dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19
  1. #1

    Domyślnie

    Jak gruba powinna być warstwa styropianu do ocieplenia podłogi na gruncie, aby można było rozprowadzić rury do grzejników? Warstwa betonu na styropianie wg projektu jest 5 cm.
    Chodzi o to, aby uniknąć ucieczki ciepła rurami w peszlu do gruntu.

  2. #2

    Domyślnie

    Hej Forumowicze!
    Na prawdę nikt nikt jeszcze nie doszedł do tego etapu?
    Z Waszych wypowiedzi wynika, że przynajmniej część jest bardziej zaawansowana.

  3. #3

    Domyślnie

    Mam teraz ten problem. U mnie warstwa styropianu to 8 cm. Chce puścic rurki do grzejników w styropianie, czyli połozyć dwie płyty po 4 cm. dzisiaj wypowie sie na ten temat kierownik budowy to bede wiedziała czy to dobry pomysł. Na tym beton 4 cm.

  4. #4
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu...
    pitbull

    Zarejestrowany
    Jan 2002
    Posty
    5.745

    Domyślnie

    Zazwyczaj przyjmuje sie 10 cm styropianu FS20 dla ocieplenia podlogi na gruncie.
    Rozprowadzenie rur w warstwach podlogowych zalezy od spadkow oraz rozmieszczenia grzejnikow i pionow.
    Rurki musza byc w otulinie wiec wysokosc rurek sie zwieksza.
    Ponad rurkami powinno byc min. 3 cm wylewki i to zbrojonej siatka.
    Jak wszystkie rury beda ocieplone to ucieczki ciepla nie bedzie i bedzie w miare zachowana ciaglosc izolacji poziomej podlogi.

  5. #5

    Domyślnie

    Dzięki. U mnie w projekcie jest 7 cm i wydaje mi się, że to za mało. Też wydaje mi się, że powinno byc 10 cm, ale czekam na inne opinie i Twoją Anula po konsultacji

  6. #6

    Domyślnie

    ja miałem w projekcie 8 cm i tak zrobiłem. Pitbull mądrze gada co do innych uwag i w pełni popieram.

  7. #7

    Domyślnie

    Dlaczego sadzisz ze rury powinny byc w otulinie ? Jak nie beda to podgrzeja troche podloge a nic zlego sie nie stanie.

  8. #8
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZA DORADCZYNI OD SPRAW WSZELAKICH Avatar Majka
    Zarejestrowany
    Nov 2001
    Skąd
    Żbik
    Posty
    17.439
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    58

    Domyślnie

    Mamy 10 cm styropianu i rury w otulinie. Zalezy nam aby grzały grzejniki a nie podłoga i to pod ścianami /gdzie są rozprowadzone rury/ Majka

  9. #9
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Wowka
    Zarejestrowany
    Mar 2002
    Posty
    5.890

    Domyślnie

    Moim zdaniem elementem grzewczym w mieszkaniu powinien być grzejnik - bo takie jest jego zadanie a nie rury doprowadzające wodę. Przede wszystkim grzejnik ma termoregulator i w związku z tym mogę "zapanować" nad temperaturą w pomieszczeniu. Do grzejnika powinna dochodzić woda optymalnie ogrzana bez strat ciepła po drodze. Ogrzewanie podłogi pod szafą wydaje się być rozrzutnością.

  10. #10

    Domyślnie

    Im twardszy styropian tym lepiej izoluje (i więcej kosztuje). Jeśli dasz typu FS-12, powinno byc ok. 15 cm. FS-20 wystarczy 10-12cm, jak pisał bodaj pittbull (nie mam jego tekstu przed nosem, a le to chyba był on )

  11. #11
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu...
    pitbull

    Zarejestrowany
    Jan 2002
    Posty
    5.745

    Domyślnie

    Na posadzki nie stosuje sie styropianu FS12 poniewaz ma za mala gestosc objetosciowa i moglby ulec zgnieceniu przez wylewke. .
    FS12 do scian trojwarstwowych
    FS15 do ocieplen
    FS20 wylewki, podlogi
    FS30 stropodachy odwrocone.

  12. #12

    Domyślnie

    Wczoraj kierownik się wypowiedział co do podłogi. Mam mieć 8 cm styropianu FS 20, a na tym 5 cm wylewki betonowej zbrojonej siatką, miejscami nawet podwójną. Poniewaz w warstwie chudego betonu mam tez zbrojenie wiec podejrzewam że po mojej podłodze bede mogła spokojnie jezdzic czolgiem. Nasz kierownik ma lekkie przegiecie jesli chodzi o zbrojeni (tak mi sie wydaje). Kazał dać podwójna siatke wszedzie tam gdzie ma byc terakota i gdzie styropian pod mogami mu sie bujał (chocby minimalnie) no i oczywiscie w garazu.

  13. #13
    Guest

    Domyślnie

    Pitbull,
    a co się stanie jak się ten styropian wgniecie? "Zagęści" się przy robieniu wylewki i tyle. Czy traci jakies swoje własności? Sama wylewka się nie przecież załamie, jak ma 5 cm.

  14. #14

    Domyślnie

    Ja planuję 5+3+5cm (=13cm) styropianu. W środkowej warstwie instalacje wodne i grzewcza, a może i elektryczna.
    Chętnie poczytam wszelkie uwagi.

    Pozdrowionka

  15. #15
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu...
    pitbull

    Zarejestrowany
    Jan 2002
    Posty
    5.745

    Domyślnie

    Anonimowy, z zasady z Anonimami nie gadam ale ostatni raz robie wyjatek (zaznaczam ze personalnie nic do Ciebie nie mam).
    Jesli styropian mniejszej gestosci sie ugnie to zmniejsza sie jego wartosc przewodzenia ciepla (poniewaz zmienia sie struktura materialu), zatem jest gorszym izolatorem czyli gorzej spelnia zamierzona funkcje. Do tego jesli wylewka jest nie zbrojona to miejscami wylewka moze spekac, zwlaszcza po postawieniu mebli.
    Poza tym po styropianie w czasie robienia wylewek trzeba chodzic. Zobacz co sie dzieje se styropianem FS12 grubosci 5-10cm gdy po nim przejdziesz pare razy.

  16. #16

    Domyślnie

    Cały problem z grubościa warstwy izolacji cieplnej polega nie tylko na tym czy podłoga będzie ciepła, ale również (mój przypadek) łącznej wysokości pomieszczenia. Stąd moja prośba o optymalną grubość styropianu.
    Buduję z porothermu. Parter to 11 pustaków: 4 do okna 6 okno i 1 pustak nadproże. Zatem dla drzwi balkonowych pozostaje 10 pustaków czyli 250 cm wliczając spoiny. Od tego trzeba odjąć 10 cm styropianu i 5 cm jastrychu. Zostaje 235 cm, a na typowe drzwi 231 potrzebny jest otwór 236, a nie liczyłem jeszcze podłogi np parkier ok 2 cm. Nie chcę rezygnować z tego rozmiaru drzwi, choś zamówić można dowolny rozmiar (ten temat jest całkiem świeży na Forum). Z drugiej strony kolejny typoszereg to 221 cm dla drzwi, ale to niepotrzebna utrata powierzchni doświetlającej salon. Wysokość pomieszczenie w tym przypadku to 275 cm - 10 cm - 5 = 260 cm, a jeszcze trzeba odjąć na tynk na suficie i parkiet.

  17. #17
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu...
    pitbull

    Zarejestrowany
    Jan 2002
    Posty
    5.745

    Domyślnie

    Skoro priorytetem dla Ciebie jest wysokosc drzwi to dostosuj grubosc styropianu do potrzebnej ci wysokosci otworu drzwiowego.
    Utrata ciepla przez posadzki procentowo i tak jest najmniejsza w stosunku do pozostalych przegrod.

  18. #18

    Domyślnie

    Architekt rowiązał problem otworu drzwiowego poprzez podniesienie nadproża o 3 cm przy jednoczesnym zmniejszeniu jego wysokości i zastosowaniu wylewanego nadproża a nie gotowego np porothermu.

  19. #19

    Domyślnie

    Ja dałem 5+2+5 cm, oczywiście FS20, zbrojenie delikatne tylko pod kominkiem (też nie wiem po co, bo kominek nie jest aż tak ciężki). W środkowej warstwie bruzdy na rury do grzejników. Aha, zapomniałem powiedzieć: rury plastikowe (jak w styropianie to bez izolacji i peszla), a system rozdzielaczowy. Polecam! I nie bójcie się kosztów rozdzielacza - jak doliczycie koszt pionów, kolanek, złączek itp to wyjdzie to samo, a estetyka... bez porównania. Pozdrawiam!

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony