dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 6 z 20
Pokaż wyniki od 101 do 120 z 388
  1. #101

    Domyślnie

    Ja mówię o 10cm tam gdzie nie ma rur i 2cm tam gdzie są rury. Skąd więc 12cm?

  2. #102
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar Doli.
    Zarejestrowany
    Mar 2017
    Skąd
    Nadolice Wielkie
    Posty
    1.746

    Domyślnie

    Cytat Napisał agb Zobacz post
    Ja mówię o 10cm tam gdzie nie ma rur i 2cm tam gdzie są rury. Skąd więc 12cm?
    Zrozumiałam Cię, że położyć 10cm z krojeniem pod rury i położyć na wszystko 2cm jako warstwa wyrównująca.

    Pomysł, żeby kłaść 10cm (nie wiem czy w warstwach po 5cm, ale jeśli w jednej warstwie to dość ciężko by się to kroiło; zwłaszcza esy floresy przy rurach, gdzie nie można użyć gilotyny), a rury przykrywać styro 2cm też moim zdaniem jest słaby z co najmniej dwóch powodów. Po pierwsze rura spiro ma fi równe 75mm, więc przy idealnie równej podłodze zostaje 2,5cm do wypełnienia. Skoro styro ma 2cm to zostaje ząbek 0,5cm. Piekło perfekcjonistów
    A po drugie podłoga nie jest równa i czasami 2,5cm przestrzeni to pobożne życzenie, więc wó styropian by wystawał. Piekło perfekcjonistów razy dwa.
    Po trzecie staraliśmy się robić tak, żeby górna warstwa szła z dolną na zakładkę i łączenia płyt w dolnej warstwie były przykrywanej pełną płytą w górnej. Może na piętrze nie ma to takiego znaczenia, ale jakoś lepiej mi wygląda taka "równa" jednolita powierzchnia warstwy górnej.

    Oczywiście ja nie chcę nikogo na siłę do niczego przekonywać. Bardziej pokazuję dlaczego ja bym tak nie zrobiła. Następnym razem będą rury 50mm i po kłopocie Oh wait... następnym razem będzie parterówka, więc problem solved
    Dziennik budowy i komentarze: Winter is coming - płyta, reku, xps
    Archiwum komentarzy do dnia 15.12.2017
    ---
    208m2 powierzchni całkowitej, 146m2 powierzchni użytkowej, 967m3 kubatury;
    płyta fundamentowa 25cm, 10cm XPS pod, 10cm EPS na;
    ściany: nośne - YTONG 600 24cm, działowe - YTONG 600 12cm; dach: dwuspadowy 40º, dachówka ceramiczna Jacobi Z10;
    kotłownia gazowa; ogrzewanie podłogowe 100%; rekuperacja; ocieplenie: ściany - 20cm grafitu, dach i strop - 30cm piany PUR; okna 3 szybowe

  3. #103

    Domyślnie

    Rura, piana i 2cm. O tym myślałem. Ale wiesz, że ja sobie teoretyzuje tylko Choć taki plan mam u siebie.

  4. #104
    STAŁY BYWALEC (min. 300)
    pawel250

    Zarejestrowany
    Jan 2018
    Skąd
    Warszawa
    Dzielnica
    Białołęka
    Posty
    375

    Domyślnie

    Trochę ogarneliśmy działkę. Wypożyczyłem kose spalinową (50zł za dobę) i skosiłem całą działkę, 4h ciągłej pracy, 710 m2, 2,5 litra paliwa. Zeszło nam od 10 do 20 łącznie z przerwą na obiad, rozmowami z sąsiadami i tankowaniem kosy.

    Przed:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20180624_185649.jpg
Wyświetleń:	153
Rozmiar:	98,1 KB
ID:	415743
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20180630_093705.jpg
Wyświetleń:	128
Rozmiar:	96,8 KB
ID:	415744

    Po:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20180630_194820.jpg
Wyświetleń:	146
Rozmiar:	97,2 KB
ID:	415745
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20180630_194914_HDR.jpg
Wyświetleń:	124
Rozmiar:	99,1 KB
ID:	415746

    Dobrze że się w porę*zreflektowałem i nie wyciąłem wszystkich drzew. Zostawiliśmy jeden klon. Pytanie do ogrodników, czy trzeba jakoś pielęgnować takie drzewo czy niech sobie samo rośnie. Czy warto przyciąć koronę drzewa żeby nie rosło w górę ?

    Tak poza tym to w poniedziałek złożyłem zgłoszenie budowy blaszaka oraz wniosek o wydanie warunków technicznych do przyłącza energetycznego w taryfie G11, 3-fazy 13kW.
    Ostatnio edytowane przez pawel250 ; 04-07-2018 o 22:16

  5. #105
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar Doli.
    Zarejestrowany
    Mar 2017
    Skąd
    Nadolice Wielkie
    Posty
    1.746

    Domyślnie

    Aleś zrobił cięcie. U nas też by się przydało, ale robić ni ma komu
    Dziennik budowy i komentarze: Winter is coming - płyta, reku, xps
    Archiwum komentarzy do dnia 15.12.2017
    ---
    208m2 powierzchni całkowitej, 146m2 powierzchni użytkowej, 967m3 kubatury;
    płyta fundamentowa 25cm, 10cm XPS pod, 10cm EPS na;
    ściany: nośne - YTONG 600 24cm, działowe - YTONG 600 12cm; dach: dwuspadowy 40º, dachówka ceramiczna Jacobi Z10;
    kotłownia gazowa; ogrzewanie podłogowe 100%; rekuperacja; ocieplenie: ściany - 20cm grafitu, dach i strop - 30cm piany PUR; okna 3 szybowe

  6. #106
    STAŁY BYWALEC (min. 300)
    pawel250

    Zarejestrowany
    Jan 2018
    Skąd
    Warszawa
    Dzielnica
    Białołęka
    Posty
    375

    Domyślnie

    Architekt wysłał projekt do konstruktora, branżystów ... i pojechał na urlop. Wszystko byłoby ok tylko z jednym z projektantów wystąpił mały zgrzyt.
    Kilka tygodni temu szukałem projektanta z uprawnieniami do projektu instalacji elektrycznej. Ceny były różne ale znalazłem jedno biuro z Bydgoszczy które mi podpasowało. Po krótkiej rozmowie, prośba o wysłanie moich wymagań przez maila, szybka odpowiedź i wycena była. Tutaj wielkie zdziwienie 110 zł za projekt. Normalnie jakieś żarty ? Przekręt czy co. Nie wnikałem, firma nie krzak, budzi zaufanie więc wchodzę w to . W środę dostali rzuty od architekta, już myślałem że wszystko ok a tu nagle przychodzi mail o treści mniej więcej " Panie kierowniku, bo wiesz Pan ta wycena ... o jedno zero się rąbneliśmy, zamiast 110 miało być 1100". Ostatecznie wynegocjowaliśmy 450 zł.

    Zleciłem również wykonanie projektu WM. Właśnie dostałem projekt.
    Wrzuciłem do weryfikacji w tym poście

    Inna sprawa to jak dostanę projekt od konstruktora to będę mógł dać*do wyceny ekipom. Zastanawiam się*czy od razu zlecać wybudowanie ścianek działowych razem z nośnymi. Na pewno lepiej będą powiązane z nośnymi niż gdyby były budowane po SSZ. Ogólnie byłby problem z głowy nie trzeba będzie się*prosić aby znaleźli czas na przyjazd w późniejszym czasie na tak małą robótkę. Tylko czy działówki nie będą za bardzo przeszkadzać w wykończaniu lub przy montażu wiązarów ? Wszelkie porady mile widziane tutaj

  7. #107
    STAŁY BYWALEC (min. 300)
    pawel250

    Zarejestrowany
    Jan 2018
    Skąd
    Warszawa
    Dzielnica
    Białołęka
    Posty
    375

    Domyślnie

    Zabieram się za wykonanie podbudowy pod kostkę pod blaszak.
    Mam do was pytanie czy mój plan jest dobry.

    Wczoraj wybrałem około 40cm humusu. Do czystego piasku się*nie dokopałem. Według badań geotechnicznych mam 50 cm humusu, 30 cm gliny piaszczystej a potem piasek sredni.

    Pytanie numer jeden czy muszę kopać głębiej i wybrać całą czarną ziemię ?

    Plan na weekend.
    1. Wyrównać wykop i ubić ręcznym ubijakiem wykonanym z bloczka i uchwytu z drewna. (wiem że najlepiej byłoby wypożyczyć skoczek ale wolałbym zaoszczędzić te 200 zł)
    2. Ułożyć i wypoziomować krawężniki na suchym betonie
    3. Wysypać 20 cm piasku, i dobrze ubić.
    4. Wysypać suchy cement 15 cm, czyli trzy worki cementu pomieszane na sucho z piaskiem. Dobrze ubić i zrosić wodą.
    5. Wysypać 5 cm piasku, wyrównać ale nie ubijac.
    6. Ułożyć kostkę
    7. Zawibrować kostkę i zasypać piaskiem.
    8. Pozamiatać i iść na zasłużone piwo.

    Dobry plan ? W blaszaku nic nie planuje ciężkiego trzymać. Samochodu raczej parkować nie będę więc mam nadzieje że zagęszczenie ręczne będzie wystarczające.

  8. #108
    STAŁY BYWALEC (min. 300)
    pawel250

    Zarejestrowany
    Jan 2018
    Skąd
    Warszawa
    Dzielnica
    Białołęka
    Posty
    375

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20180822_193016.jpg
Wyświetleń:	88
Rozmiar:	97,6 KB
ID:	417757
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20180822_193956.jpg
Wyświetleń:	71
Rozmiar:	98,5 KB
ID:	417758
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20180822_194011.jpg
Wyświetleń:	68
Rozmiar:	98,5 KB
ID:	417759
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20180822_194017.jpg
Wyświetleń:	80
Rozmiar:	100,4 KB
ID:	417760
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20180822_194027.jpg
Wyświetleń:	64
Rozmiar:	101,1 KB
ID:	417761

    Wniosek o pozwolenie na budowę zostało złożone w zeszłym tygodniu. Teraz pozostało tylko czekać i szukać ekipy.
    Rozesłałem projekt i czekam na pozostałe oferty. Oferty na SSO bez dachu średnio oscylują między 50 a 55 tysięcy netto. (190m pow całkowitej, strop monolityczny, fundamenty tradycyjne). Jeśli chodzi o terminy to ekipy z oferteo mogą już wchodzić*tej jesieni, ekipy polecane z forum to najwcześniej lato, jesień 2019.
    Dzwoniłem chyba po 12 ekipach i trafiłem na jednego wygadanego dziadka, jak to o sobie mówi dinozaur. Chwalił się*wszystkim, dyplomami, wiedzą i doświadczeniem. Pochwalił się nawet że remontował zabytkowe wieżyczki mostu Poniatowskiego w Warszawie. Najciekawsze wydarzyło się*tydzień po naszej rozmowie jak usłyszałem w radiu że z tych właśnie wieżyczek nie wiadomo dlaczego odpadł kawał tynku . !!! TO sobie zrobił reklame .

    Korzystając z dobrej pogody w każdy weekend próbuje coś*na działce zrobić. W poniedziałek pojechałem po stemple do leśniczego do Jabłonnej i kupiłem 16 sztuk stempli z brzozy na ogrodzenie. Koszt 1,8 zł/szt. Z sosny kosztowałyby 2,5zł ale osobówką nie wjechałbym tak daleko. Zbyt dużo kopnego piachu i kolein. Cenowo wychodzi dużo taniej niż na olx gdzie chodzą po średnio 5zł.
    Siatkę kupiłem leśną 50m za 100 zł z przesyłką. W weekend będę stawiał.

    Tydzień temu udało mi się za free załatwić 2 metry desek i sklejki szalunkowej od developera z bemowa. Miał tego całą hałde 40m3.

    Podpisałem umowę z innogy na przyłącze docelowe do blaszaka więc teraz robię podbudowę. Będzie tam kostka albo płyty chodnikowe w zależności co będzie dostępne w sklepie olx .
    Na razie zrobiłem wykop 3,5 na 5,5 metra i głebokości 30 cm. Poziom kostki będzie około 10 cm ponad dotychczasowym poziomem gruntu ponieważ jeszcze nie wiem jaki wyjdzie docelowy poziom ogrodu. Wykop wyrównałem i nasypię około 17 ton piasku 0-2mm z zagęszczeniem co 20cm. Zagęszczać będę albo ręcznym ubijakiem z drewna albo jak będzie ciężko szło to wynajmę skoczka. Tylko obawiam się że w jeden dzień nie przerzucę 8 ton a doba wynajmu to 100 zł.
    Zastanawiam się jeszcze nad podbudową czy sypnąć 4 worki cementu i zrobić 10 cm warstwę suchego betonu. Są dwie szkoły robienia podbudowy pod kostkę. Jedni mówią że cement koniecznie musi być a drudzy mówią że cement ciągnie wodę i zimą*wypchnie kostkę. Najlepiej byłoby wysypać kliniec/tłuczeń 0-32mm ale to już 2x wyższy koszt niż piasek oraz drugi koszt za transport. Nie planuje parkować tam samochodu więc mam nadzieje że jak dobrze zagęszczę to nie usiądzie zbytnio.

  9. #109
    Lider FORUM (min. 2800)
    Owczar

    Zarejestrowany
    Mar 2016
    Skąd
    Warszawa
    Posty
    3.771
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    5

    Domyślnie

    Nasza ekipa za sso powiedziała 55k bez dachu. Terminy mieli na 1.5 roku do przodu zajęte. Takie są teraz stawki. Jeszcze bardziej nieprzyjemnie zaskakują ceny materiałów - np silki.

  10. #110
    STAŁY BYWALEC (min. 300)
    pawel250

    Zarejestrowany
    Jan 2018
    Skąd
    Warszawa
    Dzielnica
    Białołęka
    Posty
    375

    Domyślnie

    dzwoniłem już po hurtowniach to w większości braki i czekają na dostawe ale nie mogą podać ceny bo nie wiadomo jaka będzie.
    Co mnie zdziwiło, w hurtowni Manx na białołęce bloczek HH 24cm mieli po 7,7 netto. Natomiast w Bricoman 6,89 netto i pełna dostępność.
    Więc jak to jest, wszędzie mówią że brakuje materiału a w markecie jest taniej i duża ilość. Markety mają lepsze umowy z producentami czy gorszej jakości materiał że nikt go nie kupuje ? Transport na dystansie 15km nie wyjdzie chyba aż tyle żeby się nie opłacało.

  11. #111
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kaizen
    Zarejestrowany
    Jun 2014
    Kod pocztowy
    05-540
    Posty
    24.320
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    155

    Domyślnie

    Towar w markecie często jest gorszej jakości.
    Porównuj ceny z dostawą HDS.

  12. #112
    STAŁY BYWALEC (min. 300)
    pawel250

    Zarejestrowany
    Jan 2018
    Skąd
    Warszawa
    Dzielnica
    Białołęka
    Posty
    375

    Domyślnie

    Na działce pojawiło się reprezentacyjne ogrodzenie frontowe wykonane z brzozowych stempli i siatki leśnej z minimalistyczną bramą otwieraną systemem "wyjmij stempel i rzuć obok". Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20180930_183021_1.jpg
Wyświetleń:	83
Rozmiar:	98,9 KB
ID:	419727

    zrobiłem taką prowizorkę z kilku powodów:
    1. Nie chciało mi się robić pełnej bramy na zawiasach.
    2. Jak przyjedzie dźwig, koparka, wywrotka i będzie potrzebne więcej miejsca to łatwiej jest wyjąć kilka stempli połączonych siatką niż demontować skrzydła bramy.
    3. To rozwiązanie działa zaskakująco dobrze. Wkładam stempel i naciągam siatke blokując stempel drutem 5mm.

    Dziury w ziemi kopałem świdrem ręcznym kupionym w castoramie za 70zł. Jedna dziura 80cm głębokości, 10 minut wiercenia.
    Potem siatkę naciągałem linką transportową z ręcznym naciągaczem. Wyszło całkiem nieźle.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20180930_182736_1.jpg
Wyświetleń:	66
Rozmiar:	103,0 KB
ID:	419734

    Natomiast całą sobotę od 9 rano do 21 wieczorem woziłem z żoną kostkę brukową, przyczepką, prosto z Włoch na Białołękę .
    Całość ważyła prawie 4 tony, więc pół tony na samochód, pół tony na przyczepkę i tak cztery razy.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20180930_105807_1.jpg
Wyświetleń:	67
Rozmiar:	103,7 KB
ID:	419735

    Jak tylko przywiozą mi piach kopalniak to biorę się do zasypywania wykopu pod garaż.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20180930_105758_1.jpg
Wyświetleń:	59
Rozmiar:	100,5 KB
ID:	419736


    Jeśli chodzi o PnB to urząd dowalił się do kilku pierdół, mianowicie, że tytuł projektów branżowych miał na końcu dopisek budynek mieszkalny z wiatą, natomiast projekt głowny miał tylko w nazwie budynek mieszkalny. Podobno Urząd na Białołęce lubi się tak czepiać i to jest standard.

    W między czasie zajrzałem do projektu elektryki no i niestety mimo że projekt był robiony przez gości z uprawnieniami, jeden projektował drugi sprawdzał a trzeci robił opracowanie to okazało się że narobili tyle błędów w obliczeniach że miałem trudności żeby im wypunktować w którym miejscu konkretnie popełnili błąd.
    np. Przy wyliczaniu prądów roboczych danego obwodu stosowali wzory dla obwodów trójfazowych w innym przypadku na odwrót. Do wyliczania parametrów zabezpieczeń użyli raz mocy nominalnej urządzania innym razem mocy zamówionej (czyli mocy nominalnej przemnożonej przez współczynnik jednoczesności, w skrócie jest to współczynnik określający czy wszystkie urządzenia w obowdzie będą pracować w tym samym czasie, może mieć wartość 0.2, 0.5 lub 1).
    Najciekawiej wyszły im wyliczenia dla piekarnika i gniazda 3f w garażu. Dla piekarnika 10kW przyjeli kabel 5x6mm2 i zabezpieczenie 25A, zatem nie potrzebnie droższy kabel zaprojektowali. Natomiast dla gniazda w garażu 4kW przyjęli przewód 5x4mm i zabezpieczenie 32A. Tutaj już mamy zagrożenie pożarowe bo kabel 4mm2 ma obciążalność długotrwałą do 23 A !!!
    Z mniej istotnych błędów to na schemacie ideowym wpisali przekrój przewodu 4mm a w tabelce zbiorczej 6mm2. Zabezpieczenia dla piekarnika 4polowe a w wykazie 3 polowe.
    W mailu który mu napisałem wyszło 10 punktów. Zobaczymy jak się ustosunkuje. Straszne jest to że jest to projekt podbity pieczęciami osób z uprawnieniami budowlanymi i powinien być sprawdzony przez drugą osobę, a tutaj takie cyrki. Zrozumiałbym jeden błąd, zawsze można się pomylić, ale takie róźnice przy krytycznych obliczeniach ?

  13. #113

    Domyślnie

    Też woziłem ciężary autkiem - potem jedną sprężynę wyjąłem w 2ch częściach a drugą w 3ch.
    Pod ten blaszak jakiś przepust z rury sobie zrób, żebyś mógł potem wygodnie dociągnąć jakiś kabel.

  14. #114
    STAŁY BYWALEC (min. 300)
    pawel250

    Zarejestrowany
    Jan 2018
    Skąd
    Warszawa
    Dzielnica
    Białołęka
    Posty
    375

    Domyślnie

    już jest przygotowany arot 5cm średnicy. Jednym pojdzie rura od wody z studni do pompy. Pompa bedzie w garażu stała. Drugim arotem pójdzie kabel YAKY 4x16mm2 do skrzynki przyłączeniowej. Musze jeszcze 45 metrów rowu wykopać aby go przeciągnąć.

  15. #115
    Lider FORUM (min. 2800)
    Owczar

    Zarejestrowany
    Mar 2016
    Skąd
    Warszawa
    Posty
    3.771
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    5

    Domyślnie

    Czemu akurat YAKY? Ja właśnie zamówiłem YKY 4x16.

    Planuję jeszcze w tym roku zrobić totalne rozkopanie działki i ułożyć aroty plus rury kanalizacyjne w których puszczę potem sondy od źródeł dolnych do kotłowni. Zastanawiam się tylko jak taka rura PE będzie się dawała prowadzić... Kupiłem sobie stalke do prowadzenia kabli. Pewnie przyda się nie raz.

    Co do elektryki - chcesz mieć dobrze, zrób to sam. Mam kuzyna w tej branży. Zajmuje się poważniejszymi tematami, ale romawiał z wykonawcą takich instalacji nt. uziomu. Powiedział, że gdyby robił sobie robiłbym uziom otokowy, ale jeśli walczy o klienta i liczy się cena, to każdemu robi szpilkę. Ma być tanio i szybko.
    Jeśli chodzi o kable, to jestem zdania, że lepiej nawet przewymiarować średnice żył i mieć spokój na lata niż robić pod odbiorniki - nigdy nie wiadomo co będziesz chciał tam podłączyć za parę lat.

    Ja przeznaczyłem starsze auto na budowóz Jeszcze 5 lat temu nie uwierzyłbym, że do takiego stanu go doprowadzę. Jedna rysa na skórzanej tapicerce bolała bardziej niż na mojej skórze, a teraz wrzucam wszystko jak lecie na fotele

    Piekarnik 10kW? Są takie?
    Ostatnio edytowane przez Owczar ; 04-10-2018 o 15:19
    Tytan 3 MG Projekt po modyfikacjach - użytkowa 158m2 plus garaż grzany 44m2.
    Płyta fundamentowa 10XPS+12cm pod posadzką, 25cm grafit, strop 40cm wełny szklanej. Okna Adams Passive Line.
    OZC bez grzania garażu -20@20 - 5,6kW, z grzanym garażem (15 stopni) -20@22 ~8kW.

    Gruntowa pompa ciepła Ecopower 8i. DZ 3x80m.
    Ogrzewanie i chłodzenie ścienne Meditherm.
    Rekuperacja thesslagreen 600v + higroplus 500.

  16. #116
    STAŁY BYWALEC (min. 300)
    pawel250

    Zarejestrowany
    Jan 2018
    Skąd
    Warszawa
    Dzielnica
    Białołęka
    Posty
    375

    Domyślnie

    YAKY 16mm2 bo cena, metr kosztuje już od 4,3 brutto. Jest to najmniejsza średnica kabli ALU jaką można puścić ziemią zgodnie z przepisami.
    Ten przewód ma być tylko do garażu. Do domu docelowo podepnę się miedzią ale jeszcze nie wiem jakim przekrojem.
    nie wiem tylko czy zmieszcze się z dwoma kablami w skrzynce przyłączeniowej. Możecie zrobić zdjęcia swoich skrzynek? Dużo tam jest miejsca ?.

    Jeśli będzie to YKY 4x10 to cena wyjdzie 15 zl a jeśli 4x16mm to już 25zl/m . Do domu wyjdzie 30 metrów. Rożnica w cenie zakupu kabla to 300 zł.
    Spadek napięcia przy 13kW dla miedzu 16mm2 bedzie 0,42% a dla miedzi 10mm2 bedzie 0,26%. Różnica 0,16% daje taki spadek napiecia że przy średnim zużyciu energii na rok 3500kWh strata na kablu wyniesie 4kWh na rok czyli jakieś 3 zł. Wniosek nie opłaca się dokładać do grubszego kabla no chyba że planujesz w przyszłości instalować coś więcej.

    Do prowadzenia kabli widziałem że ludzie używają arota z pilotem więc stalka ci nie będzie potrzebna.

    Co do uziomów to czytałem*że najlepszy i najtańszy jest uziom fundamentowy. Jedynie co, to odgromówki nie podłączałbym do niego tylko zrobił otok jeśli już. Ty masz płytę więc u ciebie fundamentowy odpada.

    Nie wiem jeszcze jakiej dokładnie mocy będzie piekarnik i płyta indukcyjna. Sama płyta może mieć 8 kW.

  17. #117
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kaizen
    Zarejestrowany
    Jun 2014
    Kod pocztowy
    05-540
    Posty
    24.320
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    155

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawel250 Zobacz post
    nie wiem tylko czy zmieszcze się z dwoma kablami w skrzynce przyłączeniowej.
    Do przyłącza możesz podpiąć tylko jeden kabel. Jak chcesz dzielić, to musisz dostawić swoją skrzynkę. Albo pociągnąć porządnym kablem do garażu i od garażu do domu (albo odwrotnie).

    Cytat Napisał pawel250 Zobacz post
    Do prowadzenia kabli widziałem że ludzie używają arota z pilotem więc stalka ci nie będzie potrzebna.
    Kabel ziemny, jak sama nazwa wskazuje, powinien iść w ziemi. Grunt będzie go chłodził.

    Cytat Napisał pawel250 Zobacz post
    Co do uziomów to czytałem*że najlepszy i najtańszy jest uziom fundamentowy.
    Praktycznie to jedyny dopuszczalny prawem.

    Cytat Napisał pawel250 Zobacz post
    Nie wiem jeszcze jakiej dokładnie mocy będzie piekarnik i płyta indukcyjna. Sama płyta może mieć 8 kW.
    Piekarnik to standard - 2-3kW. Płyta może mieć i ponad 10kW.

  18. #118

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawel250 Zobacz post
    YAKY 16mm2 bo cena, metr kosztuje już od 4,3 brutto. Jest to najmniejsza średnica kabli ALU jaką można puścić ziemią zgodnie z przepisami.
    Jakimi przepisami? Bo pierwsze słyszę.

  19. #119
    Lider FORUM (min. 2800)
    Owczar

    Zarejestrowany
    Mar 2016
    Skąd
    Warszawa
    Posty
    3.771
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    5

    Domyślnie

    Uziom fundamentowy jest najtańszy i się sprawdza, ale jeśli zaplanujemy go na etapie projektu i nie robimy płyty findamentowej. Z punktu widzenia parametrów mam wrażenie, że otokowy będzie jednak lepszy. Bezpośrednia styczność z gruntem. W przypadku fundamentowego mamy jeszcze beton.
    Ciekaw jestem jak w praktyce wypada uziom fundamentowy na pomiarach.
    Tytan 3 MG Projekt po modyfikacjach - użytkowa 158m2 plus garaż grzany 44m2.
    Płyta fundamentowa 10XPS+12cm pod posadzką, 25cm grafit, strop 40cm wełny szklanej. Okna Adams Passive Line.
    OZC bez grzania garażu -20@20 - 5,6kW, z grzanym garażem (15 stopni) -20@22 ~8kW.

    Gruntowa pompa ciepła Ecopower 8i. DZ 3x80m.
    Ogrzewanie i chłodzenie ścienne Meditherm.
    Rekuperacja thesslagreen 600v + higroplus 500.

  20. #120
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kaizen
    Zarejestrowany
    Jun 2014
    Kod pocztowy
    05-540
    Posty
    24.320
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    155

    Domyślnie

    Cytat Napisał Owczar Zobacz post
    Bezpośrednia styczność z gruntem.
    I to go wykańcza. Nowy daje fajne wyniki. Ale kwestia czasu, gdy ocynk przerdzewieje (jak pogooglasz to znajdziesz fotki bednarki uziomu po kilku latach). I nawet nie wiesz kiedy zostajesz bez uziomu. To podstawowa zaleta fundamentowego - jest trwały i tani. Oczywiście możesz zrobić trwały otokowy (choć wg rozporządzenia musisz mieć fundamentowy), ale na nierdzewkę czy miedź wydasz tyle kasy, że przeprosisz się z fundamentowym.

Strona 6 z 20

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony