dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
  1. #1

    Domyślnie Profil LED w ścianie

    Cześć,
    za miesiąc odbieram mieszkanie w stanie deweloperskim, na ścianach są tynki gotowe pod gładź+malowanie lub samo malowanie. Nie znam się więc decyzję zostawię fachowcowi od wykończenia. W korytarzu chciałbym zamontować 2 pionowe (do podłogi do sufitu ~2.5m)] paski led. Główny cel tego oświetlenia to ozdoba, delikatne rozświetlenie korytarza wieczorem ale nie jako główne światło. Mój pomysł jest taki żeby w ścianie wyfrezować otwór pod profil aluminiowy, do tego taśma LED COB (chciałbym uniknąć efektu kropek), pobór mocy takiej taśmy to 8-10W/m. Do tego zasilacz do puszkowy 30W i włącznik z funkcją ściemniacza. Mam trochę wątpliwości i chciałbym się doradzić zanim kupię sprzęt.

    Profil aluminiowy. Będę potrzebował profilu wpuszczanego. Zastanawiam się jednak jakiego typu, wydaje mi się, że mam 2 opcje albo profil surowy przeznaczony do tynkowania, wtedy jest 2 mm to wyrównania ściany z elementem wystającym z profilu, nie wiem czy sama gładź to wyrówna? Co jeśli ściany mam na tyle gładkie, że gładzi nie trzeba. Wtedy opcja z takim profilem odpada?

    Druga możliwość to profil ze skrzydełkami, które przykrywają krawędź frezowania i wystają 0.8-1mm ze ściany. Wtedy jednak nie ma efektu idealnie gładkiej ściany.


    Profili szukać 3m? Czy da się połączyć profile bez widocznego łączenia?

    Czy taśma LED w technologii COB jest warta swojej ceny? Od tradycyjnej taśmy LED jest sporo droższa. Pytanie czy zwykła taśma LED np. 120 diod/m również będzie bez efektu kropek nawet przy ściemnieniu?

    Z góry dzięki za rady.
    Ostatnio edytowane przez Wiljer ; 02-05-2023 o 20:44

  2. #2
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... Avatar Mareks77
    Zarejestrowany
    Jun 2011
    Skąd
    Zielona Góra
    Kod pocztowy
    65-001
    Posty
    6.319

    Domyślnie