dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 3
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 47
  1. #1

    Domyślnie Rozjeżdżający się dach jętkowy?

    Ostatnio (od ok. 2 miesięcy) zauważyłam że z więźbą dzieje się coś niepokojącego tj. podniesienie murłaty o ok. 2 cm oraz wysunięcie krokwi z zamka na 1-2 cm, najgorzej wysunęły się krokwie na środkowe. Dach wykonany w rok temu we wrześniu, od razu po więźbie zadeskowany, pokryty papą i dachówką betonową. Dach zgodnie z projektem krowiowo-jętkowy, przeliczeniowo do krycia dachówką ceramiczną. Wymiary budynku 9 m na 8,8 m (bez okapu). Murłata 16x16, krokwie 8x20 – 26 szt. Igły fi 16 co ok. 1,30 cm. Łączenia krokiew murłata na zacios z gwoździem, murłata połączona ze ścianą kolankową i wieńcem wkrętem ciesielskim (tzw. igłą).

    Ponieważ nie znam się na dachach zasięgnęłam opinii innych.

    Cieśla wykonawca – umywa ręce i mówi że jest wszystko jest w granicach normy.

    Niezależny projektant - konstruktor, że dach do całkowitej poprawy – zdjęcie dachówki i naciąganie więźby. Wskazał prawdopodobne źródło nieprawidłowości igły (śruby) wkręcone do murłaty są za słabe, nie we wszystkich krokwiach gwóźdź precyzyjnie został wbity pod dobrym kątem, 4 słupy betonowe w ścianie kolankowej a nie 5 (jak w projekcie), za mała szerokość słupów oraz że jętki nie są na 1/3 wysokości tylko trochę niżej oraz murłata niepotrzebnie została połączona z 3 kawałków w jednym miejscu jest za krótka ma ok 1,30. cm długości. Dodam, że kierownik był wcześniej przy zbrojeniu i po założeniu dachu i nic nie zauważył, że jest nie tak.