Dorcia,
Logika bywa złudna
Porta ma roczne obroty na poziomie ponad 300mln zł - jak dobrze pamiętam - mogę to wieczorem sprawdzić. To oznacza, że produkują rocznie blisko 1milion pozycji. Czyli wywiązując się z przytaczanego tu współczynnika mogli by mieć 200tys reklamacji rocznie.
Dawno już przechodziłem egzamin na audytora wewnętrznego ISO, nie pamiętam szczegółow bo nie one sa istotne.
Wpojono mi zasadę, że jakość to powtarzalność produktu. I w myśl jej drzwi mogą być LUX lub economic - grunt by wytrzymały 2 lata na poczet odpowiedzialności gwaracyjnej którą i tak większość Producentów chciałaby skrócić do 12 miesięcy..
ISO oznacza nie więcej niż opracowane procedury postępowania. Taka zaleta, że w przypadku reklamacji wiadomo jak należy wysłać zgłoszenie, ale t owcale nie oznacza że z powodu ISO zostanie ono uznane
- może być wręcz przeciwnie: firma z ISO z regóły bardziej niż inne przestrzega przepisów i może częściej przywołać obowiązujące zasady - np. termin 30 dni na złożenie reklamacji od daty stwierdzenia wady..
Ale też nie ma ryzyka że ktoś odrzuci naszą reklamację z powodu złego humoru