Spisałeś jakąś umowę czy wpłaciłeś na "słowo".
Wszystko zależy od papierów jakie masz a Ty nic konkretnego nie napisałeś.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychnie mozna patrzec tylko z jednej strony...
trzeba bylo o to zapytac w momencie wplacania zaliczki, czy bedzie mozliwosc zwrotu, czy jakis asortyment sciagaja "pod Ciebie"
i nie ma co od razu lapac sie za UOkiki i inne instytucje tylko sprobowac sie dogadac.
Im normalniejszy bedziesz w rozmowie tym latwiej to zalatwisz "od reki" no chyba ze trafisz faktycznie na jakas popieprzona firme/osobe (wszedzie pracuja ludzie)
natomiast wychodzenie z zalozenia, ze "bo mi sie nalezy" jest z gory skazane na moze i skuteczna, ale bardzo uciazliwa droge.
Dyplomacji troche, negocjacji, ludzkiego podejscia.
I mowie to z pkt widzenia firmy handlowej, bo "po tej stronie" jest czesto niestety tak, ze sie lekko klientowi w glowce przewraca i mysli ze "pogrozi , pokrzyczy i bedzie tak jak chce" a to tak nie do konca dziala.
Pisze o swoim przypadku nie tak znowu dawno temu... czlowiek sobie zamowil etixx-a u nas za jakies 13k brutto, zaplacil 100% kwoty zamowienia, informacje dostal ze "okolo 1 tygodnia kalendarzowego" czyli zaowienie w srode - wstepna data dostawy na srode za tydzien.
No i pech chcial, ze akurat cos tam w Knaufie nie pyklo (nie pamietam dokladnie, ale tego etixxa nie bylo) wiec logistyka przeunela date dostawy o 2 dni (piatek), klient ponformowany, jest ok... no i oczywiscie nadeszly jakies dlugie weekendy i tego typu pierdoly... spedycji brak, Knauf znowu przesunal dostawe o 2 dni robocze czyli wypadlo kolo srody... czyli z tygodnia zrobily sie 2 tygodnie
No i klient nie wytrzymal, albo jego wykonawca, ogarnal cos "na szybko" i wystapil o zwrot kasy w przeddzien dostawy
No i co zrobisz - nic nie zrobisz trzeba bylo przeprosic (nie za swoje bledy) i odeslac w 10minut express elixirem, tyle ze.. gdyby poszlo na udry i faktycznie zalazlby za skore w rozmowie telefoniczne... to mozna delikwenta przeciagnac (zgodnie z przepisami), robic trudnosci (tez zgodnie z przepisami) pomimo tego ze to chyba najbardziej chroniona przez instytucje i pro-kliencka forma transakcji czyli transakcja "na odleglosc" zawarta za posrednictwem sieci internet.
Ostatnio edytowane przez fighter1983 ; 14-11-2018 o 14:27
forumowicze w okolicach 2020 roku praktycznie opuscilem to forum.
Pomimo braku aktywnosci czesc z Was w sprawach elewacji się odzywa do mnie.
pisanie PW nie ma sensu - zagladam raz na rok. Jestem na FB a jesli moj platny profil jeszcze dziala (nie odnawiam go) to numer tel znajdziecie wlasnie w nim.
Dzialam dzialam caly czas w tych moich kochanych elewacjach tylko ze nie tutaj
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychTo już takie gdybanie. Nie wiemy jak podszedł do tego autor w pierwszej rozmowie i kto jest niemiły i robi problemy. Chcemy tylko ustalić czy zaliczka jest zwrotna czy nie.
Dziennik budowy i komentarze: Winter is coming - płyta, reku, xps
Archiwum komentarzy do dnia 15.12.2017
---
208m2 powierzchni całkowitej, 146m2 powierzchni użytkowej, 967m3 kubatury;
płyta fundamentowa 25cm, 10cm XPS pod, 10cm EPS na;
ściany: nośne - YTONG 600 24cm, działowe - YTONG 600 12cm; dach: dwuspadowy 40º, dachówka ceramiczna Jacobi Z10;
kotłownia gazowa; ogrzewanie podłogowe 100%; rekuperacja; ocieplenie: ściany - 20cm grafitu, dach i strop - 30cm piany PUR; okna 3 szybowe
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychw szczegolnosci w przypadku dachow ta "niekorzystnosc oferty" moze miec kilka / kilkanascie zrodel. od roznic w cenach poprzez wszelkiego typu naduzycia przepisow po stronie tego, kto przedstawil "korzystniejsza oferte"
i gdybanie tutaj jest jak najbardziej na miejscu, bo np jezeli okaze sie ze czlowiek mial zaplacic 20k netto firmie ktora sprzedaje material zgodnie z prawem na 23% (24,600 brutto) a ta "korzystniejsza oferta" to np 21000 netto na stawce 8% VAT " z usluga" (22 680 brutto) przez firme ktora tego nie robi a po prostu w taki sposob sprzedaje... zdecydowana wiekszosc firm handlujacych dachami tak robi to raczej nie nalezy pomagac. bo pomagamy wtedy nabywcy januszowi, i sprzedawcy oszustowi a szkodzimy uczciwej firmie.
forumowicze w okolicach 2020 roku praktycznie opuscilem to forum.
Pomimo braku aktywnosci czesc z Was w sprawach elewacji się odzywa do mnie.
pisanie PW nie ma sensu - zagladam raz na rok. Jestem na FB a jesli moj platny profil jeszcze dziala (nie odnawiam go) to numer tel znajdziecie wlasnie w nim.
Dzialam dzialam caly czas w tych moich kochanych elewacjach tylko ze nie tutaj
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych