80 st żeby wytłuc bakterie i inne paskudztwa) ale to straty jedynie większe generuje a spalanie rośnie bardzo. Na moje potrzeby te 50 st jest w sam raz. Myślę że jeśli dom nie jest robiony z myślą o silnym dociepleniu, rekuperacji, itp to jednak większą jednostkę polecam.
    Dla zainteresowanych, zostały mi i oddam za pół ceny : wróblówki z kratką , taśma kalenicowa figaroll 30cm brąz 5 szt
    Zobacz i dopisz się do Mapki Faworytów
    Zapraszam do mojego dziennika "budowy"
    A tutaj komentarze
    Mój sklep plastyczny

  5. #125
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) Avatar Michał30
    Zarejestrowany
    Dec 2011
    Skąd
    Pelplin
    Kod pocztowy
    83-130
    Posty
    103

    Domyślnie

    Na początek Witam Wszystkich forumowiczów!!!To mój pierwszy post na forum!!Temat pieca Mini Bio przeczytałem cały!różnie to wygląda jak z wszystkim,będą zwolennicy i przeciwnicy ale najważniejsze aby Każdy użytkownik opisywał pracę swego kotła z własnego doświadczenia!!to na pewno zachęci innych do tematu!Niebawem i ja stanę nad wyborem kotła do mego domu dlatego też zarejestrowałem się na tym oto forum.Aby ułatwić dobór mocy kotła pozwolę sobie o krótki opis domuom budowany z myślą o domu Pasywnym,powierzchnia użytkowa 180m2 ściany grubość 45cm Porotherm+8cm styropian,podłogi 10cm i 5cm styropian,poddasze użytkowe 30cm wełna ROCKWOOL 20cm między krokwie i 10cm na ruszcie,okna 3 szybowe,to tak w skrócie z izolacji.teraz trochę o instalacji grzewczej. 6 pętli ogrzewania podłogowego wodnego,długość każdej pętli 60m do tego 7 grzejników"w tym wliczone juz dwie drabinki w łazienkach". do tego zasobnik na c.w.u 300l 2x wężownica.I teraz moje pytanie czy taki piec jak Mini Bio 10KW byłby w stanie to ogarnąć!?? może jest Ktoś na forum co posiada podobne parametry domu i ogrzewa go właśnie tym kotłem!. I drugie pytanie odnośnie kotła Mini Bio Luxury bo na temat tego modelu to nie mogę nic znaleźć!Czyż by nie było nikogo kto używa kotła z wkładem Ceramicznym!? Pozdrawiam Michał.

  6. #126
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar fotohobby
    Zarejestrowany
    Aug 2011
    Skąd
    Rybnik
    Posty
    18.670
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    4

    Domyślnie

    Opór ścian "trochę" odbiega od wymagań domu pasywnego.
    Jesli masz w tym domu komin, albo i dwa (piec+kominek) to tez kłóci się z ideą domu pasywnego.
    Oblicz sobie najapierw zapotrzebowanie na ciepło w programie OZC, lub też, jeśli Twój dom posiada regularny kształt (tzw stodoła) w arkuszu kbaba:
    https://docs.google.com/spreadsheet/...Pfu-_8B#gid=11

    Ale obstawiałbym raczej wersję 20kW u Ciebie.
    Ostatnio edytowane przez fotohobby ; 01-01-2012 o 11:32

  7. #127
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) Avatar Michał30
    Zarejestrowany
    Dec 2011
    Skąd
    Pelplin
    Kod pocztowy
    83-130
    Posty
    103

    Domyślnie

    Cytat Napisał fotohobby Zobacz post
    Opór ścian "trochę" odbiega od wymagań domu pasywnego.
    Jesli masz w tym domu komin, albo i dwa (piec+kominek) to tez kłóci się z ideą domu pasywnego.
    Oblicz sobie najapierw zapotrzebowanie na ciepło w programie OZC, lub też, jeśli Twój dom posiada regularny kształt (tzw stodoła) w arkuszu kbaba:
    https://docs.google.com/spreadsheet/...Pfu-_8B#gid=11

    Ale obstawiałbym raczej wersję 20kW u Ciebie.
    Z tym słowem pasywnym to przesadziłem!Dzięki za program OZC.Czytałem wypowiedzi innych użytkowników posiadających zbliżony metraż użytkowy domu do mego i ogarniają to kotłem Mini Bio10KW ładując jeszcze bufor 1000l "ale to tak na marginesie" Mam jeszcze czas a więc bez paniki. Jeszcze raz dzięki Pozdro.

  8. #128
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) Avatar jacekh
    Zarejestrowany
    Dec 2008
    Posty
    531
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    115

    Domyślnie

    Użytkowników tego kotła na forum na razie jak na lekarstwo a takich którzy ogarniają 180 m2 + 1000l bufor to chyba tylko ja jak na razie się odważyłem
    Ściana 45 cm porotherm + 8 cm styro ( nie podałeś jaki ten styropian - zakładam że zwykły - fasadowy ) nie wydaje mi się nawet zbliżać do domu pasywnego i mimo że to całkiem ciepła ściana to nie widzę u Ciebie 10 kw. U mnie daje daje sobie swobodnie radę ale to dlatego że mam : ściany z ceramiki 24 cm + 15 cm styropian grafitowy - daje tyle co 20 cm zwykłego, w podłogi wpakowałem 35 cm styro ( w garażu mniej - grubsza wylewka ) a w suficie wełna rockwool o najwyższych parametrach 20cm miedzy krokwie + 10 na ruszcie. Na docieplenie nie żałowałem i teraz takim maluszkiem oblatuję swobodnie. Więcej energii mi ucieka z cwu niż w ogrzewanie. Kombinuję właśnie żeby ograniczyć straty ciepła spowodowane pracą pompy obiegowej cwu - zamierzam uruchamiać pompę obiegową za pomocą czujek ruchu . Teraz "lata" na czasówce ale to dalekie od ideału. Ale odbiegam od tematu - Michał30 - polecam 20kw albo dociepl i wtedy po obliczeniach może wystarczy Ci mniejsza jednostka.
    Acha, mam rekuperację....

    pozdr
    Dla zainteresowanych, zostały mi i oddam za pół ceny : wróblówki z kratką , taśma kalenicowa figaroll 30cm brąz 5 szt
    Zobacz i dopisz się do Mapki Faworytów
    Zapraszam do mojego dziennika "budowy"
    A tutaj komentarze
    Mój sklep plastyczny

  9. #129
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) Avatar Michał30
    Zarejestrowany
    Dec 2011
    Skąd
    Pelplin
    Kod pocztowy
    83-130
    Posty
    103

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacekh Zobacz post
    Użytkowników tego kotła na forum na razie jak na lekarstwo a takich którzy ogarniają 180 m2 + 1000l bufor to chyba tylko ja jak na razie się odważyłem
    Ściana 45 cm porotherm + 8 cm styro ( nie podałeś jaki ten styropian - zakładam że zwykły - fasadowy ) nie wydaje mi się nawet zbliżać do domu pasywnego i mimo że to całkiem ciepła ściana to nie widzę u Ciebie 10 kw. U mnie daje daje sobie swobodnie radę ale to dlatego że mam : ściany z ceramiki 24 cm + 15 cm styropian grafitowy - daje tyle co 20 cm zwykłego, w podłogi wpakowałem 35 cm styro ( w garażu mniej - grubsza wylewka ) a w suficie wełna rockwool o najwyższych parametrach 20cm miedzy krokwie + 10 na ruszcie. Na docieplenie nie żałowałem i teraz takim maluszkiem oblatuję swobodnie. Więcej energii mi ucieka z cwu niż w ogrzewanie. Kombinuję właśnie żeby ograniczyć straty ciepła spowodowane pracą pompy obiegowej cwu - zamierzam uruchamiać pompę obiegową za pomocą czujek ruchu . Teraz "lata" na czasówce ale to dalekie od ideału. Ale odbiegam od tematu - Michał30 - polecam 20kw albo dociepl i wtedy po obliczeniach może wystarczy Ci mniejsza jednostka.
    Acha, mam rekuperację....

    pozdr
    A jednak polecasz 20KW u mnie ok. Pozwolę sobie porównać te dwa budynki: Twój ceramika 24cm+15 styropian u mnie ceramika 44cm napisałem 8cm styropian którego jeszcze nie położyłem"mogę zmienić"- podłoga zgodzę się u Ciebie 30cm u mnie 15cm,wełna na poddaszu u mnie taka sama jak i u Ciebie rockwool o najwyższych parametrach 20cm miedzy krokwie 10cm na ruszcie.Piszesz że nie żałowałeś na ocieplenie,widać że ja chyba też nie. Tyle że u Ciebie ogarnia to kocioł 10KW a do mnie proponujesz 20KW. hm ciekawe domy bardzo podobnie zaizolowane. Przepraszam innych forumowiczów szukających danych o kotłach Kostrzewy,a czytają tutaj porównania izolacji.Ale nie mogłem się powstrzymać

  10. #130
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) Avatar jacekh
    Zarejestrowany
    Dec 2008
    Posty
    531
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    115

    Domyślnie

    Myślę że się nikt nie obrazi że na izolacje na chwilę odbiegliśmy, to w końcu krąży wokół dobrania mocy kotła. A bez obliczeń przy izolacji trochę trudno by było. Ja najwięcej styro dałem ( 35 , miejscami 38 cm ) w podłogi bo nie lubię mieć zimno w nogi a że przy okazji dzięki temu lata maluch ...
    Wszystko wskazuje ( obliczysz - będziesz wiedział ) że jesteś na granicy 10 czy 20 , nie mógłbym Ci polecić mniejszego z czystym sumieniem bo potem miałbym kaca gdyby jednak tego nie ogarnął. Nie zrozum mnie źle - oblicz wszystko solidnie i będziesz mógł z całą pewnością wybrać. Życzę Ci jak najlepiej i obyś tutaj napisał że jesteś zadowolony z 10 kW.
    Dla zainteresowanych, zostały mi i oddam za pół ceny : wróblówki z kratką , taśma kalenicowa figaroll 30cm brąz 5 szt
    Zobacz i dopisz się do Mapki Faworytów
    Zapraszam do mojego dziennika "budowy"
    A tutaj komentarze
    Mój sklep plastyczny

  11. #131
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar fotohobby
    Zarejestrowany
    Aug 2011
    Skąd
    Rybnik
    Posty
    18.670
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    4

    Domyślnie

    Nie można dobierać kotłą na "oko", porównując się do tego, co ma ktoś inny.
    Po to powstał program OZC, żeby dobrać źródło ciepła ze 100% pewnością, że da radę w najchłodniejsze dni.

    Michał30
    jecekh doradza 20kW dla warunków, jakie podałeś, czyli 45cm ceramiki+8cm styro. To jednak gorzej, niż w jego domu.
    Jeśli piszesz,że jeszcze nie wybudowałeś i możesz więcej, to OK, pytanie tylko, czy lepiej mieć 13cm styropianu, zapłacić za niego i mieć ścianę grubości 60cm, czy może pozostać przy 8cm grafitowego i dać 20kW.

  12. #132
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) Avatar Michał30
    Zarejestrowany
    Dec 2011
    Skąd
    Pelplin
    Kod pocztowy
    83-130
    Posty
    103

    Domyślnie

    Tak jak już pisałem wcześniej mam jeszcze trochę czasu do zamontowania kotła"mieszkam i pracuję za granica do polski na stałe jeszcze się nie wybieram"gdy już przyjdzie ten czas na zamontowanie pieca to na pewno dam Wam znać co to za piec i jakiej mocy i czy daje rade czy też może nie.Mimo tego wielkie dzięki za odpowiedzi. Może międzyczasie znajda się inni użytkownicy kotłów Mini Bio 10-20KW którzy podzielą się swoimi doświadczeniami itd.

  13. #133

    Domyślnie

    Dodam coś z mojego doświadczenia. W MiniBio 10 kW jest palnik 16 KW PlatinumBio który długość do spalania,czyli tam gdzie są otwory napowietrzające to około 130mm, a 20 kw ma palnik 24 kW o 5 cm dłuższy, szerokośc jest taka sama.Ja mam PlatinuBio 16 i gdybym nie przedlużył go o 5 cm mieszanka owsa z pelletem nie dopaliłaby się, za krótki palnik. Dlatego jak któś zakłada że może w przyszłości palić też miesznką owsa i pelletu to proponuje ten dłuższy, albo można sobie samemu przedłużyć jak ja to zrobiłem i oczywiście dodać szamot który teraz wspaniałomyślnie pojawił się w MiniBio Luxury za szalone pieniądze. Tutaj jest wątek gdzie opisałem zmiany i linki do filmików ze spalania. http://forum.info-ogrzewanie.pl/topi.../page__st__460, http://www.youtube.com/watch?v=MTGIqreGivM, http://www.youtube.com/watch?v=Cr0HR...eature=related

  14. #134
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    kowalx

    Zarejestrowany
    Feb 2012
    Posty
    1

    Domyślnie

    Proszę o pomoc! obecnie mieszkam w domu ogrzewanym piecem węglowym: 12kw z nadmuchem, dom parterowy 75m2 powierzchni uzytkowej + 25m2 piwnicy tam jest kotłownia , ocieplony 12cm styropian, podłogi 10-15cm styropianu, okna nowe z roletami zewnętrznymi, poddasze nieużytkowe, niskie docieplone 10cm + 25cm pustki powietrznej przy obniżonym suficie z płyt kartonowo gipsowych. temp. w domu 22-23 stopnie i tak jest dla mnie komfortowa ale problem jest z : wszechobecną sadzą, z dokładaniem do pieca co 7-8 godzin, z czyszczeniem pieca, magazynowaniem opału, popiołem i całą " zabawą " z tym wszystkim, poszykuję wiec informacji czy warto zainwestować w piec na pelety, ( myslę o MiniBio 10 kW ale czytałem dużo negatywnych opinii o serwisie itd ) czy będzie dobrym rozwiązaniem ? szukam czegoś w miarę czystego i mniej obsługowego o dłuższym okresie stało-palności - i "chodzącego" na niskich temperaturach. Proszę o pomoc w wyborze co będzie korzystniejsze przy zachowaniu możliwie zbliżonych kosztów oraz w stosunku do zachowania komfortowej temperatury w domu. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

  15. #135
    STAŁY BYWALEC (min. 300)
    lujski

    Zarejestrowany
    Aug 2011
    Skąd
    Leszno
    Kod pocztowy
    64-100
    Posty
    479

    Domyślnie

    Witam, ile średnio na dobe bedzie spalac ten piecyk przy domku 110m2 dosyc dobrze ocieplonym (ytong 24+ 20 CM styropianu, poddasze t4ez z 20 cm welny, okna tez maja byc cieple - domek zwarty z poddaszem) ?? i czy mozna w takich piecykach palic np. pelletem torfowym ???

  16. #136
    STAŁY BYWALEC (min. 300)
    lujski

    Zarejestrowany
    Aug 2011
    Skąd
    Leszno
    Kod pocztowy
    64-100
    Posty
    479

    Domyślnie

    to zadam jeszcze jedno pytanie - jak sie ten kociłek sprawuje przy ogrzewaniach podłogowych ??, czy mozna zrobic tak ze do podłogówki bedzie szła temperatura do około 40 stopni przez np. 2 godziny zeby sie beton nagrzał, a potem trzymal to ciepło przez pare godzin i zeby taki cykl zrobic np.3 razy na dobe, zeby piec sie zalaczyl pogrzal troche i za np, 5 godzin znowu sie popalił (podgrzał beton) o tak w kółko ?? (oczywiscie mam na mysli temp. na zewnatrz do około -5 stopni, gdzie takich dni jest wiekszosc w sezonie grzewczym, na takie mrozy jak teraz miałby oczywiscie grzac wiecej)
    aa i czy takie rozwiazanie bedzie ekonomiczniejsze od spalania ciągłego ??

  17. #137
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar fotohobby
    Zarejestrowany
    Aug 2011
    Skąd
    Rybnik
    Posty
    18.670
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    4

    Domyślnie

    lujski: takie rozwiązanie jest nieekonomiczne. Pomijając już fakt, że podanie 40C do podłogówki nie jest komfortowe (nawet na 2h), to trzeba wziąć pod uwagę, ze piec bierze około 300-400W przy rozpalaniu, rozpalarka ma swoją ilosc cykli. Ponadto piec zużywa wówczas więcej pelletu, podobnie jak podczas wygaszania.
    Niektórzy użytkownicy piszą też o wytrącaniu sie wilgoci podczas takiej pracy kotła, co może mieć wpływ na jego żywotność.

    Uważam, że piec na pellet powinien pracować z buforem (np.1000l), w takim układzie będzie pracował aż do uzyskania około 75C w buforze, potem włączy się dopiero, kiedy temp spadnie do 35. Do podłogówki będzie oczywiście podawana woda o stałej temp (np 29C) za pomocą zaworu 3D.
    Na ile wystarczy naładowanie bufora 1000l do 75C przy temp zewn -5C ?
    Musisz znać zapotrzebowanie na ciepło Twojego domu przy -5C i porównać z ilością ciepłą zmagazynowaną w buforze.

  18. #138
    STAŁY BYWALEC (min. 300)
    lujski

    Zarejestrowany
    Aug 2011
    Skąd
    Leszno
    Kod pocztowy
    64-100
    Posty
    479

    Domyślnie

    oo no pewnei ze moze byc taki bufor - i skoro przy -20 jest około 50 kw/m2 to taki 1000 litrów na ile starczy ??
    i jak dobrze rozumiem to gdy woda w buforze ma te 75 stopnie to gdy idzie w podłogówke to miesza sie z zimna woda zeby miec te np. 35 stopni ???

  19. #139

    Domyślnie

    MiniBio może pracować ciągle na małych mocach rzędy 2kw, albo tez okresowo przełączając go na program czasowy. Wtedy nastawiamy grzanie ale tylko godz. czyli np. ma zaplic się o 14 i palić do 15 potem od 16 do 17 itd. ale takich cykli może być max. 12 biorąc 1 h pracy i 1 h postoju. W tym wątku gość "elvis" miał za dużą moc i mu się tak rozpalał a potem zmienił na prace stała gdzie kocioł pobierał od 0,4-0,6 kg/h. Na podlogówkę miał zadane 20-25 s.C bo wygrzewał dom a nie mieszkał. Moim zdaniem lepiej energię miec zmagazynowana w formie peletu i spalic go z moca jaką się chce i o godz. jakiej się chce, niż akumulować ją w zbiorniku i dawać 30 cm ocieplenia aby później nie tracił energi, co i tak jest niemożliwe. http://www.forum.pellets.com.pl/view...php?id=618&p=1
    Ostatnio edytowane przez rafwla ; 03-02-2012 o 22:17

  20. #140
    STAŁY BYWALEC (min. 300)
    lujski

    Zarejestrowany
    Aug 2011
    Skąd
    Leszno
    Kod pocztowy
    64-100
    Posty
    479

    Domyślnie

    bo przy podlogowce myslalem zeby sie zalaczyl z 3 razy na dobe po 2h, ale co wtedy zrobic z goraca woda, dlatego tez wziolem pod uwage bufor - nie wiem czy dobrze mysle, ???

Strona 7 z 19

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony