dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 2
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 30
  1. #1

    Domyślnie Jaki kocioł na pellet wybrać, dom pow. użytkowa 160m2.

    Cześć,

    na wstępie zaznaczam, że jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o kotły. Czytam to forum od dwóch dni, szukam kotła do nowobudowanego domu i wybrałem parę modeli z tego co ludzie polecają. Niestety jak już napisałem, kompletnie się na tym nie znam i nie wiem, który wybrać. Był u mnie hydraulik i gdy go zapytałem jaki kocioł wybrać to stwierdził, że Defro 15kw z górnym zasobnikiem. W mojej miejscowości, jest praktycznie jeden sklep z kotłami i właśnie na szyldzie widziałem logo Defro (dlatego pewnie wszyscy biorą z tej firmy). Dom będzie ocieplony 20cm, posadzka 10cm, okna trzyszybowe. Gazu nie mogę mieć, ze względu że to domek na wsi i pewnie gaz będzie tam dopiero za kilkanaście lat.

    Lista którą udało mi się sporządzić:

    1. Pellux Compact Touch 12 kW
    2. Kozlusan Slimpel 15kW
    3. Defro EcoSlim 15kW
    4. Edilkamin Laguna P12+
    5. Black Star +
    6. RED COMPACT SLIM 15


    Pytanie do Was, drodzy użytkownicy forum, co należałoby wybrać? Może ten model Defro skoro wiem, że on zamontował już tych pieców paredziesiąt, ma też taki w swoim domu? Jakie są jeszcze dodatkowe koszty, które będę musiał ponieść w związku z zakupem takiego kotła, firmy sprzedają je jako "gołe"??
    Bo np. Defro EcoSlim widziałem w cenniku za 11500-12000 brutto ale nie wiem czy czegoś tam nie trzeba jeszcze doliczyć. Większość poleca Edilkamin ale cena 16 500 trochę mnie odstrasza, pytanie czy warto dopłacić do tego kotła?

  2. #2
    ELITA FORUM (min. 1000)
    eliks

    Zarejestrowany
    Feb 2016
    Skąd
    Lidzbark
    Kod pocztowy
    13-230
    Posty
    1.102

    Domyślnie

    Laguna to teraz 15200zł. Kocioł genialny, prosty i bezobsługowy. Jest natomiast alternatywa, kocioł również włoski i tutaj tak samo nic nie ustawiasz.