dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1
    SYMPATYK FORUM (min. 10) Avatar itguy
    Zarejestrowany
    Jun 2016
    Skąd
    Dołuje
    Kod pocztowy
    72-002
    Posty
    35

    Domyślnie blacha na rąbek na wstępnym kryciu i łatach - pas skroplinowy

    Cześć,

    Mam problem , mam nadzieję że trywialny i coś podpowiecie. Jestem laikiem w temacie i go dopiero przyswajam.
    Mamy wiązary, na to planujemy folie paroprzepuszczalną, kontrłaty i łaty. Wszytko to jako przygotowanie pod blachę na rąbek zatrzaskowy.Haki rynien doczołowe. Obróbki będą robione wg. mojego "widzimisię" przez lokalnego dystrybutora blachy.

    Jako że na materiał (blachę) chwile przyjdzie mi poczekać chciałbym położyć membranę i nabić łaty. Jednak mam problem z pasem skroplinowym. Cześć producentów w instrukcjach omija ten temat w ogóle nie pokazując tego elementu w konstrukcji dachu. Instrukcje przeważnie to pełne deskowanie, papa i na tym ruszt z łat.

    Tu chyba jedyny przykład instrukcji z pasem.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	instrukcja.jpg
Wyświetleń:	121
Rozmiar:	90,1 KB
ID:	406161

    Pytanie: czy jest dopuszczalne przyklejenie zostawionego nadmiaru membrany bezpośrednio w górnej części obróbki deski okapowej (całkiem zakrywającej deskę) pomijając użycie pasa na skropliny. Czy to głupi pomysł? Możę obróbkę deski mógłbym zlecić z zagięciem pod kątem połaci żeby później dokleić membranę.

    Rysunek jak miałoby wyglądać położenie kontrłat i łat
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	pas.jpg
Wyświetleń:	112
Rozmiar:	66,3 KB
ID:	406162.

    Jak podejść praktycznie do nabijania kontrłat i łat nie mając obróbek na ten moment? Nie zaczynać kontrłatą od samej dolnej krawędzi krokwi zostawiając miejsce na pas i uzupełnić potem fragment kontrłaty? Co wtedy z pierwszą łatą, jak rozmierzyć?

    Może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem i coś podpowie.