dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 2
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 25
  1. #1

    Domyślnie zestaw do grzania wody bojler 80l

    witam
    Czytam w tym temacie od paru dni i momo ze z ogólnej elktroniki/elektryki nie jestem kompletnym laikiem to mam problem z poskłądaniem takeij instalacji do grzania woduy u siebie.
    Mam bojler 80l ,zużycie prądu na ogrzanie wody dziennie wynosi u mnie okolo 8-10kWh ,miesięcznie tylko za bojler płacę za prąd około 400 zł.
    Bojler ma grzałkę 1,8kW . Wiec wydumałem że żeby zasilić ten bojler bezpośrednio bez wymiany grzałki itd. to potrzebuje 6 paneli FV 450w które daja w szczycie 37V ,połączone w szereg dadzą mi okolice 210-220V ,do tego sterownik MPPt z allegro za 730 zl no i instalacja. Ale....mam dylemat bo z pobieznych wyliczeń mi wyszło że zestaw o tej mocy latem nagrzeje mi wode w tym bojlerze w około 2 godziny....i co dalej ? Pytanie czy zmniejszenie ilosci paneli np. do 4 sztuk i wejscie na inverter z napięciem około 150V da mi na wyjscie 230AC i bedzie to działać na tej grzałce? I zagrzeje mi te wode powiedzmy w 4 godziny? Czy ja żle myśle? A moze macie jakieś inne rozwiązanie jak to poskładać. Dodam że jak poskłądałem wszystkei elementy to mi wyszło 4600 zł (dach mam idealny 25stopni nad garażem wystawiony na południe. Wiec teoretycznie zwrot tej instalacj zakłądając uzysk na poziomie 6-7 miesiecy na rok zwróci mi sie w 1,5 roku. Czy to ma sens i czy dobrze to wszystko licze? dzieki z góry za pomoc i rady

  2. #2

    Domyślnie

    Wejdź sobie na elektrodę, tam jest kilka tematów, które opisują tego typu instalacje. Chłopaki podają tam praktyczne wskazówki więc warto poczytać.
    Natomiast w miarę swoich skromnych możliwości odpowiem na część Twoich pytań tutaj.