dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1

    Domyślnie Od zera do domu czyli jak najszybciej zacząć budowę

    Witam, z racji że nie mam w ogóle doświadczenia w tych sprawach i działam trochę po omacku, chciałem prosić Was o pomoc.
    Mam plan na budowę domu. Sęk w tym, że trochę zależy mi na czasie więc chciałbym jak najszybciej zacząć.
    Budowa ma mieć miejsce na działce należącej do moich rodziców. W tym momencie jest to działka rolna o powierzchni 2 hektary z domem i zabudowaniami gospodarczymi. Plan jest taki, żeby wydzielić z dużej działki mniejszą, z dostępem do drogi gminnej, później zrobić darowiznę na mnie (czyli na syna), następnie ja jako już właściciel działki składam wniosek o pozwolenie na budowę. Na tą chwilę rodzice mają wydaną decyzję o warunkach zabudowy, był to wymóg geodety przed przystąpieniem do podziału działki. I teraz pytanie, czy jesteśmy w stanie coś przyspieszyć lub działać z kilkoma sprawami jednocześnie? Czy np. rodzice mogą wystąpić o pozwolenie na budowę, które razem z działką przejdzie na mnie? Co jeszcze można załatwiać w czasie oczekiwania na te wszystkie decyzje? Z góry dziękuję za pomoc.

  2. #2
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu...
    Bertha

    Zarejestrowany
    Nov 2015
    Skąd
    Dolny Śląsk
    Kod pocztowy
    58-000
    Posty
    6.282

    Domyślnie

    Co nagle, to po diable. Od rodziców bierzesz upowaznienie notarialne na wszelkie czynnosci związane z budową na działce nr .... w... obręb.... (notariusz będzie wiedział co i jak) czyli ty wszystko załatwiasz. Budujesz się na Pozwolenie na Budowe (trudniej na początku, lecz na koniec nie będzie niespodzianek z odbiorem), kończysz budowę, budynek ujawnisz w EGiB, potem na luzie podział i przepisanie budynku. Chyba że masz rodzeństwo, które może Ciebie wykolegowac , bo ukończona budowa to łakomy kąsek i pazerność może więzy rodzinne pogrzebac.