dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 92 z 158
Pokaż wyniki od 1.821 do 1.840 z 3150
  1. #1821
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar f.5
    Zarejestrowany
    Jul 2008
    Posty
    3.226
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    1

    Domyślnie

    Cytat Napisał wibart Zobacz post
    Witam

    Mam pytanie do praktyków. Robie taras z deski modrzewiowej na wkretach spax. Kilka wkretów za mocno dokreciłem i weszło ponizej powierzchni deski. Czy zaolejowac to i zostawić - woda w zagłebieniu sama wyparuje, czy zaszpachlowac otwór jakiś kitem np - wypełniczem do parkietów i dopiero wtedy malowac cały taras?
    deski malowałem olejowałem przed kręceniem.
    jak chcesz dół malowac olejowac po kręceniu ?
    Powierzchnia użytkowa 200 m2 .Dom budowany przez Dewelopera, BK Ytong 30cm / Styro 12 cm !!!!!! KABE THERM NV / Dach ocieplony wełną około 20 cm , 2 okna dachowe / Podłogówka na dole co 10 cm na górze tylko przedpokój , garderoba , łazienka / 3 Pokoje ne górze grzejniki / okna profil Rehau z pakietem 3 szybowym / Kocioł Viessmann Vitodens 343 F 3.8-19 Kw / Kominek Spartherm Varia Bh + nasada wodna około 4kW /Reku Thessla Green AirPack 500H Enthalpy. CleanBox XL.

  2. #1822

    Domyślnie

    Cytat Napisał f.5 Zobacz post
    deski malowałem olejowałem przed kręceniem.
    jak chcesz dół malowac olejowac po kręceniu ?
    deska była impregnowana i olejowana z obu stron. Po połozeniu chce jeszcze raz zaolejowac. tylko co teraz z tym wkretami które weszły 2-3 mm za głeboko?
    dom 160m2 (140m2 uzytkowych) plus garaż, ytong 24 600, okna 3szybowe , podłoga 20 styro, sciany 20styro, dach wełna 30cm, PCi 8kw (made by Wihajster) kolektor dolny poziomy spiralny, wszedzie podłogówka, WM Brink Medium, kominek arysto - dekoracyjnie

  3. #1823
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar f.5
    Zarejestrowany
    Jul 2008
    Posty
    3.226
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    1

    Domyślnie

    moje zdanie jako praktyka takie ze zostwiłbym te miejsca tak jak są.
    dziwacznie wygląda jak widzisz częsc wkrętow w linii a potem jakas szpachla
    zaolejowac po całosci i wsio
    Powierzchnia użytkowa 200 m2 .Dom budowany przez Dewelopera, BK Ytong 30cm / Styro 12 cm !!!!!! KABE THERM NV / Dach ocieplony wełną około 20 cm , 2 okna dachowe / Podłogówka na dole co 10 cm na górze tylko przedpokój , garderoba , łazienka / 3 Pokoje ne górze grzejniki / okna profil Rehau z pakietem 3 szybowym / Kocioł Viessmann Vitodens 343 F 3.8-19 Kw / Kominek Spartherm Varia Bh + nasada wodna około 4kW /Reku Thessla Green AirPack 500H Enthalpy. CleanBox XL.

  4. #1824
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar q-bis
    Zarejestrowany
    Feb 2008
    Skąd
    Dobra
    Kod pocztowy
    72-003
    Posty
    1.951

    Domyślnie

    Cytat Napisał wibart Zobacz post
    Witam

    Mam pytanie do praktyków. Robie taras z deski modrzewiowej na wkretach spax. Kilka wkretów za mocno dokreciłem i weszło ponizej powierzchni deski. Czy zaolejowac to i zostawić - woda w zagłebieniu sama wyparuje, czy zaszpachlowac otwór jakiś kitem np - wypełniczem do parkietów i dopiero wtedy malowac cały taras?
    Myślę, że można też je wykręcić, wbić klina z modrzewia i wkręcić jeszce raz... tym razem już uważając.
    Swoją drogą mnie już ostrzegał sprzedawca spaxów, żebym uważał bo one są przeznaczone do twardych gatunków drewna (tzn ich kształt, bo po wkręceniu są ok) i trzeba ostrożnie, sprzęgięłko leciutko przy końcu....jeszcze nie próbowałem ale widzę, że to prawda...
    WARTO? WARTO!

  5. #1825
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar jarett
    Zarejestrowany
    Oct 2009
    Skąd
    Wrocław
    Posty
    1.005
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    46

    Domyślnie

    Pytanie o chemię i nie tylko:
    - czym najlepiej zabezpieczyć podkonstrukcję pod taras (kantówka z drewna klejonego KVH)?

    - czy na kotwę (taką - http://tiny.pl/h6jgc ) pod belkę dawać jakąś podkładkę czy może ona leżeć bezpośrednio na kotwie?

    - czym zabezpieczyć legary z drewna egzotycznego? jakiś olej?

    - czy legary do podkonstrukcji też kręcić spaxami i o jakiej długości ? jeśli legar ma wysokości 7cm to pewnie z 10cm by wypadało. Czy wystarczy jeden wkręt na jedno "skrzyżowanie?

  6. #1826

    Domyślnie

    jarett, zapraszamy do wypowiedzi także innych, ale od siebie:
    - podkonstrukcję i legary robię 3-krotnie impregnatem (wole raz za dużo) i 2 razy olejem
    - nie widziałem na realizacjach by dawali podkładki na kotwy pod belki - wg mnie nie ma potrzeby
    - chcę łączyć legary z podkonstrukcją kątownikami - wszystko robię na czuja i nie jestem tego pewien w 100%
    Budujesz? Pomyśl o ogrzewaniu, które będzie tanie i bezobsługowe i nie będzie zatruwać Ciebie i innych.
    Mamy XXI wiek - by ogrzać się, ogień palili ludzie pierwotni.

    3300 kWh - średnia roczna na CO, co daje 30 kWh/m2*rok.

    110 m2 + garaż 35 m2. Grzewcza płyta fundamentowa + kocioł elektryczny 6 kW. Izolacja: 30/30/51 cm. Rekuperator Brink Renovent + GWC glikolowe. Okna: 3 szyby + rolety zewn.

  7. #1827
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) Avatar subfosylny
    Zarejestrowany
    Nov 2010
    Skąd
    Starachowice
    Kod pocztowy
    27-200
    Posty
    705

    Domyślnie

    Pod kotwę nie trzeba dawać izolacji gdyż metal nie przewodzi wilgoci .
    Tu była reklama....

  8. #1828
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) Avatar subfosylny
    Zarejestrowany
    Nov 2010
    Skąd
    Starachowice
    Kod pocztowy
    27-200
    Posty
    705

    Domyślnie

    Cytat Napisał q-bis Zobacz post
    Myślę, że można też je wykręcić, wbić klina z modrzewia i wkręcić jeszce raz... tym razem już uważając.
    Swoją drogą mnie już ostrzegał sprzedawca spaxów, żebym uważał bo one są przeznaczone do twardych gatunków drewna (tzn ich kształt, bo po wkręceniu są ok) i trzeba ostrożnie, sprzęgięłko leciutko przy końcu....jeszcze nie próbowałem ale widzę, że to prawda...
    Dokładnie tak. Zakołkować otwór i jeszcze raz wkręcić wkręt.
    Tu była reklama....

  9. #1829

    Domyślnie

    Cytat Napisał rewo66 Zobacz post
    Ja zamiast tekturowych rur używam odpowiednio pocięte rury kanalizacyjne pomarańczowe fi 160. Masz 70 cm ponad gruntem i 30 cm w ziemi razem 1m no wielkościowo dobre tylko ja bym wkopywał rure na 50cm minimum. Ok obsypiesz ziemią , piaskiem i żwirem ale czy będziesz to ubijał chyba nie. Zatem wpuść rury na 50cm. Jeśli nie chce ci się kopać na allegro są takie ręczne wiertbice Zastanawiam się tylko po co chcesz dać humus pod taras. Daj tam piasek na to geowłókninę i żwir.
    A czy te słupki betonowe nie powinno się wylewać na głębokość tak jak fundamenty czyli poniżej poziomu przemarzania gruntu?
    Na glinie taras nie będzie się unosił podczas dużych mrozów.

    Tak pytam o to ma u siebie glinę na działce.

    Czy należy zbroić take słupki czy wystarczy sam beton?

    Jeżeli słupki betonowe miałby wystawać ok. 1m ponad gruntem to jaką powinny mieć średnicę i czy powinny być zbrojone?
    Ostatnio edytowane przez odaro ; 14-07-2013 o 21:27
    Kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie

  10. #1830

    Domyślnie

    Cytat Napisał MasterCheat Zobacz post
    Najpierw szpadlem otwór o średnicy około 35 cm, na jakieś 25 cm, a dalej wiertnicą ręczną (średnica 25 cm, na głębokość 100-105 cm) i od razu w dziurę beton zanim woda zaczęła lecieć ciurkiem.

    Od góry (jak już było 3/4 betonu) wcisnąłem zbrojenie i zakładałem rurę kartonową o średnicy wew 26 cm i długości 50 cm żeby to jako tako później wyglądało na wierzchu a jednocześnie było trochę pod gruntem. I do równego zalane betonem. I po jakimś czasie wciśnięte i ustawione kotwy.
    Czemu masz tak zrobione że zbrojenie wystaje mocno do góry a kotwy masz na dużo poniżej zbrojenia?
    Kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie

  11. #1831
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar jarett
    Zarejestrowany
    Oct 2009
    Skąd
    Wrocław
    Posty
    1.005
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    46

    Domyślnie

    Ja w końcu zrobiłem tak jak podpowiedział kolega rewo66. Wykorzystałem rury kanalizacyjne pomaranczowe fi160 (udało mi się znaleźć w niezłej cenie - niecałe 11zł/mb). Otwory wierciłem wypożyczoną wiertnicą spalinową. Rury wystają ok.50 cm nad grunt. Poniżej gruntu sięgają 30-50 cm w zależności jak głęboko w danym miejscu udało mi się wykopać, ale docelowo zakpię je prawie na całej wysokości (gruzem, piaskiem i co mi sie tam jeszcze napatoczy). Każda jest zbrojona ordynarnie wbitymi w ziemię prętami stalowymi (po 3 na rurę, fi10). Zalane to to gotową zaprawą cementową. zrobienie 20 takich słupków wraz z kotwami zajęło nam (było nas trzech) dwie soboty (ale takie po 12h pracy) z czego najwięcej czasu odpowiednie wypoziomowanie wszystkiego, przede wszystkim kotw (bo mam je już odpowiednio osadzone w słupkach, nie będę potem wiercił).

  12. #1832

    Domyślnie

    Cytat Napisał jarett Zobacz post
    Ja w końcu zrobiłem tak jak podpowiedział kolega rewo66. Wykorzystałem rury kanalizacyjne pomaranczowe fi160 (udało mi się znaleźć w niezłej cenie - niecałe 11zł/mb). Otwory wierciłem wypożyczoną wiertnicą spalinową. Rury wystają ok.50 cm nad grunt. Poniżej gruntu sięgają 30-50 cm w zależności jak głęboko w danym miejscu udało mi się wykopać, ale docelowo zakpię je prawie na całej wysokości (gruzem, piaskiem i co mi sie tam jeszcze napatoczy). Każda jest zbrojona ordynarnie wbitymi w ziemię prętami stalowymi (po 3 na rurę, fi10). Zalane to to gotową zaprawą cementową. zrobienie 20 takich słupków wraz z kotwami zajęło nam (było nas trzech) dwie soboty (ale takie po 12h pracy) z czego najwięcej czasu odpowiednie wypoziomowanie wszystkiego, przede wszystkim kotw (bo mam je już odpowiednio osadzone w słupkach, nie będę potem wiercił).

    No nie wiem ale 30cm głębokości to nie zbyt mało to że potem obsypiesz nie wiele będzie dawać

    Tak samo 3 pręty bez związania ich strzemiączkami czy to coś będzie dawać?
    Kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie

  13. #1833
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar q-bis
    Zarejestrowany
    Feb 2008
    Skąd
    Dobra
    Kod pocztowy
    72-003
    Posty
    1.951

    Domyślnie

    Hey,
    rozpocząłem budowę tarasu. Trzy lata sobie czekał...
    Taras na betonie, wysoki 1,1m, schody w łuku - 7 stopni plus ścianki boczne, wszytkiego jakieś 45 m2.
    Wszystko zrobię w drewnie.
    Najpierw podłoże - wyrównałem zaprawą, potem uni grunt, i farba szara ftalowa (dostałem 2 lata temu 5 litrów).
    Potem robię deck (czyli największą powierzchnię) - legary z modrzewia, pod nie podkładki gumowe ( załatwiłem coś jak gumoleum i pociąłem w kostki 8x8cm, grubość 5 i 3 mm), kręcę spax'ami RA - to są kotwy do betonu - ekstra trzyma (trzeba nawiercić legarek a potem beton, musiałem pożyczyć SDS...).
    No i zacząłem kręcić deski, też modrzew, spax -D (brązowe, czyli stare złoto super wchodzą, tylko jeden mi się wciął ze 2 mm za głęboko ale go nie będę ruszał... deski przeciągnąłem impregantem i olejem, po skończeniu przeciągnę papierem i olejem całość jeszcze raz. Położyłem pierwsze 10 desek - wszystko stabilne, jest spadek jakieś 2%.
    Aha deski dociągam ściskami ciesielskimi, a szczelinę odmierzam patyczkami od lodów , okrągłymi ok 5-6mm.
    Na razie wszystko OK, rzeźba będzie ze schodami dopiero...
    WARTO? WARTO!

  14. #1834
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar rewo66
    Zarejestrowany
    Nov 2010
    Posty
    2.124
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    52

    Domyślnie

    Trzy lata temu robiłem u kumpla duży taras ok 40 m2 wyniesiony w niektórych miejscach ok 45 cm nad gruntem . Słupy były z rur fi160 pomarańczowych dosyć gęsto (nie pamiętam rozstawu) na głębokość max 50cm zbrojone 3 prętami fi 6 połączonymi takimi trójkątnymi strzemiączkami. Dodatkowo wbite na 1m w głąb 2 pręty fi8. (trza było wykorzystać resztki pobudowlane). Zalane betonem robionym samemu w betoniarce. Słupy zasypane na 30 cm gruzem wymieszanym z grubym piachem. Poterm 10cm warstwa piachu na to geowłóknina mocna w 2 warstwach i na to poszedł żwir gruby tak ok 5cm. Nic nie urosło pod tarasem nie miało prawa
    Imprez na tym tarasie było już co niemiara niektóre łącznie z tańcami i nic się nie dzieje do dziś. Żaden ze słupów się nie przekrzywił.

    U siebie tez tak będę robił już nawet zrobiłem parę słupów które wypadały przy elewacji, 50cm w głąb i 40 cm ponad grunt.

    Przy wysokości 1m nad grunt trzeba by rury fi 200 minimum i głębiej a to już może być nieopłacalne kosztowo (zakup rur pomarańczowych). Lepiej wtedy zrobić słupy wraz ze stopami pkt oparcia musi być szerszy.
    Dziennik budowy i komentarze
    Start 17.10.2011r.
    Parterówka 150m2(w tym garaż15m2) Ściany cer.25cm+styro20cm(0,32),poddasze nieużytkowe, Strop drewn ociepl wełną w warstwach 38cm (0,39) i 15cm(0,35), podłoga styro 9cm(0,32),100% podłogówka, okna 3-szyb VEKA 6-kom 0,8 całego okna, drzwi zewn Weissner 8,8cm grubości, WM Zehnder ComfoAir 350 Lux, PC P-W Nibe ze zbiorn. cwu 270L, Kominek Blanka 8kW. OZC 31,1kWh/m2rok. POŚ dren.
    Mieszkamy od 22.03.2014r. ale to nie koniec

  15. #1835

    Domyślnie

    q-bis, może jakieś foty z realizacji? Szczególnie dotyczące patyczków do lodów
    Sam za parę dni będę zaczynał z tarasem.

  16. #1836
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar q-bis
    Zarejestrowany
    Feb 2008
    Skąd
    Dobra
    Kod pocztowy
    72-003
    Posty
    1.951

    Domyślnie

    Dokumentuję całość.
    Chciałbym zrobić taki poradnik na przyszłość...
    Jak znajdę chwilę to coś wrzucę...
    WARTO? WARTO!

  17. #1837

    Domyślnie

    Cytat Napisał odaro Zobacz post
    Czemu masz tak zrobione że zbrojenie wystaje mocno do góry a kotwy masz na dużo poniżej zbrojenia?
    tak wyszło pręty zbrojeniowe miałem pocięte na 1,5 m i z nich zrobiłem zbrojenie, a że otwory udało się dowiercić na metr więc część zbrojenia (około 30 cm wystawało) po osadzeniu wystawało. Na obcięcie musiałem poczekać aż beton zastygnie.

    A jako, że kotwy miałem takie do zatopienia w betonie to musiałem je obsadzić zanim beton zastygł.

    po zastygnięciu pręty obciąłem szlifierką i po sprawie.

  18. #1838

    Domyślnie

    pomału do przodu
    Załączone zdjęcia Załączone zdjęcia Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_5731.jpg
Wyświetleń:	301
Rozmiar:	56,9 KB
ID:	200875   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_5733.jpg
Wyświetleń:	285
Rozmiar:	73,4 KB
ID:	200876  

  19. #1839
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar jarett
    Zarejestrowany
    Oct 2009
    Skąd
    Wrocław
    Posty
    1.005
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    46

    Domyślnie

    Kolejne pytania, na które pewnie nikt mi nie odpowie
    - Znalazłem w Ciastoramie wkręty nierdzewne do drewna egzotycznego marki PFS+ o połowę tańsze od spaxów. Jakieś doświadczenia z nimi? Nie jest tak, że w spaxach dopłaca się za markę? Niestety najdłuższe mają 80mm więc to chyba za mało, żeby kręcić nimi legary do pod konstrukcji.

    - Zastanawiam się co kupić do cięcia drewna na taras ? Myślałem o ukośnicy, chyba jest najbardziej precyzyjna jeśli dobrze się rozwiąże podparcie dłuższych desek po bokach. Ale jest to dość drugie urządzenie a na dodatek wielkie i rzadko mi będzie potem przydatne. Z tarczówką ręczną z kolei troszkę więcej zabawy, ale za to jest bardziej uniwersalna (jeśli chodzi o późniejsze zastosowania), zajmuje mniej miejsca i jest tańsza.

    PS. przyjechało dzisiaj drewno na podkonstrukcje... trochę skręcone jak na KVH... mam nadzieję, że taras na tym jakoś strasznie nie ucierpi. Zaimpregnowałem Sadolinem Base - wystarczy to?

  20. #1840

    Domyślnie

    Cytat Napisał MasterCheat Zobacz post
    tak wyszło pręty zbrojeniowe miałem pocięte na 1,5 m i z nich zrobiłem zbrojenie, a że otwory udało się dowiercić na metr więc część zbrojenia (około 30 cm wystawało) po osadzeniu wystawało. Na obcięcie musiałem poczekać aż beton zastygnie.

    A jako, że kotwy miałem takie do zatopienia w betonie to musiałem je obsadzić zanim beton zastygł.

    po zastygnięciu pręty obciąłem szlifierką i po sprawie.

    OK teraz rozumiem
    Kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie

Strona 92 z 158

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony