dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 947 z 1144
Pokaż wyniki od 18.921 do 18.940 z 22870
  1. #18921
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    czechu77

    Zarejestrowany
    Mar 2009
    Skąd
    Tomaszów Maz.
    Kod pocztowy
    97-200
    Posty
    157

    Domyślnie

    Cytat Napisał kobra64 Zobacz post
    Nie wiem czy Twój ster rejestruje spalanie godzinowe - jeżeli tak to może napisz jaką zanotowałeś najwyższą wartość tego parametru.
    Posiadam Sterownik Cobra. Rejestruje tylko dobowe zużycie opału. Nie przekroczyło w poprzednim sezonie chyba 24kg/doba miału 23MJ. Przy czym zima nie była zbyt sroga i już nie pamiętam przy jakiej temp, zewnętrznej miałem takie spalanie. Jak by nie było to raczej nie chciałbym kotła o mniejszej mocy, bo raz że w przyszłych sezonach mogą sie trafić sporo niższe temperatury, poza tym jakby dobrać moc na styk, a zdarza się czasem że mam duży rozbiór CWU to problem byłoby szybko dogrzać. No i IMHO nie wydaje mi się, żeby kocioł o jeszcze mniejszej mocy był bardziej ekonomiczny.
    Chcesz, żeby było dobrze? Zrób to sam.

  2. #18922
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    czechu77

    Zarejestrowany
    Mar 2009
    Skąd
    Tomaszów Maz.
    Kod pocztowy
    97-200
    Posty
    157

    Domyślnie

    Cytat Napisał zawijan Zobacz post
    Co to znaczy "odporniejszy"?
    O ile "odporniejszy"?
    Zmierzyłeś to jakoś?
    I co to są "niskie temperatury"?
    Panie Zawijan. Z całym szacunkiem dla Pana wiedzy i doświadczenia.. ale nie mam zamiaru się z Panem "przepychać" i coś udowadzniać. Mam takie doświadczenia a nie inne i dlatego wyraziłem taką opinię, zresztą nie jestem w niej odosobniony. Moi rodzice mieli dolniaka i przeżarło go właśnie na ostatnim nawrocie spalin, tzn. tam gdzie był powrót już chłodniejszej wody z instalacji a spaliny już w tym miejscu wychłodzone, co chyba sprzyja kondensacji, zresztą komu ja to tłumaczę..
    Chcesz, żeby było dobrze? Zrób to sam.

  3. #18923

    Domyślnie

    Cytat Napisał czechu77 Zobacz post
    Panie Zawijan. Z całym szacunkiem dla Pana wiedzy i doświadczenia.. ale nie mam zamiaru się z Panem "przepychać" i coś udowadzniać. Mam takie doświadczenia a nie inne i dlatego wyraziłem taką opinię, zresztą nie jestem w niej odosobniony. Moi rodzice mieli dolniaka i przeżarło go właśnie na ostatnim nawrocie spalin, tzn. tam gdzie był powrót już chłodniejszej wody z instalacji a spaliny już w tym miejscu wychłodzone, co chyba sprzyja kondensacji, zresztą komu ja to tłumaczę..
    Z całym szacunkiem dla Pana wiedzy i doświadczenia... Pańskie uogólnienia są nieuprawnione. Także w świetle Pańskich doświadczeń (doświadczeń??? - mocno powiedziane).
    Ukłony dla Redakcji

  4. #18924
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    czechu77

    Zarejestrowany
    Mar 2009
    Skąd
    Tomaszów Maz.
    Kod pocztowy
    97-200
    Posty
    157

    Domyślnie

    Cytat Napisał zawijan Zobacz post
    Z całym szacunkiem dla Pana wiedzy i doświadczenia... Pańskie uogólnienia są nieuprawnione. Także w świetle Pańskich doświadczeń (doświadczeń??? - mocno powiedziane).
    Wiem, że Pan na tym punkcie mocno przewrażliwiony jesteś. Nie oceniam wymiennika OEP, bo widziałem go jedynie na jakichś targach. Korzystam z forum bo sporo się można dowiedzieć, a i sam dziele się spostrzeżeniami i skromnymi doświadczeniami.. A Pan jaką ma misję na tym forum? Czytając Pańskie wpisy nie bardzo wiadomo...
    Chcesz, żeby było dobrze? Zrób to sam.

  5. #18925
    SYMPATYK FORUM (min. 10)
    Deredas

    Zarejestrowany
    May 2014
    Skąd
    Łódź
    Kod pocztowy
    90-103
    Posty
    19

    Domyślnie

    Cytat Napisał zawijan Zobacz post
    Z całym szacunkiem dla Pana wiedzy i doświadczenia... Pańskie uogólnienia są nieuprawnione. Także w świetle Pańskich doświadczeń (doświadczeń??? - mocno powiedziane).
    Witam serdecznie,
    chciałem zapytać Pana Zawijana czy mógłby mi Pan pomóc z moim piecem. Kupiłem rok temu piec z Pleszewa o mocy 25kW który przyprawia mnie o ból głowy.

    Przeglądając internet i pytając innych o rady natknąłem się na Pana bloga i wypowiedzi innych internautów którzy przytaczają Pana rady jako pomocne.

    Mam piec 25kW z dodatkowym rusztem wodnym. W komorze spalania jest pełno czarnej sadzy. Na Pana blogu przeczytałem że to wina rusztu wodnego który powoduje nieprawidłowe spalanie węgla w piecu. W jaki sposób mógłbym odizolować ten ruszt wodny ? I drugie pytanie w jaki sposób można zmniejszyć moc kotła z 25 kW np do 10kW (o ile to możliwe) ?

    Ps. Próbowałem napisać pytanie do PAna przez Pana bloga ale nie znalazłem tam takiej opcji (brak przycisku) Choć zakładka zadaj pytanie jest obecna.

    Z góry dziękuję za pomoc.

  6. #18926
    STAŁY BYWALEC (min. 300) Avatar grabpa58
    Zarejestrowany
    Apr 2013
    Skąd
    Koło
    Kod pocztowy
    62-600
    Posty
    347

    Domyślnie

    - ->Deredas


    Zanim wypowie się elita forum,postanowiłem się podzielić swoimi spostrzeżeniami i 3 letnim doświadczeniem na własnym przykładzie.
    Podobnie jak Ty,również jestem "szczęśliwym"posiadaczem przewymiarowanego 25KW kotła(wystarczyłoby 15-17KW) i też z okolic Pleszewa(Witkowski)
    Kocioł ten również posiada ruszt wodny ale o dużej ilości czarnej sadzy nie ma mowy(osadza się tylko jak u większości użytkowników szaro-brunatny pył).
    Mój kocioł pracuje na sterowniku dwustanowym,być może problemem u Ciebie jest sterownik z PID
    Zmień ustawienia,chyba masz za długi czas podawania(może za mały podmuch)musisz sam do tego dojść.
    Nie napisałeś,jaki masz ster i z jakiej "fabryki" masz tę wytwornicę sadzy
    Deflektor u siebie zamieniłem na większą średnicę(tarcza hamulcowa,zagłębienie wypełnione szamotem) i na palniku duża Ekoenergia położyłem cegiełkę szamotową 3cm gr. na jego końcu(efekt,wszystko się ładnie dopala)
    Jeśli chodzi o zmniejszenie mocy z 25KW na 10KW to przepraszam za kolokwializm ale z krowy cielaka się nie da zrobić
    Owszem,kocioł może pracować na niewielkiej mocy ale jego sprawność leci na łeb w dół.

  7. #18927
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... Avatar SUSPENSER
    Zarejestrowany
    Sep 2006
    Skąd
    Miłoszyce
    Kod pocztowy
    55-220
    Posty
    7.106

    Domyślnie

    To i ja trochę dopowiem

    Warto jeszcze podać jaki palnik jest w tym kotle Deredas-a

    Kocioł 25 kW zwykle bez problemu może pracować na mocy 10 kW - to kwestia ustawień sterownika, ale podejrzewam, że chodzi o moc maks 10 kW i możliwość jej zmniejszania co już takie łatwe nie jest.

    Mam pewne doświadczenie w ograniczeniu mocy swojego kotła 18 kW z palnikiem PPS 25 [25 kW nominalnej mocy] więc może coś podpowiem
    Jeśli się ze mną nie zgodzisz i przekonasz mnie argumentami do zmiany poglądu będę Ci wdzięczny za wyprowadzenie z błędu

  8. #18928
    SYMPATYK FORUM (min. 10)
    Deredas

    Zarejestrowany
    May 2014
    Skąd
    Łódź
    Kod pocztowy
    90-103
    Posty
    19

    Domyślnie

    Palnik mam z ekoenergii też.
    Czytałem blog Pana Zawijana gdzie napisał że czarna sadza jest wynikiem rusztu wodnego i niewłaściwego procesu spalania.
    JEśli chodzi o sterownik to mam "titaniick-a".

    Jeśli chodzi o zmniejszenie mocy to również czytałem komentarz Pana Zawijana który doradzał komuś jak zmniejszyć moc z 25 kW do 16kW.
    Ale nie wiem o co tam chodziło - padło stwierdzenie "odrutowałem ruszt wodny" + zatkałem dwa kanały....


    Na palniku masz położoną cegłę szamotową czy na ruszcie wodnym ?

    Czytając bloga Pana Zawijana był artykuł gdzie pisał o błędnym zaufaniu do elektroniki. Sterownik podobno nic nie da jeśli jest kocioł przewymiarowany. Z artykułu wynikało jasno, że bez zmniejszenia mocy kotła żadne zmiany ustawień sterownika nie pomogą.

  9. #18929

    Domyślnie

    Największy problem jest w za dużym do zapotrzebowania palniku a reszta to tylko rzeczy pochodne.
    Sterowniki - przegląd: http://forum.muratordom.pl/showthrea...C4%85d-rynkowy
    http://forum.muratordom.pl/showthrea...sterownik-Puma
    Szacunkowy dobór źródła ciepła: http://cieplowlasciwie.pl/
    Spalajmy węgiel czysto!

  10. #18930
    STAŁY BYWALEC (min. 300) Avatar grabpa58
    Zarejestrowany
    Apr 2013
    Skąd
    Koło
    Kod pocztowy
    62-600
    Posty
    347

    Domyślnie

    - - >Deredas

    Cegła szamotowa położona jest na koronie palnika przy jego końcu i zakrywa 20-25% japy tego potwora.
    Jak nie było szamotki,niedopalone cząstki paliwa spadały do popielnika.
    Na ruszt wodny też układałem na różne sposoby cegiełki szamotowe z otworami ale niewiele to pomagało.
    Sterownik mam taki jak Ty,czyli Titanic.
    Moim zdaniem,żeby wyeliminować czarną sadzę(zapewne "tłustą")musisz zmienić ustawienia w swoim sterze.
    Dzisiaj przed 2 godz. wyczyściłem dokładnie kocioł po 2 miesiącach grzania CWU.
    Uzbierało się objętościowo na ściankach i wymienniku 3 litry pyłu i to wszystko.
    Nie licząc popiołu oczywiście.
    Od jakiego producenta masz kocioł?
    Ostatnio edytowane przez grabpa58 ; 30-08-2014 o 19:07

  11. #18931
    SYMPATYK FORUM (min. 10)
    Deredas

    Zarejestrowany
    May 2014
    Skąd
    Łódź
    Kod pocztowy
    90-103
    Posty
    19

    Domyślnie

    Z paleniska retortowego uchodzą produkty spalania, zawierające zawsze pewne ilości tlenku węgla i substancji smołowych, które powinny dopalić się w komorze spalania nad palnikiem. Do spalenia – jak wiadomo – oprócz tlenu jest niezbędne dobre wymieszanie paliwa z powietrzem, odpowiedni czas kontaktu i temperatura wyższa od temperatury zapłonu substancji palnych (powyżej 750ºC). Jeśli niedopalone produkty spalania z paleniska trafią na zimny (poniżej 150ºC) ruszt wodny – spalanie zostaje przerwane i niedopalone spaliny trafiają do wymiennika, co skutkuje wytrącaniem się sadzy oraz kondensacją (skraplaniem) smoły na powierzchniach chłodzących. Na smole bardzo łatwo osadza się pył i sadza, które ze spolimeryzowaną – w miarę upływu czasu – smołą tworzą trudne do usunięcia osady o silnie izolacyjnych właściwościach.
    Wg mnie trzeba zmniejszyć powierzchnię dyszy, zrobić większy deflektor, położyć szamotówki na tym ruszcie żeby może troszkę cieplejszy był... bo on wychładza reszty po spalonym węglu.

  12. #18932
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... Avatar SUSPENSER
    Zarejestrowany
    Sep 2006
    Skąd
    Miłoszyce
    Kod pocztowy
    55-220
    Posty
    7.106

    Domyślnie

    Cytat Napisał Deredas Zobacz post
    Wg mnie trzeba zmniejszyć powierzchnię dyszy, zrobić większy deflektor, położyć szamotówki na tym ruszcie żeby może troszkę cieplejszy był... bo on wychładza reszty po spalonym węglu.

    Wg mnie grabpa58 bardzo dobrze zrobił - trzeba zmniejszyć "japę" palnika na początek.

    Potem jako, że zapotrzebowanie na ciepło jest niewielkie bo mamy lato warto ustawić małą moc kotła [mniej podawanego paliwa i odpowiednie dobranie nadmuchu], i sprawdzić jakie będą efekty przy spalaniu Wesołej [daje mocny żar przy krótkim płomieniu].

    Jako deflektor możesz użyć sztabek rusztu awaryjnego [żeliwnego] podwieszając je pod rusztem wodnym na prostym stelażu [kiedyś wrzucałem opis jak go u siebie zrobiłem bo w moim kotle nie było w ogóle deflektora].
    Jeśli się ze mną nie zgodzisz i przekonasz mnie argumentami do zmiany poglądu będę Ci wdzięczny za wyprowadzenie z błędu

  13. #18933
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... Avatar SUSPENSER
    Zarejestrowany
    Sep 2006
    Skąd
    Miłoszyce
    Kod pocztowy
    55-220
    Posty
    7.106

    Domyślnie

    Cytat Napisał Deredas Zobacz post
    Czytając bloga Pana Zawijana był artykuł gdzie pisał o błędnym zaufaniu do elektroniki. Sterownik podobno nic nie da jeśli jest kocioł przewymiarowany. Z artykułu wynikało jasno, że bez zmniejszenia mocy kotła żadne zmiany ustawień sterownika nie pomogą.

    A z moich testów praktycznych wynika, że największy wpływ ma u mnie elektronika i jeden sterownik od drugiego w tych samych warunkach prowadzi kocioł tak, że sprawność wychodzi 65% a drugi, że 80% [kocioł mam 2 krotnie przewymiarowany].

    Jakby elektronika nie miała wpływu to by można ustawić maksymalną moc na dwustanie i niech sobie działa, a zauważ, że praktycznie każdy producent podaje zakres mocy z jaką pracuje dany kocioł - ten zakres wynika właśnie z możliwości sterownika, bo przecież moc palnika się nie zmienia.

    Podobnie jak w samochodzie, gdzie przy załączonym tempomacie elektronika dopasowuje moc silnika do warunków tak i tu sterownik gdy pracuje w trybie automatycznym [czyli nie dwustan] dopasowuje moc kotła do potrzeb.
    Jedne sterowniki robią to lepiej, drugie gorzej.

    Oczywiście najlepszy sterownik nie pomoże gdy zapotrzebowanie jest bardzo małe a "japa" wielka - to tak jakbyś chciał jeździć po mieście maluchem z silnikiem rakietowym o mocy 1 000 kM, więc zacznij od przysłonienia "japy" palnika cegłą szamotową to zmniejszysz jego moc, a potem ustaw dobrze sterownik.
    Jeśli się ze mną nie zgodzisz i przekonasz mnie argumentami do zmiany poglądu będę Ci wdzięczny za wyprowadzenie z błędu

  14. #18934
    SYMPATYK FORUM (min. 10)
    Deredas

    Zarejestrowany
    May 2014
    Skąd
    Łódź
    Kod pocztowy
    90-103
    Posty
    19

    Domyślnie

    Mała japa palnika = mała powierzchnia dyszy. To miałem na myśli jak pisałem pierwszego posta.

    Wyjście paliwa w tej dyszy powinno być gdzieś 10cm na 14cm. Widziałem że ekoenergia poprawiła się i robi teraz mniejsze wyjścia dyszy.
    Chyba dostrzegli ten problem.

    Ustawienie cegły zmniejsza wyjście. Jednak bardziej praktycznie będzie zrobienie nakładki na taki palnik.

    Druga sprawa to deflektor - musi być większy i koniecznie płomienie z palnika muszą być tak wysokie aby "rozbijały się" od deflektora.

    NIe mogą go tylko lekko dotykać. Inaczej nie zajdzie prawidłowy proces spalania.

    Elektroniką nic nie zdzaiałasz z prostej przyczyny. Elektroniką możesz ustawić co najwyżej pełną moc kotła - możesz powiedzieć podawaj dużo paliwa w krótkim czasie i szybko je spalaj (dmuchawa na maksa). Ale przez to będzie duże spalanie. A nie chodzi o to aby spalanie było duże.

    Chodzi o to aby przy pełnej mocy kotła spalanie było małe.

    U mnie teraz sprawność kotła wynosi 25% mocy.
    Kocioł spala 1kg paliwa na godzine.
    Natomiast przy jego pełnej mocy spalanie jest na poziomie około 4kg na godzine.
    Tylko że 4 kg na godzine daje blisko 100 kg na dobę.

    Analogia z autem jest wg mnie źle przedstawiona.
    Chcę jechać 70km/h autem.

    Mogę jechać 70 km/h autem na drugim biegu
    Mogę jechać 70km/h autem na czwartym biegu

    Ustaw tempomat na drugim biegu a potem na czwartym biegu i zobacz jak drastycznie różni się spalanie na tym samym odcinku.

    JEśli chodzi o sterownik to mój sterownik w trybie automatycznym pracuje z parametrami które wcześniej mu ustawiłem. Sterownik sam z siebie nigdy nie zmieni żadnego parametru w trybie automatycznym.

    Jeśli chodzi o ten deflektor to na pewno go powiększe i co najważniejsze obniżę. Bo ten deflektor jak jest zbyt wysoko to dmuchawa musi mocno pracować żeby płomień był wysoki. Jeśli płomień nie rozbija się o deflektor nie ma prawidłowego spalania tak jak pisałem.
    Ostatnio edytowane przez Deredas ; 31-08-2014 o 08:20

  15. #18935
    STAŁY BYWALEC (min. 300) Avatar grabpa58
    Zarejestrowany
    Apr 2013
    Skąd
    Koło
    Kod pocztowy
    62-600
    Posty
    347

    Domyślnie

    Na lato zrobiłem w swoim kotle takie nastawy:



    temp. zadana 50*
    cz. podawania 5 sec.
    pauza 90 sec.
    dmuchawa 4 bieg(z 12),przysłona uchylona na 3,5cm
    podtrzymanie 15 min.,przedmuch 25 sec.
    paliwo jest podawane przy 3 przedmuchu(co 45 min.)
    histereza 5*(w poprzednich sezonach była na 1)ale stwierdzam,że spalanie mam mniejsze o 1kg na dobę.
    palę miałem z Piasta 25MJ/kg po 580 PLN
    spalam ok. 30 kg na tydzień
    szału nie ma ale gdyby był mniejszy palnik,to co najmniej zaoszczędziłbym 1kg opału na dobę.


    SUSPENSER ,co mogę jeszcze poprawić?

  16. #18936
    SYMPATYK FORUM (min. 10)
    Deredas

    Zarejestrowany
    May 2014
    Skąd
    Łódź
    Kod pocztowy
    90-103
    Posty
    19

    Domyślnie

    w jaki sposób ustawiłeś histerezę w tym sterowniku ?
    Ja mam takie:
    temp. zadana 56
    pauza 90 sek
    czas podawania 6 sek
    podtrzymanie 2 min
    przedmuch 40 sek
    histereza 1
    paliwo jest podawanie przy 2 przedmuchu

    Jak miałbym przedmuch 25 sekund to nic by powietrza nie dmuchnęło w piec. Dmuchawa zanim wejdzie na swoje obroty to mija dokładnie 16 sekund.
    Dlatego zawsze przedmuch mam ustawiony na bardzo wysoką wartość tj te 40 sekund....

    Sprawa podtrzymania i tak nie jest u mnie istotna. Bo piec w trybie podtrzymania jest około 90 sekund. Temp momentalnie spada w dół.
    Jak piec osiągnie 56 stopni i wyłączy się dmuchawa to temp leci do 56,5 stopnia po czym gwałtownie spada w dół. PRzy 55 stopniach włącza się dmuchawa i zaczyna być podawane paliwo czyli normalny tryb grzania. I tak w kółko...

    Jeszcze jedno ustawieniami sterownika możesz tylko i wyłącznie ustawić moc pieca.
    Jak moc pieca jest zbyt duża do powierzchni domu to piec będzie pracowała na pół swojej mocy. A jeśli będzie pracował na pół swojej mocy to zawsze będzie spalał o wiele za dużo... U mnie spalanie powinno być na poziomie 1,5 tony przez całą zimę a jest na poziomie 4,5 tony...
    Ostatnio edytowane przez Deredas ; 31-08-2014 o 09:11

  17. #18937

    Domyślnie

    Grabpa

    Zmniejszyłeś palenisko, zostaje zatem zmiana stera.
    Nie zbankrutujesz jak zainwestujesz w SPP, sęk w tym,że od 14dni u producenta w jego temacie pusto, pierwsze z nowej serii mają być koło nadchodzącego czwartku

    aaaa nie musisz zaraz kupować, możesz przed zakupem wejść na stronę producenta > bolecki i na jego forum zapisać się w kolejce do testu, zobaczysz przez 2-3tygodnie jak pracuje i możesz podejmować taka czy inna decyzję

    >>>Deredas
    pierwszy krok zmniejszyć japę
    drugi spróbuj podobnych nastaw do grabpa a titanic ma także menu serwisowe, gdzie pewne rzeczy możesz zmienić.....

    jaką masz dmuchawę i czy masz odpowiednio dobraną charakterystykę silnika dla tej dmuchawy?
    Sterowniki - przegląd: http://forum.muratordom.pl/showthrea...C4%85d-rynkowy
    http://forum.muratordom.pl/showthrea...sterownik-Puma
    Szacunkowy dobór źródła ciepła: http://cieplowlasciwie.pl/
    Spalajmy węgiel czysto!

  18. #18938
    STAŁY BYWALEC (min. 300) Avatar grabpa58
    Zarejestrowany
    Apr 2013
    Skąd
    Koło
    Kod pocztowy
    62-600
    Posty
    347

    Domyślnie

    Deredas


    Żebyśmy się dobrze zrozumieli,powyższe moje nastawy są przeznaczone tylko do grzania CWU.
    Na sezon grzewczy,są inne w zależności od temp. na zewnątrz,rodzaju paliwa(ogólnie od zapotrzebowania na ciepło w danym okresie czasu)

    Żeby zmienić histerezę,musisz zajrzeć do instrukcji użytkownika regulatora kotła.
    Zmienić wg instrukcji parametry serwisowe pracy regulatora,które chcesz zmienić(rozumiejąc oczywiście ich znaczenie)
    Mam nadzieję,że przy zakupie kotła otrzymałeś wszystkie niezbędne dokumenty.

    Na którym biegu pracuje u Ciebie dmuchawa?
    Czy te ustawienia,które podałeś stosujesz do grzania CWU?

  19. #18939
    STAŁY BYWALEC (min. 300) Avatar grabpa58
    Zarejestrowany
    Apr 2013
    Skąd
    Koło
    Kod pocztowy
    62-600
    Posty
    347

    Domyślnie

    - -> Jarecki79


    Dziękuję za podpowiedz,myślałem trochę o tym,czytając pozytywne opinie o tym sterze.
    Uważasz,że mogą być zauważalne oszczędności na opale?
    Kupować należy tylko u Boleckiego,czy u Ciebie będą również dostępne?

  20. #18940

    Domyślnie

    Kilka osób stwierdziło poprawę, uważam zatem,że skoro można potestować, to warto.
    np. kol. Dziubek miał wcześniej ognika oraz skorpiona i najlepiej mu praca wychodzi na spp, ma palnik brucer
    kol. Twój Pan miał coala, z opisów wynika,że jemu bardziej podpasował w pracy spp, zaznaczam na jego instalacji, kotle, paliwie, ma małą ekoenergię
    kol. wuwok także twierdzi,że efekty ma lepsze jak wcześniej na coali, ma ogniwo z fabrycznym palnikiem, ale też zmniejszył sobie wyjście paliwa
    z drugiej strony kol. djhq napisał,że na spp kocioł bardziej czysty w trybie letnim, ale na jego kotle, paliwie, instalacji nieco lepiej wychodzi coala.

    Sam z własnej obserwacji powiedziec mogę,że na wcześniej założonym w moim kotle palniku duża ekoenergia a teraz na ardeo przy spp mam drobniejszy popiół i bardziej czysty wymiennik, stabilniej także pilnuje nastawy, ilościowo potrafię jednak podobnie ustawić iryda pid, ale już nie jest aż tak czysto w kotle.

    ps. u mnie też będziesz mógł zamówić, jak będziesz miał ochotę.
    Sterowniki - przegląd: http://forum.muratordom.pl/showthrea...C4%85d-rynkowy
    http://forum.muratordom.pl/showthrea...sterownik-Puma
    Szacunkowy dobór źródła ciepła: http://cieplowlasciwie.pl/
    Spalajmy węgiel czysto!

Strona 947 z 1144