dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    comosa

    Zarejestrowany
    Oct 2011
    Skąd
    Gliwice
    Posty
    3

    Domyślnie Przekształcenie działki rolnej w budowlaną.

    Witam,
    jestem kompletnym laikiem w sprawach kupna działek i obchodzenia się z nimi więc proszę o wyrozumiałość.
    Mam okazję kupić działkę rolną o powierzchni 2500 m2. Działka jest położona za zabudowaniami które są usytuowane przy głównej drodze we wsi. Jest to tak jakby druga linia działek od strony głównej, utwardzonej drogi.
    Do działki dochodzi droga polna. Klasa ziemi IVa. W gminie gdzie jest położona działka nie ma planu zagospodarowania przestrzennego. W studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego działka znajduje się na terenie nie zaliczonym do żadnej ze stref określonych w studium, w związku z czym jest to użytek rolny bez specjalnego przeznaczenia.
    Chciałabym kupić tą działkę, nie mam na razie zamiaru budować się na tej działce ale może kiedyś w przyszłości przydałaby się ona np. mojemu dziecku
    W związku z tym prosze o informację jak zabrać się do roboty tzn. jak rozeznać się czy mam szansę na przekształcenie jej w przyszłości na budowlaną. Nie mogę przecież zadzwonić do urzędu gminy i zapytać czy jeśli kupię tą działkę to oni mi ją przekształcą w budowlaną Jeśli przekształcenie nie będzie możliwe, kupno nie ma sensu, nie mam zamiaru uprawiać roli. Niestety mam mało czasu na podjęcie decyzji ponieważ osoba zbywająca pole przyjechała do PL z zagranicy i chce wszystko załatwić szybko i wracać.
    Proszę o radę!
    Karolina

  2. #2

    Domyślnie

    Nie kupuj kota w worku. Osobiście udaj się do gminy i zapytaj o możliwość przekształcenia działki w przyszłości.

  3. #3
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    comosa

    Zarejestrowany
    Oct 2011
    Skąd
    Gliwice
    Posty
    3