dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1

    Domyślnie Ocena projektu - parterowy z garażem 2-stanowiskowym

    Hej,

    To mój pierwszy post, ale przeglądam forum od jakiegoś czasu.
    Będę korzystał z projektu indywidualnego, ale zanim spotkam się z architektem chciałem przygotować wstępny projekt.

    Jesteśmy małżeństwem z dwójką dzieci (chłopczyk i dziewczynka). Nie mam doświadczenia w budownictwie, chciałbym aby projekt był dla nas idealny. Liczę, że forumowicze wskażą mi gdzie popełniłem błąd w założeniach lub wskażą mi projekty/inspiracje którymi mógłbym posiłkować się.

    Wypisałem kilka rzeczy, które były założeniem przy projekcie.

    Założenia
    - Zależy nam, aby dom był energooszczędny (chciałbym celować w zapotrzebowanie około 30-35 kWh/m2/rok)
    - parterowy bez użytkowego poddasza (już na tym etapie myślałem o stropie drewnianym)
    - dach czterospadowy (jedna część dachu przygotowana pod panele fotowoltaiczne w przyszłości)
    - wymiary- dom około 130-140 m2 powierzchni użytkowej + garaż dwustanowiskowy z pomieszczeniem gospodarczym. W domu miałby znaleźć się: Salon z kuchnią, 2 łazienki, 3 sypialnie, gabinet, pralnia i garderoba.
    - Przejście z garażu do wiatrołapu
    - dom na płycie fundamentowej
    - wentylacja mechaniczna z rekuperacją
    - typ ogrzewania - jeśli uda nam się zejść do zapotrzebowania około 30 kwh/m2/ rok to chciałbym kable grzejne w wylewce + panele fotowoltaiczne + 2 klimatyzatory typu split (bardziej do chłodzenia w okresie letnim). Jeśli nie to prawdopodobnie pompa ciepła i ogrzewanie wodne podłogowe.
    - dodatkowo rozważam również kozę w salonie, ale jeszcze nie wiem gdzie miałaby znajdować się

    Co mamy?
    Działkę o wielkości 1000 m2 z wjazdem od zachodu
    Wjazd od zachodu dyskwalifikuje wiele gotowych projektów, stąd też decyzja o projekcie indywidualnym. Nie znalazłem tego idealnego.


    Wstępny projekt