dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 7 z 16
Pokaż wyniki od 121 do 140 z 307
  1. #121
    Lider FORUM (min. 2800) FORUMOWICZ WIELKI SERCEM Avatar Balto
    Zarejestrowany
    Jul 2011
    Skąd
    Nawojowa Góra
    Kod pocztowy
    32-065
    Posty
    3.011

    Domyślnie

    Normy z lat 50 tych:
    dla wapna tłustego na 340 kg - 1000 l wody
    dla wapna średniego na 400 kg - 950 l wody
    dla wapna chudego na 450 kg - 900 l wody

  2. #122
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... FORUMOWICZ WIELKI SERCEM Avatar Tomaszs131
    Zarejestrowany
    Oct 2012
    Skąd
    lubelskie
    Posty
    5.458
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    85

    Domyślnie

    Balto, noszę się z zamiarem położenia gładzi gipsowej na schrzaniony tynk cementowo-wapienny.
    Zastanawiam się czy tak można i jaki tynk gipsowy byłby najlepszy?
    Czy w takim przypadku zastosować jakiś specjalny grunt, czy może nie ma to większego znaczenia?
    Z góry dziękuję za odpowiedz.
    Pow. grzanych podłóg 278m2 w tym piwnica 63m2 OZC 30kwh/m2/rok, 5.9 KW, n50=0,66. Pci GW 10KW on/off, DZ 2×100m, 100% OP, ciepłomierz, reku, OC, GGWC. Kominek bez rozprowadzenia. Chybiony zakup. Zużycie prądu na rzecz CO, CWU i chłodzenie:
    2017r. - 3265 kwh,2018r.-2898 kwh, 2019-2745kwh, 2020r-2540 kwh.Temp. w domu 230​C.
    Piwnicy nie ogrzewam.

  3. #123
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) Avatar gubik
    Zarejestrowany
    Jan 2015
    Skąd
    Miłocin
    Kod pocztowy
    24-150
    Posty
    230

    Domyślnie

    Byli u mnie tynkarze, no i będzie Baumit kładziony maszynowo.
    Robota 14 zł za m2+ materiał.

  4. #124
    ELITA FORUM (min. 1000) FORUMOWICZ WIELKI SERCEM
    EWBUD

    Zarejestrowany
    Jan 2010
    Posty
    1.950

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomaszs131 Zobacz post
    Balto, noszę się z zamiarem położenia gładzi gipsowej na schrzaniony tynk cementowo-wapienny.
    Zastanawiam się czy tak można i jaki tynk gipsowy byłby najlepszy?
    Czy w takim przypadku zastosować jakiś specjalny grunt, czy może nie ma to większego znaczenia?
    Z góry dziękuję za odpowiedz.
    Przeszlifuj DOKŁADNIE istniejący tynk, zagruntuj zwykłym gruntem - o ile nie ma sypiących się, słabych powierzchni - i aplikuj gładź.
    Jak chcesz mieć twardzszą powierzchnię to zrób sheetrockiem, jak może być b. miękka to mastermas (trochę taniej)
    No i jest jeszcze .....cholera zapomniałem ... Ale ZygmuntRolicz z forum na tym robi i opisywał ją kilkukrotne...
    Szukasz porządnych parapetów aluminiowych ALURONA? Zapraszam do mnie: http://forum.muratordom.pl/showthrea...uron-Soft-Line
    Więcej o mojej działalności:http://forum.muratordom.pl/showthrea...atem&p=6448131

  5. #125

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomaszs131 Zobacz post
    Balto, noszę się z zamiarem położenia gładzi gipsowej na schrzaniony tynk cementowo-wapienny.
    Zastanawiam się czy tak można i jaki tynk gipsowy byłby najlepszy?
    Czy w takim przypadku zastosować jakiś specjalny grunt, czy może nie ma to większego znaczenia?
    Z góry dziękuję za odpowiedz.
    Kładłem na tynki cem-wap jak i na ściany już malowane farbami emulsyjnymi gładź akrylową (gotową w wiaderkach) i nic się nie dzieje - zaleta to gładkość zupełna niemal bez szlifowania i twardość, wada - aby ją (gładkość bez szlifowani) uzyskać trzeba zawsze nakładać dwukrotnie. W porównaniu do gładzi gipsowej szlifowanej siatką...bez porównania.

  6. #126
    grend
    Guest
    grend

    Domyślnie

    Cytat Napisał Balto Zobacz post
    Normy z lat 50 tych:
    dla wapna tłustego na 340 kg - 1000 l wody
    dla wapna średniego na 400 kg - 950 l wody
    dla wapna chudego na 450 kg - 900 l wody
    ... ale to też dotyczy hydratyzowanego ? bo raz że na worek wychodzi 50 litrów a po drugie w latach 50 tych cos takiego istaniało jak wapno hydratyzowane ? Od razu mi tez nasuwa się pytanie że jeżeli to jest prawidłowa dawka to w momencie robienia zaprawy tynkarskiej jak ta wodę traktować ? jako nie byłą czy te 50 litrów już wliczyc ?

  7. #127
    Lider FORUM (min. 2800) FORUMOWICZ WIELKI SERCEM Avatar Balto
    Zarejestrowany
    Jul 2011
    Skąd
    Nawojowa Góra
    Kod pocztowy
    32-065
    Posty
    3.011

    Domyślnie

    To jest na wapno palone, hydratyzowane sprawdzę Ci w pn, mam takie grubsze książeczki.
    W kwestii tynku: na tynk c/w da się położyć wyszystko. Procedura prosta jak kupa cepa:
    1. Wyrównanie już istniejącego tynku - czyli albo położenie kolejnej warstwy zgodnie z zasadami o jakich już gdzieś wspominałem, albo metodą szlifnięcia - co kto lubi
    2. Wyczyszczenie tego co było zrobione
    3. Wymyślenie tego co ma być i wybranie konkretnego produktu konkretnej firmy (np: tynk Caparol etc)
    4. Sprawdzenie co producent zaleca jako grunt pod konkretny produkt i kupienie tego w komplecie. Zabawa w postaci dwolny grunt pod dowolny tynk skończyć się może różnie.
    Jeśli chce ktoś dać tynk wapienny - schnie w diabla i trochę i podobnie długo twardnieje, nie musi ani gruntować, ani wyrównywać tynku c/w
    ewbuxxxo: ja tam wole dać taki grunt jaki zaleca producent. Nb. sprawdzałem z zupełnie innego powodu grunty różnych producentów i gwarantuję Ci że skład jest dość różny. Wynika to choćby z tego jak zaleca rozcieńczać z wodą, może także być delikatnie różny udział dwóch typów dyspersji jakie są w składzie.

  8. #128

    Domyślnie

    Co polecacie bardziej, tynk tradycyjny CW, czy z worka CW?
    Ostatnio przeglądałem ten temat. Koszty materiału zbliżone.
    Co do tynku z worka. Na sufit stosuje się ten sam? Czy są jakieś lżejsze?
    Robota własna. Tynk ma iść bez gipsowania. Na gotowo, + farba.
    Piasek mam po 40zł/t. Dostawa gratis od 10t.
    Ostatnio edytowane przez klaudiusz_x ; 23-03-2015 o 17:51
    CO:Kocioł elektryczny 6kW + tania PC PW 8kW
    PV 9kWp na gruncie na starych zasadach.
    Ściany: protherma z perlitem+silikat drążony 24cm + 20cm eps 033 Piwnica bloczki betonowe+styrodur 10cm pod ziemią i 10cm eps 033 nad. Podłoga parter: 20cm eps 035+anhydrytowe wylewki parter z poddaszem 125m2.
    Poddasze skosy 35cm 037, jętki 15cm 039.

  9. #129
    grend
    Guest
    grend

    Domyślnie

    Cytat Napisał klaudiusz_x Zobacz post
    Co polecacie bardziej, tynk tradycyjny CW, czy z worka CW?
    Ostatnio przeglądałem ten temat. Koszty materiału zbliżone.
    Co do tynku z worka. Na sufit stosuje się ten sam? Czy są jakieś lżejsze?
    Robota własna. Tynk ma iść bez gipsowania. Na gotowo, + farba.
    Piasek mam po 40zł/t. Dostawa gratis od 10t.

    ... może mi ktoś wytłumaczyć co to znaczy koszty zblizone ????? Bo kolejny raz czytam taka formułkę która jest totalna bzdura. Tynk z worka to koszt około 10 pln na m2 a z betoniarki około 3,5 pln. Średnio dom ma 300m2 do tynkowania czyli koszt jest 3000 pln do 1050 pln - chyba że 2000pln to jest zblizony i ja się czepiam

  10. #130
    Lider FORUM (min. 2800) FORUMOWICZ WIELKI SERCEM Avatar Balto
    Zarejestrowany
    Jul 2011
    Skąd
    Nawojowa Góra
    Kod pocztowy
    32-065
    Posty
    3.011

    Domyślnie

    klaudiusz: a to zależy do czego potrzebujesz. Tynk zok 10 proc cementu i ok 8 proc wapna to tynk c/w podobnie jak tez cop ma 20 proc cementu i 2 proc wapna to też c/w i maluch i maybach to samochody, mają silnik, skrzynię biegów... tylko cholera to wrażenie.
    Zależy gdzie chcesz położyć tynk i na co. A kosztowo ten robiony na budowie jest ze cztery razy tańszy a bywa że i więcej od kupnego.

  11. #131
    grend
    Guest
    grend

    Domyślnie

    .... tak wogole mozna położyć tynk cw o grubosci 6 mm ? Sa takie listwy i w zwiazku z tym ze ściany mam równe i przewody wkute to mam mozliwość przymocowania listew prowadzacych na "zero". Bo niby przyjmuje sie ze ma miec minimum 1 cm ale ztego co ja wiem to jest zwiazane z przykryciem przewodów. Czy moze mam złe informacje i musi byc grubszy i mieć ten 1 cm ?

  12. #132
    Lider FORUM (min. 2800) FORUMOWICZ WIELKI SERCEM Avatar Balto
    Zarejestrowany
    Jul 2011
    Skąd
    Nawojowa Góra
    Kod pocztowy
    32-065
    Posty
    3.011

    Domyślnie

    Tynk może być i gruby na kilka centów. Kilka najważniejszych rzeczy:
    Grubość tynku kładzionego za jednym zamachem wyznaczają (i to i to) czyli:
    - grubość ziarna wypełniacza jakie zostało użyte - czyli standardowo ok 1,5 do 2 razy grubsza warstwa niż to co jest w środku
    - twardość (wytrzymałość na ściskanie) tynku. Im słabszy tym grubość może być większa.
    Co to znaczy: jeśli tynk jest twardy i mocny to jednorazową grubością jest owo ziarno, wypełniacz, ale jeśli jest słaby np. cement ok 5-7% plus wapna ok 5-7% to jednorazowa grubość może sięgać i 20 mm - w tym momencie ziarenko oznacza li tylko fakturę.

  13. #133

    Domyślnie

    Cytat Napisał PliP Zobacz post
    Zapotrzebowanie i cenę liczyłem w następujący sposób:
    cement - wapno - piasek = 10
    1 + 2 + 6 do 9 = 10

    330 kg cementu + 330 kg wapna + 1120 kg piasku = 1780 kg + woda = 1m3 gotowej zaprawy
    150 zł + 150 zł + 80 zł = 380 zł /m3 + woda.

    na ile wystarcza 1 m3 pisałem wcześniej i powtórzę:

    1m3 zaprawy wystarcza na:
    100m2 tynku o grubości 10mm = 3,8 zł/m2
    66m2 tynku o grubości 15mm = 5,75 zł/m2

    To są wyliczenia orientacyjne.
    Cement mam po 400zł/t
    Wapno jakieś drogie, wczoraj pytałem, po 600zł/t
    Piasek po 40zł, dostawa gratis od 10t.
    Wychodzi po

    Cytat Napisał PliP Zobacz post
    330 kg cementu + 330 kg wapna + 1120 kg piasku = 1780 kg + woda = 1m3 gotowej zaprawy
    150 zł + 150 zł + 80 zł = 380 zł /m3 + woda.
    132zł + 198zł + 44,8zł = 374
    Wartość zbliżona, resztę przepiszę z postu wyżej.
    Cytat Napisał PliP Zobacz post
    1m3 zaprawy wystarcza na:[/b]
    100m2 tynku o grubości 10mm = 3,8 zł/m2
    66m2 tynku o grubości 15mm = 5,75 zł/m2
    Baumit mpi25 30kg z dostawą na budowę kosztuje u mnie 13,2zł za worek. Według karty zużycie wynosi 2,1m2 z worka 30kg dla 10mm grubości..
    Czyli 6,28zł/m2
    Ale:
    Cytat Napisał ewbuxxxo Zobacz post
    Mimo tego, ze tynki z worka wychodzą 2 razy drożej, uwazam, ze warto je stosować - skład mieszanki jest w 100 % idealny co przeklada sie bezposrednio na trwalosc tynku.
    I nie pasuje tu mi iż 4x drożej jest przy tynku z worka
    Cytat Napisał grend Zobacz post
    ... może mi ktoś wytłumaczyć co to znaczy koszty zblizone ????? Bo kolejny raz czytam taka formułkę która jest totalna bzdura. Tynk z worka to koszt około 10 pln na m2 a z betoniarki około 3,5 pln. Średnio dom ma 300m2 do tynkowania czyli koszt jest 3000 pln do 1050 pln - chyba że 2000pln to jest zblizony i ja się czepiam
    Ale oddaje honor, koszt nie jest zbliżony, tylko w zaokrągleniu 1,7x droższy.
    Jeśli coś pomyliłem, poprawcie po mnie.
    Ostatnio edytowane przez klaudiusz_x ; 28-03-2015 o 11:50
    CO:Kocioł elektryczny 6kW + tania PC PW 8kW
    PV 9kWp na gruncie na starych zasadach.
    Ściany: protherma z perlitem+silikat drążony 24cm + 20cm eps 033 Piwnica bloczki betonowe+styrodur 10cm pod ziemią i 10cm eps 033 nad. Podłoga parter: 20cm eps 035+anhydrytowe wylewki parter z poddaszem 125m2.
    Poddasze skosy 35cm 037, jętki 15cm 039.

  14. #134
    Lider FORUM (min. 2800) FORUMOWICZ WIELKI SERCEM Avatar Balto
    Zarejestrowany
    Jul 2011
    Skąd
    Nawojowa Góra
    Kod pocztowy
    32-065
    Posty
    3.011

    Domyślnie

    Mała uwaga - na cemencie typu 32,5 IR, czyli nieco droższym można bez problemu zrobić tynk o ile pamiętam, sprawdzę w pn. 1 : 1 : 6 albo 1 : 1: 7 - co w częściach wagowych oznacza: 100/100/600 lub 100/100/700... Czyli dla 1780 kg będzie: 222 kg cementu , 222 kg wapna i reszta - czyli ok 1400 - piasek. Znów tona cementu 32,5 I R - to koszt ok 500 zł, wapna - podobnie, piasku - przynajmniej u mnie w okolicy to na składzie ok 50 zł, a w piaskowni - 40... czyli. 1 m3 wychodzi: 111 (cement) + 111 (wapno) + 70 -> niecałe 300 zł. A tynk o niebo lepszy niż baumitowski... Transport w miejscu 40 zł. Jak idzie wszystko, ze składu to i jest w cenie.
    Baumit 1 worek 25 kg - to 13,20. Czyli 1 tona 528, u nas było ok 1850 kg czyli: 976,8; porównując do 300 wychodzi różnica w cenie ok 3,3 raza...

  15. #135
    Pracownia zduńska - ponad 30 lat doświadczenia. Hurtownia kominków i materiałów zduńskich Budujemy: piece, kominki i kuchnie kaflowe. Sprzedajemy hurtowo i detalicznie : wkłady kominkowe, kafle, piecyki wolnostojące , materiały zduńskie i kominy systemowe www.kafle-kominki.pl Żabia Wola k. Warszawy

    Domyślnie

    Prostowałem w kupionym budynku tynki cementowo-wapienne , wyjątkowo krzywe z wczesnych lat 90-tych , nakładając gips Rotband .

    Koszt może pominę ale czas wysychania grubszej warstwy to koszmar !
    Darek B

  16. #136

    Domyślnie

    Cytat Napisał Balto Zobacz post
    Baumit 1 worek 25 kg - to 13,20. Czyli 1 tona 528, u nas było ok 1850 kg czyli: 976,8; porównując do 300 wychodzi różnica w cenie ok 3,3 raza...
    Możesz to rozjaśnić?
    Nie rozumiem tego zdania.
    Masz na myśli objętość? Stąd tak duża różnica?
    Baumit mam w workach 30kg za 12,8zł i własnym transportem lub 13,2zł z dostawą na budowę.Baumit według karty ma objętość 14kg na 10mm, czyli na m3 potrzeba 1,4t.
    Daje to koszt z dostawą na poziomie 616zł/m3, 440zł/t.
    Ostatnio edytowane przez klaudiusz_x ; 29-03-2015 o 12:04
    CO:Kocioł elektryczny 6kW + tania PC PW 8kW
    PV 9kWp na gruncie na starych zasadach.
    Ściany: protherma z perlitem+silikat drążony 24cm + 20cm eps 033 Piwnica bloczki betonowe+styrodur 10cm pod ziemią i 10cm eps 033 nad. Podłoga parter: 20cm eps 035+anhydrytowe wylewki parter z poddaszem 125m2.
    Poddasze skosy 35cm 037, jętki 15cm 039.

  17. #137

    Domyślnie

    A gruntowanie, które należy zrobić preparatami Baumitu, podobno różnymi w zależności od podłoża - wiec beton innym, ściany innym + obrzutka - jeżeli ktoś robi z Baumitu to prawdopodobnie maszynowo a jeżeli maszynowo to i obrzutkę będzie chciał gotową Baumitu. Chyba, że będą pominięte te etapy ?

    W moim przypadku koszty materiału - tynkowanie maszynowe baumit/ręczne wykonane na budowie to 12zł / 5zł licząc koszt robocizny na tym samym poziomie 13pln/m2, a zapewne jak bym się dopytał o koszt robocizny tynku maszynowego to by się okazało, że jest niższy od ręcznego a więc różnica w kosztach materiału jeszcze wyższa (w końcu ręczny tynk to 3-ch ludzi przez 2 tygodnie a maszynowy nie więcej jak 1/2 tego czasu).
    Ostatnio edytowane przez _olo_ ; 29-03-2015 o 12:35

  18. #138
    grend
    Guest
    grend

    Domyślnie

    Cytat Napisał klaudiusz_x Zobacz post
    Cement mam po 400zł/t
    Wapno jakieś drogie, wczoraj pytałem, po 600zł/t
    Piasek po 40zł, dostawa gratis od 10t.
    Wychodzi po


    132zł + 198zł + 44,8zł = 374
    Wartość zbliżona, resztę przepiszę z postu wyżej.


    Baumit mpi25 30kg z dostawą na budowę kosztuje u mnie 13,2zł za worek. Według karty zużycie wynosi 2,1m2 z worka 30kg dla 10mm grubości..
    Czyli 6,28zł/m2
    Ale:

    I nie pasuje tu mi iż 4x drożej jest przy tynku z worka

    Ale oddaje honor, koszt nie jest zbliżony, tylko w zaokrągleniu 1,7x droższy.
    Jeśli coś pomyliłem, poprawcie po mnie.

    Klaudiusz cytujesz PLIPA który zrobił błędy z 1 klasy podstawówki. Może przeczytasz co on napisał i wtedy twoje wątpliwości znikna co do drożyzny z worka....

    Narzut to jest -- 1-1-6. Tutaj chodzi o objętość a nie kg' Zobacz sobie ile objętościowo ma worek 25 kg wapna a ile cementu.
    Ostatnio edytowane przez grend ; 29-03-2015 o 15:09

  19. #139
    grend
    Guest
    grend

    Domyślnie

    już tynkuję. Tynk z gruchy jest o 5 klas lepszy od tynku Baumit - używałem go do wyprawienia otworow okiennych. Baumit to piach który można skruszyć palcem.... Zacząłem się zastanawiać skad takie dobre opinie o tynkach z worach - bo jednolita struktura ,bo nie pekaja bo dobre ,bo niemieckie , BO CENA PODOBNA CO Z BETONIARKI i tym podobny marketingowy bełkot. Według mnie PRAWDA to samo wykonastwo - tynk z betoniarki jest trudniej położyć od n Baumit i stąd takie "opowieści". Powiem tylko jedno tynk z wora zaciera się na drugi dzień a z betoniarki od razu po położeniu - i tutaj jest preferencja ekip które robią tynki tzw tradycyjne. Jeżeli tynkarz nie potrafi równo zarzucić i spionować w ciągu 15 minut to póxniej czeka go "skrobanie" które jest naprawdę ciężką pracą. Ja kładę na listwach i żeby wyrównać według listew musze sporo wysiłku w to zrobić - bez listew nie zrobił bym PROSTO - NIGDY
    Proponuję przed tynkowaniem na ścianie zarzucić sobie tynk Baumit i taki mieszany np. w wiadrze. Po tygodniu można stwierdzić który lepszy....

    PS pomijam temat spękania tynku bo to będę mógł stwierdzić za 3-4 miesiące

  20. #140
    grend
    Guest
    grend

    Domyślnie

    Cytat Napisał Balto Zobacz post
    Mała uwaga - na cemencie typu 32,5 IR, czyli nieco droższym można bez problemu zrobić tynk o ile pamiętam, sprawdzę w pn. 1 : 1 : 6 albo 1 : 1: 7 - co w częściach wagowych oznacza: 100/100/600 lub 100/100/700... Czyli dla 1780 kg będzie: 222 kg cementu , 222 kg wapna i reszta - czyli ok 1400 - piasek. Znów tona cementu 32,5 I R - to koszt ok 500 zł, wapna - podobnie, piasku - przynajmniej u mnie w okolicy to na składzie ok 50 zł, a w piaskowni - 40... czyli. 1 m3 wychodzi: 111 (cement) + 111 (wapno) + 70 -> niecałe 300 zł. A tynk o niebo lepszy niż baumitowski... Transport w miejscu 40 zł. Jak idzie wszystko, ze składu to i jest w cenie.
    Baumit 1 worek 25 kg - to 13,20. Czyli 1 tona 528, u nas było ok 1850 kg czyli: 976,8; porównując do 300 wychodzi różnica w cenie ok 3,3 raza...
    Balto ale jesteś pewien że 1-1-6 to dotyczy kg a nie litrów ?

Strona 7 z 16

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony