dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1
    SYMPATYK FORUM (min. 10)
    Petros601

    Zarejestrowany
    Feb 2019
    Skąd
    Gliwice
    Kod pocztowy
    44-100
    Posty
    15

    Domyślnie Kabel UTP cat5 w gniazdkach i włącznikach

    Witam

    Chcę zautomatyzować oświetlenie/ogrzewanie/rolety w domu który zaczyna się budować
    Nie chcę inwestować w drogie systemy inteligentnego domu. Większość mogę zrobić sam (jestem elektronikiem/programistą)

    Czy dobrym pomysłem jest do każdego włącznika pociągnąć skrętkę UTP cat5 ( do każdego gniazdka i włącznika światła)
    Ile może kosztować "robicizna" za równoległe położenie utp cat5 do zwykłej instalacji el.

    Resztę zrobię sam na RS485 lub innym...
    Ważne aby wszystkie kable sygnałowe mieć w jednym miejscu

    Ma co zwrócić uwagę?

    Dzięki

    P.S. Przepraszam zmieniłem treść pytania
    Ostatnio edytowane przez Petros601 ; 10-03-2019 o 13:10

  2. #2
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kaizen
    Zarejestrowany
    Jun 2014
    Kod pocztowy
    05-540
    Posty
    24.313
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    155

    Domyślnie

    Cytat Napisał Petros601 Zobacz post
    Da się zrobić normalną instalacją czy trzeba robić automatykę?
    Prosta automatyka:


  3. #3
    SYMPATYK FORUM (min. 10)
    Petros601

    Zarejestrowany
    Feb 2019
    Skąd
    Gliwice
    Kod pocztowy
    44-100
    Posty
    15

    Domyślnie

    dzięki za film.

    Myślałem nad takim rozwiązaniem:
    W puszcze za włącznikiem światła jest standardowa instalacja elektryczna i dodatkowo skrętka internetowa. Jak pogodzić sterowanie światłem przy pomocy tradycyjnego włącznika i sygnału cyfrowego w skrętce? NIE CHCĘ INTEGROWAĆ W ŻADEN SPOSÓB W SKRZYNKĘ ROZDZIELCZĄ. Czyli cała logika musi być w puszce za włącznikiem i w osobnej centralce poza skrzynką bezpieczników.