PDA

Zobacz pełną wersję : Budowa domu - pytania początkujących



Strony : [1] 2

BorysB
24-09-2003, 11:47
Witajcie,

Wszystko na to wskazuje, iż przyszły rok to rok, w którym zacznę budowę domu. Mam już dosyć płacenia odsępnego za wynajem mieszkania. Jestem zupełnym laikiem w temacie budowy i pierwszą osobą, która zdecydowała się na taki krok w mojej rodzinie. Dom chcę budować bez udziału developera i oczywiście z funduszy z kredytu.

Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie znajdę "receptę" i informacje na temat tego jak krok po kroku wygląda budowa domu??? :)

Kingaa
24-09-2003, 11:55
Idealnej recepty na pewno nigdzie nie znajdziesz ;)
Czytaj gazetki, forum, rozmawiaj z ludźmi... Ja też jestem jeszcze kompletnie zielona, ale jak trochę poczytałam, popytałam, to powoli mi się rozjaśnia, a poza tym już mniej więcej wiem czego nie wiem...

tomek123
24-09-2003, 13:08
Też byłem zielony a dom w stanie surowym zamkniętym już stoi. Życzę powodzenia i zachęcam do lektury Muratora. :P

24-09-2003, 13:23
Też byłem zielony a dom w stanie surowym zamkniętym już stoi. Życzę powodzenia i zachęcam do lektury Muratora. :P


Dzięki za poradę. Jednak jak długo studiowałeś temat i z jakich źródeł oraz ile potrzebowałeś czasu aby od początku do końca stanu surowego doprowadzić dom. Czy myślisz, że będąc teraz zielonym mam szansę postawić dom w przyszłym roku (przy założeniu bez developora ale z ekipami od poszczegolnych etapów). Ja w samej budowie aktywnie nie mogę uczestniczyć.

Honorata
24-09-2003, 17:19
ja tez zaczelam od lektury "Ładnego domu" i "Muratora" pod koniec 2001 roku, kiedy na gwałt zdecydowałam się, ze trzeba zaczac budowac zeby wykorzystac duza ulge budowlana, po kilku miesiacach czytania tych pisemek + archiwalnych + kopania po internecie juz cos wiedzialam. Oczywiscie caly czas sie ucze i "doksztalcam meza", ktory chetniej niz ze zrodel uczy sie ode mnie :lol: W tej chwili robimy fundamenty, pewnie zaczelibysmy wczesniej ale ostatni rok spedzilismy zagarnica...