dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1

    Domyślnie Jak zabezpieczyć swoje interesy (hipoteka)

    Witam. Mam pytanie do osób zorientowanych nieco w księgach wieczystych. Otóż, mam taką sytuację. Interesuje mnie działka która przez pewien czas posiadała trzy wpisy o ostrzeżeniach komorniczych. Wpisy te zostały wykreślone. W chwili obecnej księga jest czysta. Z tego co wiem właściciel w chwili obecnej ma ponownie problemy finansowe. Więc moje pytanie brzmi:
    1. Czy osoby pracujące w księgach wieczystych mogą udzielić mi informacji czy w danej chwili jakieś zadłużenie czeka na wpisanie?
    2. Ponieważ nie jestem rolnikiem, a działka ta jest rolna będę musiał poczekać na dokument potwierdzający iż agencja nieruchomości rolnych nie skorzysta z prawa pierwokupu. Jeżeli w czasie oczekiwania do księgi zostanie dokonany wpis, to wpisany on zostanie również do „mojej księgi”? (nowo wydzielona działka nie ma jeszcze swojej księgi) Czy jest jakiś sposób aby zabezpieczyć swoje interesy w tym czasie?
    3. Jakie dokumenty musi przedstawić u notariusza właściciel nowo wydzielonej działki. A dokładnie czy musi przedstawić mapę którą wykonał geodeta podczas wydzielania działki?
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

  2. #2
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) NAJLEPSZY DORADCA FINANSOWO-PRAWNY!!!
    pjotrzu

    Zarejestrowany
    Apr 2005
    Posty
    284

    Domyślnie

    witam
    Nie ma chętnych do pomocy, czyli znowu padło na mnie
    Ad1/ O tym czy wpłynął jakiś wniosek do interesującej Cie księgi dowiesz sie w sądzie gdy zobaczysz, że sa w niej wzmianki o wnioskach. Ta informacja jak same księgi jest jawna dla wszystkich. Jeśli w którymś z działów Kw (w omawianym przypadku w dziale III może być wzmianka o wniosku komornika a w IV wzmianka o wnioskach dotyczących hipotek) będą wzmianki (numerek/łamany na 05) to znaczy, że cos wpłynęło do Kw