dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Domyślnie Ilość światła w pokoju dziennym

    Wiem że to może nieprofesjonalna nazwa wątku ale chciałem zapytać czy jest jakaś zalecana ilość swiatła w danym pomieszczeniu
    1. Czy taka wartość wyraża się w Watach czy też w innej jednostce
    2. Robie remont pokoju który ma wymiar 4,5 m x 4,5 m a sufit podwieszany będzie na wysokości 2,60 m.
    Mam zamia dać 8 opraw halogenowych MR 16. I teraz czekam na poradę jakie dać żarówki. Oczywiście rozumiem że to zależy od tego czy jest okno itd ale załóżmy sytuacje w nocy
    3. To już takie technizne pytanie. Czy np żarówka 100 Wattowa daje tyle samo światła czo 4 żarówki 25 Watoowe - oczywiście tego samego rodzaju

    Jestem laikiem i z góry dziękuje za odpowiedź

  2. #2
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar firewall
    Zarejestrowany
    Jun 2010
    Skąd
    Górny Śląsk
    Kod pocztowy
    41-400
    Posty
    4.749

    Domyślnie

    Cytat Napisał kluivert83 Zobacz post
    3. To już takie technizne pytanie. Czy np żarówka 100 Wattowa daje tyle samo światła czo 4 żarówki 25 Watoowe - oczywiście tego samego rodzaju
    nie

  3. #3
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) Avatar witu102
    Zarejestrowany
    Aug 2008
    Posty
    997
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    5

    Domyślnie

    Czemu oczka na MR16? jakiś konkretny powód? moim zdaniem do GU10 znajdziesz obecnie więcej zamienników np LED-owych...

    Oświetlenia zazwyczaj nie buduje się w ten sposób aby wszystkie oprawy zapalone na 100% doświetlały pokój, ale aby można było przy pomocy modelować funkcję i nastrój....
    ja w pokoju 5,2x4,5m mam 6 spotów po 50W do tego dwa żyrandole (nad stołem i kanapą) każdy 5x40W dodatkowo nad kanapą dwa kinkiety po 40W każdy i nad kanapą oraz za TV taśmę LED RGB (około 5m)