dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Domyślnie Wykonanie przykanalika samodzielnie

    Witam,
    Gmina wykona na swój koszt odcinek kanalizacji od rury znajdującej się w drodze do studzienki na mojej posesji. Jednak odcinek między studzienką a domem jednorodzinnym jest w moim zakresie. Próbowałem się dogadać z podwykonawcą gminy ale zażyczyli sobie 170 zł/mb (do wykonania jakieś 12mb). Wydaje mi się że gdybym sam kupił rury, piasek itp. to wyszłoby góra 50 zł/mb.
    W związku z tym mam pytanie:
    1) Czy moja cena z wyliczanki tj. 50 zł/mb jest realna?
    2) Jeśli chciałbym zrobić przykanalik w linii prostej to na przeszkodzie stoi zbiornik szamba (który chcę zostawić jako zbiornik na deszczówkę). Czy to prawda że jeśli chcę ominąć szambo tj. nie będzie rura szła w linii prostej to muszę zrobić dodatkową studzienkę na posesji?
    3) Czy jeśli nie mam doświadczenia tylko jestem oczytany w temacie i mam dobre chęci to sobie poradzę z takim przyłączeniem?

    Dziękuję za wszelkie sugestie!

  2. #2

    Domyślnie

    Cytat Napisał namore Zobacz post
    1) Czy moja cena z wyliczanki tj. 50 zł/mb jest realna?
    A dlaczego aż tyle? Rura kosztuje kilka zł za metr. Jeśli grunt jest odpowiedni, to nawet piasku nie potrzebujesz. Tyle że będziesz przez tydzień machał łopatą.

    Cytat Napisał namore Zobacz post
    2) Jeśli chciałbym zrobić przykanalik w linii prostej to na przeszkodzie stoi zbiornik szamba (który chcę zostawić jako zbiornik na deszczówkę). Czy to prawda że jeśli chcę ominąć szambo tj. nie będzie rura szła w linii prostej to muszę zrobić dodatkową studzienkę na posesji?
    Nikt cię nie zmusza, ale w razie jakiegoś przytkania, to stanie się na pewno na zakręcie. Kanalizację kopiesz raz na kilkadziesiąt lat. Głupio by było zaoszczędzić kilkaset zł, a potem wołać ekipę z koparką za kilka tysięcy.

    Cytat Napisał namore Zobacz post