Sprawdziłem pirometrem. 32 stopnie. Niby niewiele ,ale po 20 godzinach jest to chyba niezły wynik.
Dostępne w wersji mobilnej
Ha ha, gazu. No tak, pomyliłem wątki![]()
Budowa? To brzmi strasznie! Na szczęście już (no prawie) mam to za sobą ...
Dostępne w wersji mobilnej
Dostępne w wersji mobilnej
Witam.
Toomyem ... dobry eksperyment. Jak ktoś go robi to znaczy że świadomie może używać szczelnego pieca bez obaw
Pozdrawiam.
"...na Kontynencie do tej pory wierzą w tego włóczęgę... Pierwszy Mag - Zdun Włóczęga - Wędrowna Iskra, buduje w wybranych domostwach piece, które przynoszą szczęście i dobrobyt. W domu, w którym On roznieci ogień...w tych domach rodzą się magowie..."
Dostępne w wersji mobilnej
Witam! Przymierzam się do zakupu wkładu Tarnava w grę wchodzą kominki o mocy maksymalnej: 18kw i 21kw. 18- nastka ma odprowadzenie spalin fi 160 , 21kw- fi 180. Mój komin ma przekrój 14x14 naturalnie cegła h=7 lub 8m, obecnie współpracuje z "kozą" Dovre bez zakłóceń. Na oko ciąg doskonały. Po otwarciu popielnika, huczy jak piec martenowski. Koza ma odprowadzenie fi -150.
PYTANIE: Czy mogę zaryzykować wybór 21kw z rurą fi 180 i zredukować do 160 - (Sprzedawca twierdzi, że śmiało pociągnie). Czy lepiej wziąć 18kw z fi 160? Dodam, że wolę mocniejszy i znam obowiązujące normy. Ponadto ewentualne frezowanie lub tzw portki do komina niezbyt mi się widzą.
Dostępne w wersji mobilnej
Mam jeszcze pytanie dotyczące zabudowy wkładu. Ma to być zabudowa nowoczesna oszczędna w formie i kosztorysie, z rozprowadzeniem DGP. W tego typu zabudowie widzę, że doprowadzenie powietrza z pokoju do wkładu i obiegu dgp ( nie mylić z powietrzem doprowadzonym bezpośrednio do wkładu z zewnątrz) często jest wykonywane z boków a nie od frontu. Czy to rozwiązanie spełnia swoje zadanie, czy jest koniecznością estetyki pod klienta. W większości opracowań dotyczących obiegu powietrza zaznaczona jest opcja wlotu na dole od frontu. I jeszcze jedno pytanie do praktyków. Czy rury DGP powinny znajdować się poniżej kratek na obudowie kominka przeznaczonych do odprowadzania nagrzanego powietrza do pomieszczenia w którym stoi kominek i czy przewód, który w zamiarze ma transportować największą ilość ciepła powinien znajdować się niżej niż pozostałe( będzie do niego podłączony banan na strychu)?
Dostępne w wersji mobilnej
Dostępne w wersji mobilnej
Dostępne w wersji mobilnej
Dostępne w wersji mobilnej
Koza zabudowana jak wkład kominkowy z rozprowadzeniem DGP. Jak do tej pory sprawdza się b. dobrze jednak ma zbyt małą moc w stosunku do kubatury stąd konieczność zakupu mocniejszego żeliwniaka. Początkowo ogrzewała w tradycyjny sposób jedną kondygnację, ale po remoncie i podzieleniu salonu została zaburzona wymiana powietrza na kondygnacji i dlatego taki tymczasowy pomysł.
Ostatnio edytowane przez fentanyl ; 14-02-2012 o 16:43
Dostępne w wersji mobilnej
Osobiście nie znam tematu zbyt dobrze, ale ostatnio przeczytałam artykuł na temat kratek w obudowie kominka odprowadzających rozgrzane powietrze. Na załączonym zdjęciu takiej kratki nie widać, ale to koza, a nie wkład kominkowy, więc może takowej kratki nie potrzebuje?
Jak to naprawdę jest z tymi kratkami? Rzeczywiście ich brak niesie za sobą jakieś realne niebezpieczeństwo?
Drodzy wysoko wyspecjalizowani panowie kominkowi fachowcy! Proszę o jakąś fachową opinie na ten temat![]()
Dostępne w wersji mobilnej
Dostępne w wersji mobilnej
Dostępne w wersji mobilnej
Tematem nie jest brak lub obecność kratki w obudowie.. Podstawa to odpowiednia cyrkulacja ciepłego powietrza gdy zabudowujesz wkład [ tu piecyk/kozę] który jest przeznaczony do grzania konwekcyjnego , co wybierzesz kratki metalowe czy kafle z otworami a może po prostu dziur w obudowie to już spraw wtórna.![]()
Dostępne w wersji mobilnej
Czarna plama na suficie jest z kratki dylatacyjnej. Ze względu na małą moc kozy 8kw nie zrobiłem kratek wylotowych w obudowie. Ma to dobre i złe strony. Dobrą jest to,że temp w przewodach dgp jest wysoka i nagrzewa na tyle ile zdoła pomieszczenia na pietrze i poddaszu, natomiast jest na tyle wysoka,że występuje zjawisko pyrolizy i znacznie brudzi. Wyjściem jest otwarcie na maxa dolotu powietrza z zewnątrz , które jest doprowadzone pod kozę ale znowu kosztem temperatury w przewodach tj. spadku wydajności. Tak źle i tak niedobrze. Dlatego zdecydowałem ,że podczas nowej zabudowy z odpowiednim wkładem obowiązkowo turbina, która obniży temp. w obudowie, w przewodach i ograniczy pyrolizę jednocześnie podnosząc sprawność i możliwość sterowania. Dlatego jeszcze raz proszę o opowiedz na moje poprzednie posty dotyczące obiegu powietrza i ewentualnej redukcji rury dymowej oraz położenia rur dgp doprowadzonych do wkładu, żeby to wszystko sprawnie działało. Estetyka chociaż ważna nie może obniżać sprawności urządzenia, które ma grzać stale.
Dostępne w wersji mobilnej
Dostępne w wersji mobilnej
Dostępne w wersji mobilnej
Dostępne w wersji mobilnej
Dostępne w wersji mobilnej
"Trzeba stworzyć dom, aby mieć do czego wracać.
Upchać miłość tam, w każdy kąt..."
Dziennik budowy
Komentarze
Dostępne w wersji mobilnej