Chałupa 154m2 z klocków styropianowych U-0,28, podłoga 15cm, dach ok 30cm wełny, bez izolacji fundamentów, okna zwykłe dwu szybowe, ogrzewanie kable Elektra 10,6kw, GWC rurowe,reku, fotowoltaika w ciągłej rozbudowie obecnie ok 5kWp off gird , magazyn li-ion 23kWh...
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychCzujniki w podłodze są zabezpieczeniem przed niebezpieczną temperaturą.
U siebie mam co prawda nie w podłodze tylko na belce rozdzielacza wodnej podłogówki właśnie taki czujnik nastawiony na odłączenie pompki cyrkulacyjnej przy 35*C
W sterowaniu kablami też może się coś uszkodzić lub otwarte szeroko okno w mroźny dzień będzie zaburzał działanie regulatora temp. powietrza w pokoju.
Lepiej mieć dwa styki odłączające źródło ciepła niż jeden.
Pozdrawiam
Cezary
Mieszkam w parterówce bez kominów, 123 m2
Dach: płyta warstwowa PIR 160/200, więźba dachowa z betonu i stali.
Ściany: BK H+H i 200mm grafitu Etixx.
Podłoga: 140mm płyty PIR, jastrych anhydrytowy.
Rekuperator o3ozon 400m3/h
Ogrzewanie 100% podłogowe i CWU zasilane z bufora 1000l
Gruntowa PC Konceptus 7 kW zasila bufor.
Poziome dolne źródło 150 mb PE32 w kurzawce.
Awaryjnie w buforze grzałki elektr. 8 kW + 2 kW.
Biokominek na etanol.
PV 7,3 kWp na gruncie.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychPrzy takich założeniach, to zamontowałbym kable i najtańsze sterowanie i traktował je głównie jako instalację chroniącą przed zamarzaniem.
A po przyjeździe odpalałbym kominek i/lub klimę, jako narzędzia do szybkiego nagrzania powietrza (bez sensu grzać posadzkę, bo zanim dobrze się nagrzeje to wyjedziesz. Kominek wybrałbym mocniejszy, niż by się wydawał potrzebny.
A dopiero jak zamieszkasz na stałe, to ustawisz sensowną temperaturę posadzki.
Zasilanie da się pociągnąć dołem. Do sterowników trzeba by kuć w ścianie i zaszpachlować. Pewnie da się też zasilanie pociągnąć już z istniejących gniazdek (ale dokładnie to elektryk musiałby ocenić, czy nie przesadzisz z obciążeniem poszczególnych obwodów).
DB
BK,Płyta czy ławy, PC, Kable, Darmowe poddasze, Bezwładność podłogówki, EU, EP, FLIRtuję, ERV, Opłacalność i regulacja WM, Covid.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychNic nie uszkodzisz tym że nie masz czujnika w podłodze bo po prostu nie masz takiej mocy , nawet przy otwartym oknie w zimie kiedy ogrzewanie będzie działało na okrągło to i tak nie jest w stanie podgrzać podłogi do takiego poziomu aby coś mogło ulec jakiemu kolwiek uszkodzeniu...
Oczywiście jak masz jak to sobie podłączysz ten czójnik temperatury w podłodze ale nie róbmy z tego jakiegoś problemu kiedy nie ma możliwości jego podłączenia...
Chałupa 154m2 z klocków styropianowych U-0,28, podłoga 15cm, dach ok 30cm wełny, bez izolacji fundamentów, okna zwykłe dwu szybowe, ogrzewanie kable Elektra 10,6kw, GWC rurowe,reku, fotowoltaika w ciągłej rozbudowie obecnie ok 5kWp off gird , magazyn li-ion 23kWh...
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychChałupa 154m2 z klocków styropianowych U-0,28, podłoga 15cm, dach ok 30cm wełny, bez izolacji fundamentów, okna zwykłe dwu szybowe, ogrzewanie kable Elektra 10,6kw, GWC rurowe,reku, fotowoltaika w ciągłej rozbudowie obecnie ok 5kWp off gird , magazyn li-ion 23kWh...
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDB
BK,Płyta czy ławy, PC, Kable, Darmowe poddasze, Bezwładność podłogówki, EU, EP, FLIRtuję, ERV, Opłacalność i regulacja WM, Covid.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychChałupa 154m2 z klocków styropianowych U-0,28, podłoga 15cm, dach ok 30cm wełny, bez izolacji fundamentów, okna zwykłe dwu szybowe, ogrzewanie kable Elektra 10,6kw, GWC rurowe,reku, fotowoltaika w ciągłej rozbudowie obecnie ok 5kWp off gird , magazyn li-ion 23kWh...
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDB
BK,Płyta czy ławy, PC, Kable, Darmowe poddasze, Bezwładność podłogówki, EU, EP, FLIRtuję, ERV, Opłacalność i regulacja WM, Covid.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychA co ty chcesz sprawdzać...??
Ustawiasz ogrzewanie na temperaturę wyższą o 1*od tej jaka jest w chałupie ...
W kolejnym dniu jak się ustabilizuje podnosisz o kolejny 1* ...
I tak do kresu możliwości ogrzewania...( Przeważnie i tak nie daje się osiągnąć takiej temperatury podłogi jaką deklarują wszelkiej maści mądrości wypisane tu czy tam...)
Oczywiście zawsze można udowadniać że sterując temperaturą podłogi wylądujesz dokładnie w tym samym miejscu...
Chałupa 154m2 z klocków styropianowych U-0,28, podłoga 15cm, dach ok 30cm wełny, bez izolacji fundamentów, okna zwykłe dwu szybowe, ogrzewanie kable Elektra 10,6kw, GWC rurowe,reku, fotowoltaika w ciągłej rozbudowie obecnie ok 5kWp off gird , magazyn li-ion 23kWh...
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDB
BK,Płyta czy ławy, PC, Kable, Darmowe poddasze, Bezwładność podłogówki, EU, EP, FLIRtuję, ERV, Opłacalność i regulacja WM, Covid.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychNie, automatyka przypilnuje. Całkiem spore ilości kWh musiałoby słoneczko dostarczyć, żeby ogrzać wylewkę o 1*. A w tym czasie odcięcie ogrzewania spowoduje, że szybciej wystygnie, niż się nagrzeje od słońca choćby nie wiem jak przygrzewało. Bo temperatury wygrzewania są "trochę" wysokie, więc moc oddawana do powietrza spora.
Przykładowe instrukcje - Barlinek, termolit. Ciekawe te temperatury
A jaką temperaturę powietrza ustawić, żeby chociaż z grubsza wylewka miała wymaganą temperaturę?
DB
BK,Płyta czy ławy, PC, Kable, Darmowe poddasze, Bezwładność podłogówki, EU, EP, FLIRtuję, ERV, Opłacalność i regulacja WM, Covid.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychCzy ktoś kto pisze takie instrukcje to zdaje sobie sprawę że do osiągnięcia i utrzymania 50* temperatury podłogi potrzeba potężniej mocy kotła...
Kaizen od razu szykuj ze 150w/m2 mocy kabli...
Tak na ich logikę to trzeba znacznie przewymiarować system grzewczy tylko dlatego że trzeba zagrzać podłogi do temperatury jakich one już nigdy więcej nie zobaczą...
Chałupa 154m2 z klocków styropianowych U-0,28, podłoga 15cm, dach ok 30cm wełny, bez izolacji fundamentów, okna zwykłe dwu szybowe, ogrzewanie kable Elektra 10,6kw, GWC rurowe,reku, fotowoltaika w ciągłej rozbudowie obecnie ok 5kWp off gird , magazyn li-ion 23kWh...
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychNa moją logikę, jak mam obciążenie cieplne rzędu 90W/K to przy dT 40* potrzebuję zaledwie 3,6kW. A jak za oknem mam 20*, to dT jest zaledwie 30* (i to między posadzką a zewnętrznym powietrzem - a obciążenie mam liczone nie dla temperatury posadzki, a powietrza, która będzie znacząco niższa).
Ale weźmy, że chcę wygrzewać w mrozy -20*. dT niech będzie nawet 75* - to potrzebuję mocy 75K*90W/K=6750W. Straszne rzeczy.
Zalecania devi dla ogrzewających kablami akumulacyjnie w tańszej strefie jest takie, żeby zainstalować moc wyliczoną ze wzoru:
obciążenie cieplne * 1,2 * 24 / 10
Wtedy mamy 20% zapasu żeby nie wyjechać na droższą strefę
Co dla domu z obciążeniem 4kW daje 11,52kW
Więc do wygrzewania przy pracy 24/7 wystarczy dużo mniej.
Jak Ci wyszło, że do wygrzewania trzeba przewymiarować?
DB
BK,Płyta czy ławy, PC, Kable, Darmowe poddasze, Bezwładność podłogówki, EU, EP, FLIRtuję, ERV, Opłacalność i regulacja WM, Covid.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychChałupa 154m2 z klocków styropianowych U-0,28, podłoga 15cm, dach ok 30cm wełny, bez izolacji fundamentów, okna zwykłe dwu szybowe, ogrzewanie kable Elektra 10,6kw, GWC rurowe,reku, fotowoltaika w ciągłej rozbudowie obecnie ok 5kWp off gird , magazyn li-ion 23kWh...
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychSkoro chcesz pilnować temp. wygrzewania co do 1 stopnia, to ja jestem ciekaw ja będziesz robił skoki co 10 stopni, bo w Twojej instrukcji (barlinek) nie ma mowy o stopniowym podnoszeniu temp
A jak będziesz w lato wygrzewał i już na samym początku powietrze będzie miało 30 stopni i przygrzeje słońce, to Twoja automatyka nic nie zrobi Dużo teoretyzowania, ale mało logicznego myślenia...
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychOstatnio edytowane przez Kaizen ; 22-07-2017 o 10:07
DB
BK,Płyta czy ławy, PC, Kable, Darmowe poddasze, Bezwładność podłogówki, EU, EP, FLIRtuję, ERV, Opłacalność i regulacja WM, Covid.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychpowiem szczerze, że nie masz pojęcia o czym piszesz. bezwładność posadzki jest na tyle duża, że tam nie ma co regulować. u siebie przy kotle elektrycznym i ogrzewanych 123 m2 osiągnąłem na zasilaniu 40°C po 6 dniach grzania bez przerwy grzałką 6 kW. sama posadzka miała pewnie mniej, w domu było grubo powyżej 30 stopni, w październiku (słoneczne dni, w nocy około 0°). w tym sezonie zimowym ze zużycia maksymalne obciążenie domu wyszło około 2 kW.
tutaj też nie wiesz o czym piszesz. w moim domu (30 cm izolacji na ścianach, 50 cm izolacji w stropie) - bez problemu można by osiągnąć 30 stopni latem bez ogrzewania i zysków bytowych. w rzeczywistości mamy 22-24°C (w tym sezonie niewiele ponad 23°C), ale wystarczy zapomnieć o roletach, odpowiednim sterowaniu rekuperatorem i po kilku słonecznych ciepłych dniach spokojnie będzie 30 stopni. a dom jest z silikatu, a nie BK. znajomy ma dosyć dobrze izolowany dom (20 cm ściany, 35 cm poddasze), kilka okien dachowych i po tygodniu na urlopie okazało się, że na poddaszu było +32°C. także uważaj, jakich porad udzielasz.
grzane 123 m2 || 3,2 kW || bez urządzeń dymiących || COP 1 || PV
NIE DLA WĘGLA W NOWYCH DOMACH || ZDECYDOWANIE NIE POLECAM KALORYFERÓW REGULUS
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychCzyli nie ma gwarancji na okładzinę, bo nie da się spisać takiego protokołu z wygrzewania?
Czyli teoretyzujesz, bo nie osiągnąłeś i nie odpowiesz im też, ile wtedy miała wylewka?
Nawet z zyskami bytowymi masz 5-6* mniej, niż 30*?
Masz na myśli, że doradzanie umieszczenia czujnika w posadzce to zła rada? Jakie ma wady?
Ale też prawda, że patrzę przez pryzmat domu z posadzką na gruncie i bez poddasza użytkowego, z okapem zapewniającym cień od południa latem (słońce nie wpada do środka przez to okno), bez okien połaciowych, ze stropem monolitycznym. Przez pryzmat swojego domu.
A co do poddasza, to masz praktycznie szkielet, może jeszcze lekki strop i blacha? To łatwo przegrzać. I jeszcze okna dachowe.
Ostatnio edytowane przez Kaizen ; 22-07-2017 o 12:22
DB
BK,Płyta czy ławy, PC, Kable, Darmowe poddasze, Bezwładność podłogówki, EU, EP, FLIRtuję, ERV, Opłacalność i regulacja WM, Covid.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychpogrubione odpowiedzi w cytacie
u mnie warunkiem w protokole była odpowiednia wilgotność, która została zmierzona przez montażystów
no jasne, że nie powiem Ci ile miała wylewka, na pewno nie 40 stopni, bo jak skoro woda na zasilaniu miała 40, a na powrocie 35?
tak, to prawda. wystarczy odsłonić rolety i błyskawicznie temperatura wzrasta. mam odpowiednie sterowanie rekuperatorem, od tego roku GWC, w nocy wspomagamy się uchylaniem okien, na parterze mamy żagiel na tarasie, na piętrze okap, do tego we wszystkich oknach rolety. większość okien od południowego zachodu. w okresach przejściowych, nawet jak od kilku dni nie grzejemy i jest chłodno ale słonecznie, to spokojnie w domu robi się 26 stopni - też czasem wspomagamy się roletami. ciężka konstrukcja domu pozwala dotrwać do wieczora i zastosować jakieś metody schłodzenia domu. jak nie mieszkaliśmy, to w domu temperatura doszła do około 25 stopni przy kompletnie zasłoniętych oknach - bo nie było GWC, rekuperator nie był zaprogramowany na przewietrzanie nocą, bo nie uchylaliśmy nigdy okien.tak więc uważam, że spokojnie może być 30 stopni, szczególnie jeśli nie zadba się o odpowiednie zacienienie. najwięcej energii dom otrzymuje przez okna, zyski bytowe to przy tym prawie nic.
a czy napisałem, że ma wady? napisałem, że nie ma sensu
ja nie mam poddasza, mam dom piętrowy, wybudowany z silikatu 24 cm, ze stropem żelbetowym, mocno izolowany, bez okien dachowych, z okapem na piętrze, ogromnym buforem w postaci garażu i pomieszczeń gospodarczych nieizolowanych od gruntu (aktualnie w tych pomieszczeniach przylegających do domu jest 19-20 stopni, poza garażem nieprzylegającym bezpośrednio, ale oddzielonym chłodnym korytarzem). poza tym ciekaw jestem czy ten Twój okap zapewni Ci cień przez całe lato i to w ciągu całego dnia . jeśli tak, to musi być naprawdę ogromny.
zresztą, co tu dyskutować, wystarczy fakt, że ludzie którzy już mieszkają mają nieco inne spostrzeżenia niż Twoje.
EDIT:
podałem Ci przykład znajomego, który wrócił z wakacji i miał na poddaszu cieplutko. na parterze zresztą też ponoć luksusowo nie było, ale nie mówiliśmy raczej o rekordowych temperaturach. ma dom podobnie izolowany do Twojego. to powyżej napisałeś jak zwykle niezwykle pewien siebie. potem coś kręcisz o poddaszach, szkieletach itp. właśnie dlatego uważam, że czasem powinieneś się wstrzymać z komentarzami
Ostatnio edytowane przez imrahil ; 22-07-2017 o 13:49
grzane 123 m2 || 3,2 kW || bez urządzeń dymiących || COP 1 || PV
NIE DLA WĘGLA W NOWYCH DOMACH || ZDECYDOWANIE NIE POLECAM KALORYFERÓW REGULUS
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych