dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Domyślnie Termostat pokojowy vs. regulator pogodowy

    Wybaczcie za uproszczenia, ale nie znam się na instalacjach CO, a potrzebuję porady. Sytuacja jest taka:
    Właśnie wymieniam piec węglowy (ekogroszek) na gazowy. Do tego jest kominek z płaszczem wodnym. Dom jest nowy, dobrze ocieplony, do ogrzania 140 m kw. Do sterowania ogrzewaniem były dotąd dwa termostaty pokojowe, jeden do podłogówki, drugi do kaloryferów. Przy kaloryferach są przy tym zawory termostatyczne. Fachowiec, który robił mi instalację CO pod ekogroszek mówił, że w przyszłości, jak zechcę zmienić piec na gazowy, bo sygnalizowałem mu wtedy taką ewentualność, to termostat od podłogówki pójdzie do likwidacji, a będzie można, żeby było oszczędniej, zostawić tylko termostat od kaloryferów. Domyślam się, że piecem i podłogówką miałby sterować regulator pogodowy. Niestety nie mogę go o to teraz dopytać, bo w międzyczasie ten fachowiec zmarł. Teraz piec gazowy montuje mi więc już ktoś inny. Ten natomiast twierdzi, że oba termostaty można zostawić tak jak dotąd, a regulator pogodowy będzie sterował tylko temperaturą pieca gazowego. Czy tak faktycznie będzie dobrze? Czy jednak lepiej jak regulator pogodowy steruje całym ogrzewaniem?

  2. #2
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    zybie

    Zarejestrowany
    Feb 2014
    Skąd
    wica
    Posty
    144

    Domyślnie

    Obie opcje są dobre wszystko zależy od możliwości kotła gazowego i jego automatyki.

  3. #3

    Domyślnie

    Dodam, że kocioł gazowy to Viessmann Vitodens 200-W z regulatorem Vitotronic 200 HO2B.

  4. #4
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... Avatar Mareks77
    Zarejestrowany
    Jun 2011
    Skąd
    Zielona Góra
    Kod pocztowy
    65-001
    Posty
    6.321

    Domyślnie

    Zmień zwykły regulator na pogodówkę.