To już każdy musi sobie policzyć czy mu coś daje te dodatkowe kilka kWh czy nie. Mnie akurat tak, bo mam bufor o jakieś 20% za mały od optimum.
To już każdy musi sobie policzyć czy mu coś daje te dodatkowe kilka kWh czy nie. Mnie akurat tak, bo mam bufor o jakieś 20% za mały od optimum.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychPowiem ci szczerze, że nie zauważyłem , może gdybym specjalnie sprawdzał...Napisał Piczman
Poza tym mam grubą wylewkę, nad rurami jest prawie wszędzie około 7 cm - może dlatego nie zauważam ciepłych i zimnych pól. Przy zasilaniu salonu temperaturą 35 st. C, na powrocie do rozdzielacza zmierzyłem 26 więc nie jest źle.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychWitajcie,
po przeczytaniu wątku pozostaje mi wątpliwość, dlaczego nie jest lepiej dać gęściej rurek, skoro koszt instalacji nieznacznie jest wyższy?
Przecież temperatura zasilania może być niższa? Pozostaje wówczas zapas mocy.
Zakładam, że wiąże się to z większą ilości pętli, np. tam, gdzie optymalnie byłyby dwie, będą trzy. Jedną zawsze mogę wyłączyć (np w związku z przemelblowaniem pomieszczenia)
I druga wątpliwość:
Czy ma sens montowanie "podrozdzielacza" w pomieszczeniu docelowym?
Proszę o łagodny wymiar kary.
Wszystko wymaga swego. Buduję dom... 4-5-6 litrowy... a może 6-5-4 litrowy...
Dziennik PeZeta: http://forum.budujemydom.pl/Dziennik-PeZeta-t11215.html
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychPokazałbyś jakiś projekt dla domku znacznie lepiej izolowanego cieplnie ...
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJa bym polemizowało jakiej gęstości piszesz ?? zamiast co 30cm dać co 25 ?? bo zapas mocy jest zawsze, zgodnie z wcześniejszymi tabelami rota str35 podłogówka zasilana +50 stopni z rozstawem 25 cm da 71W/m2 czyli więcej niż ma zapotrzebowana najgorszy domek z temperaturą wewnętrzną +20C
U mnie w projekcie (przed moją prywatną termomodernizacją ) było 120W/m2
Ten potwór energetyczny to C126 z kolekcji Muratora
"...największym problemem tego świata jest to, że głupcy są absolutnie pewni, a mędrcy pełni wątpliwości."
Zawsze można zrobić inaczej
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychPrzeczytałem ten wątek, i jestem teraz sporo głupszy, niż byłem przed jego przeczytaniem
Jak wielu z nas, sam robię sobie podłogówkę
przeczytałem kilka porad na forum, doradziłem się znajomego sprzedawcy hydraulika i w sobotę zacząłem robić ogrzewanie
na szczęście nie kupiłem sobie spinek więc rozłożyłem tylko kilka metrów rury i skończyłem pracę
w planach miałem ok 80 m podłogówki na parterze i chciałem zrobić 7 obwodów - w strefie brzegowej co 10 cm reszta co 15
po lekturze tego postu mam wielkie wątpliwości
może ktoś mi doradzi, jak mam to zrobić???
bardzo proszę o pilną poradę bo prace już jutro...
podłoga 9 cm styro ściany 15 wylewka 8 cm
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychwitam jezeli chodzi o wylewke na podlogowke to styropian nie cienszy niz 5cm siatka jezeli juz to na rurki oczywiscie ,uplastyczniacz do betonu zbrojenie rozproszone niezaszkodzi a co do grubosci wylewki to rurki powinny byc przykryte warstwa nie mniejsza niz 5cm czyli ok 6.5 do8 cm betonu od styropianu styropian powinien byc ulozony zakladki tz. jezeli jest grubosc 10 cm to dac 2 razy po 5 cm pozdro
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychWitam,
Od razu uprzedzam, że nie mam wiedzy ani doświadczenia w temacie, dlatego pytanie może być naiwne, ale niemniej proszę o pomoc.
Planujemy prawie na całym dole oraz w łazienkach na górze zrobienie podłogówki, reszta to grzejniki. Nie wiadomo jeszcze jaki będzie piec, bo walka z gazownią trwa: albo gazowy kondensacyjny albo na paliwo stale. Hydraulik proponuje instalacje bez mieszacza, ale z przewymiarowanymi grzejnikami. Wg niego bardziej wydajne bedzie jesli temperatura wody w grzejnikach i ta doprowadzana do rozdzielacza bedzie taka sama.
Ja jestem zielona w temacie, nie znam się. Czy takie rozwiązania są stosowane? Ktoś tak ma? Czy to się sprawdzi?
Z góry dziękuję za pomoc.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychsłuchajcie a może mnie cos doradzicie.
"Fachowcy" wykonali podłogówkę nie na rozdzielaczu tylko na RTL-ach. Jedna pętla to łazienka jakieś 3m2 plus wiatrołap jakieś 3,5m2, druga pętla kuchnia - 8m2 i łazienka na pietrze tez coś koło 8-9m2. No i efekt jest taki, że przy grzaniu piecem gazowym podłoga w łazience jest cieplutka, w wiatrołapie troche mniej ciepła, w kuchni ciepła, ale tylko w koło (środek zimny), łazienka na górze zimna. Jak grzejemy kominkiem ( a to jest nasz główne źródło ciepła - gaz to tylko awaryjnie) to w łazience podłoga jest ledwo letnia a cała reszta zimna. Kominek funkcjonuje na pompie, która załancza sie tylko przy zadanej temperaturze ( u nas 72stopnie). Zauważylismy jedna, że jak przełączymy pompę na pracę ciągłą ( wtedy max temperatura jaka możemy osiągnąć to 43-45 stopni) to podłogi się grzeją, ale tak to nie może chodzić.
Nie wiem co z tym fantem dajej zrobić. Parter juz mam wykończony więc nie bardzo jest jak to poprzepinać. Z górą moznaby coś jeszcze robić bo tam mam tylko wylewkę, ale pytanie czy jest sens robić rozdzielacz tylko dla tej górnej łazienki?
Szlag mnie jasny trafia bo chciałam rozdzielacze, ale upierali się, że będzie taniej a wyjdzie na to samo . No i kurna wyszało , ...że podłoga zimna.
Na szczęście nie dostali jeszcze kasy za robotę
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychTeż się podpnam pod pochwałę, można sobie wstępnie oszacować ile tego wszystkiego potrzeba.Napisał Ogniowy
Czy wie ktoś może jak by można zmodyfikować dane w tabelkach dla fi=16mm i dla Tz/Tp=35/30 stC?
A tak jeszcze na marginesie - z tych tabelek wynika, że przy obecnie stosowanych ociepleniach domków, rurek w podłodze nie potrzeba zbyt wiele. Ciekawe kiedy fachowcy z wieloletnim doświadczeniem dowiedzą się o tym. Jak na razie to często sotykane oferty wyglądają tak -
podłogówka full wypas - rostaw co 12 cm
podłogówka standard - rozstaw co 15 cm
podłogówka economic - rozstaw co 20 cm
Nic dziwnego że potem ludzie narzekają - z tym się nie da mieszkać.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychA niby czemu?Napisał Deamos
GG: 1243811
Siennik Budywy Aktualizacja 13.X.09 - This battlestation is fully operational!
Komentarze
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychBudowę czas zacząć .
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychna jednej pętli połączona jest tylko łazienka i wiatrołap bo są to bardzo małe pomieszczenia. Razem jest tam może 6m2 podłogówki. I wbrew pozorom tylko te pomieszczenia nagrzewają sie najszybciej (albo tylko te - zależy od źródła ciepła) więc to połączenie obu pomieszczeń nie stanowi problemu.Pozostałe pomieszczenia czyli kuchnia i łazienka na piętrze są na osobnych pętlach. Problem stanowi to, że przez zastosowanie RTLi (a tym samym brak regulacji przepływu) jest za duży opór na instalacji i podłogówka sie nie nagrzewa.Napisał Deamos
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychJak dla mnie to coś masakrycznie dużo tych rurek. Ile masz tych obwodów? Ta kotłownia to rozumiem na górze pierwszego zdjęcia.
Te cegły na dole to w jakim celu? Dociskają rurki czy coś innego?
Na górnym zdjęciu widzę jakąś rurkę z obciętym końcem. Od czego to? Mam nadzieję, że przed zalaniem zostanie usunięta.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychTe 5 cm, to możesz dać w łazience na poddaszu, nad ogrzewanym pomieszczeniem. Grubość ocieplenia przy podłogówce, należy uwzględnić juz przy samym budowaniu domu. Obecnie zasadą a nie przesadą jest danie 20 cm styropianu. 10 cm daje współczynnik 0,29/m.kw/C ,co w prostym przeliczeniu tłumaczy że na każdy dostarczony Wat mocy , 0,29 wata ucieka w ziemię i to tylko przy różnicy 1 stopnia C z 1 metra kwadratowego. A co dopiero jeżeli różnica temperatur między gruntem a podłoga wynosi 20 lub 30 st. C. To, że coś będzie grzało to nie wątpię, ale ile przy 5 cm styropianu spowoduje strat to inna historia...Napisał nowy 5
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych