dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 13 z 24
Pokaż wyniki od 241 do 260 z 471
  1. #241
    Banned
    Tomasz Brzęczkowski

    Zarejestrowany
    Jul 2011
    Skąd
    Warszawa
    Kod pocztowy
    00-716
    Posty
    12.238

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	luna.jpg
Wyświetleń:	342
Rozmiar:	71,6 KB
ID:	239146Nie 95 a 85% - i to dane do wymienników Heatex typ L montowanych w pierwszych partiach lun.
    http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&...-LpQUQtxWk3wPQ
    Wymiennik zmieniono na klejony na miejscu ale dane zostały
    Poza tym sprawność wymiennika a centrali to w przypadku luny - dwie różne bajki.
    Ostatnio edytowane przez Tomasz Brzęczkowski ; 31-01-2014 o 06:59

  2. #242
    SYMPATYK FORUM (min. 10) Avatar kosio
    Zarejestrowany
    Jan 2013
    Skąd
    Lądek zdrój
    Kod pocztowy
    57-540
    Posty
    38

    Domyślnie

    Witam
    A jaki rekuperator pan może podpowiedzieć do domku 80m2 , kubatura 198m3 tylko parter 3 nawiewy, 3 wywiewy. Będę celował w bardzo energooszczędny . Płyta Izodom 2000, ściany Izodom 45cm lub Eco Pass House 50cm strop 45 cm wełny kamiennej lub szklanej. Okna Aluplast Energeto 8000. Ogrzewanie podłogowe elektr. + klimatyzator.
    Wszystko ma być maksymalnie bezobsługowe. Rozkład jest taki że przewody went. będą max 6-7m długości.
    Ostatnio edytowane przez kosio ; 09-02-2014 o 08:04

  3. #243

    Domyślnie

    No i kupiłem tą Lunę. Sama centrala bodajże 1370, do tego ARW, zewnętrzne filtry skrzynkowe, akustifleks, termofleks, opaski, razem około 1900zł.

    Regulacja obrotów na ARW działa tak:



    W rzeczywistości nie jest aż tak głośno Mikrofon z komórki zbiera każdy szmer. Tu działa goła centrala bez kanałów, każdy podłączony kanał to trochę ciszej. Kupiłem też akustifleksa, którego 1mb ma niby wyciszać o 15dB. W rzeczywistości na niskim biegu centrala emituje dźwięk mniej więcej jak termoobieg w moim piekarniku.
    Z8 z pracowni Z500. Mieszkamy od października 2014. Ściany: Ytong+20cm TO 032. Podłoga: 15cm TO grafit. Strop: 17-33cm regranulatu styropianu + 20cm wełny. 100% podłogówka. Kocioł: Immergass Victrix 24kW dwufunkcyjny z wbudowanym zasobnikiem 45l. Wentylacja: PE na skrzynkach + Luna.
    Dziennik budowy: www.budowa-domu.info

  4. #244
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    bzyk1

    Zarejestrowany
    May 2014
    Posty
    2

    Domyślnie

    Paweł jak to wygląda jak chcesz LUNE zamontować w pietrowym domu z lat 70-tych,mam kanały wentylacyjne wiec myslałem ze by centala była w piwnicy a przewody puscic w kanałach went.zasilanie dwa pokoje parter i pietro,wyciąg kuchnia łazienka to oczywiste te pomieszczenia to w sumie ok.100 m2,mie wiem jak to sie bedzie mało z cisnieniem na pietrze,jak mozesz prosze o jakas rade?

  5. #245
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    bzyk1

    Zarejestrowany
    May 2014
    Posty
    2

    Domyślnie

    poza tym jak ktoś moze mi pomóc od A do Z z ta wentylacją,duzo czytałem na tym forum ale mało jest tu info o montazu w starych domach np.lat 70 z istniejącą went.graw.nowy dom to: projekt,montaz,maskowanie generalnie proste,mam jakies wizje jak to zrobic u mnie ale potrzebuje wsparcia kolegów z forum a widze ze są tu prawdziwe złote rączki które potrafią czynić cuda z kazdą wenylacją,proszę o pomoc

  6. #246

    Domyślnie

    Nie pomogę, to wymaga fachowca, a ja tylko składam według projektu z gotowych elementów, pewnie moja pierwsza i ostatnia instalacja. Trzy kondygnacje (z piwnicą) to długie kanały. Dobrze żeby ich przebieg i średnice dopasował ktoś kto ma jakiekolwiek doświadczenie.

    A Paweł to jestem tylko na Vimeo
    Z8 z pracowni Z500. Mieszkamy od października 2014. Ściany: Ytong+20cm TO 032. Podłoga: 15cm TO grafit. Strop: 17-33cm regranulatu styropianu + 20cm wełny. 100% podłogówka. Kocioł: Immergass Victrix 24kW dwufunkcyjny z wbudowanym zasobnikiem 45l. Wentylacja: PE na skrzynkach + Luna.
    Dziennik budowy: www.budowa-domu.info

  7. #247
    SYMPATYK FORUM (min. 10)
    abyss

    Zarejestrowany
    Mar 2014
    Skąd
    Irlandia
    Kod pocztowy
    00-061
    Posty
    23
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    1

    Domyślnie

    Czy w lunie da się wymienić silniki prądu zmiennego na prądu stałego - w celu ułatwienia regulacji i zmniejszenia poboru energii ?

  8. #248
    SYMPATYK FORUM (min. 10)
    abyss

    Zarejestrowany
    Mar 2014
    Skąd
    Irlandia
    Kod pocztowy
    00-061
    Posty
    23
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    1

    Domyślnie

    .
    Ostatnio edytowane przez abyss ; 16-05-2014 o 03:01 Powód: (był duplikat, coś serwer długo odpowiadał)

  9. #249
    Banned
    Tomasz Brzęczkowski

    Zarejestrowany
    Jul 2011
    Skąd
    Warszawa
    Kod pocztowy
    00-716
    Posty
    12.238

    Domyślnie

    Cytat Napisał abyss Zobacz post
    .
    Nie da się.

  10. #250
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    pjt

    Zarejestrowany
    May 2014
    Skąd
    Wrocław
    Kod pocztowy
    50-400
    Posty
    8

    Domyślnie

    Witam,
    Mam lunę już od paru ładnych miesięcy. generalnie przy małej kubaturze mieszkania rekuperator jest włączany zwyczajnie timer'em , tylko na parę godzin dziennie.
    jednak przy wyłączonym rekuperatorze z wyciągu wieje zimne powietrze, to chyba nie powinno tak działać ale efekt jest jakbym wywiercił sobie dziurę w ścianie. Chodzi tu o wyciąg który jest najbliżej rekuperatora, i tym samym najbliżej czerpni - reku jest w łazience i ten wyciąg też jest w łazience.
    wiem że reku powinno działać non stop, ale przy wariancie włączone przez parę godzi, wyłączone przez resztę doby chciałbym wyeliminować to wiejące zimne powietrze - czy można w rury wstawić zawory zwrotne żeby zwyczajnie nie wiało lodowatym powietrzem w zimie ? żeby odblokowywało przepływ tylko gdy wentylatory pracują?

  11. #251

    Domyślnie

    Cytat Napisał pjt Zobacz post
    Witam,
    Mam lunę już od paru ładnych miesięcy. generalnie przy małej kubaturze mieszkania rekuperator jest włączany zwyczajnie timer'em , tylko na parę godzin dziennie.
    jednak przy wyłączonym rekuperatorze z wyciągu wieje zimne powietrze, to chyba nie powinno tak działać ale efekt jest jakbym wywiercił sobie dziurę w ścianie. Chodzi tu o wyciąg który jest najbliżej rekuperatora, i tym samym najbliżej czerpni - reku jest w łazience i ten wyciąg też jest w łazience.
    wiem że reku powinno działać non stop, ale przy wariancie włączone przez parę godzi, wyłączone przez resztę doby chciałbym wyeliminować to wiejące zimne powietrze - czy można w rury wstawić zawory zwrotne żeby zwyczajnie nie wiało lodowatym powietrzem w zimie ? żeby odblokowywało przepływ tylko gdy wentylatory pracują?
    Załóż na czerpni i wyrzutni klapy zwrotne - powinno pomóc

  12. #252
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    pjt

    Zarejestrowany
    May 2014
    Skąd
    Wrocław
    Kod pocztowy
    50-400
    Posty
    8

    Domyślnie

    Cytat Napisał adkwapniewski Zobacz post
    Załóż na czerpni i wyrzutni klapy zwrotne - powinno pomóc
    dzięki, właśnie też tak kombinuję że im bliżej zewnątrz tym lepiej, zastanawiam się tylko jak takie klapy sprawdzają się w zimie przy powiedzmy minus 10, minus 15 stopni. one nie zamarzają, w sensie nie zablokuje się wlot i wyrzut przy dużych minusach?
    może mam szukać jakiś specjalnych rodzajów klap, albo tak myślę na szybko - może zawiasy solidnie obłożyć jakimś gęstym smarem (no i też miejsca styku , żeby nie przymarzło, nie zablokowało się) ?

  13. #253
    Banned
    Tomasz Brzęczkowski

    Zarejestrowany
    Jul 2011
    Skąd
    Warszawa
    Kod pocztowy
    00-716
    Posty
    12.238

    Domyślnie

    Cytat Napisał pjt Zobacz post
    dzięki, właśnie też tak kombinuję że im bliżej zewnątrz tym lepiej, zastanawiam się tylko jak takie klapy sprawdzają się w zimie przy powiedzmy minus 10, minus 15 stopni. one nie zamarzają, w sensie nie zablokuje się wlot i wyrzut przy dużych minusach?
    może mam szukać jakiś specjalnych rodzajów klap, albo tak myślę na szybko - może zawiasy solidnie obłożyć jakimś gęstym smarem (no i też miejsca styku , żeby nie przymarzło, nie zablokowało się) ?
    Na klapie będzie woda. Luna nie ma za dużego sprężu, wszelkie dodatkowe opory spowodują, że więcej powietrza poleci nieszczelnościami . Poza tym, gdy centrala nie pracuje kanały nawiewne, mogą stać się wywiewnymi. Wchodzi w nie ciepłe powietrze. Będą wtedy wilgotne. Woda pojawi się też w centrali nie z tej strony gdzie jest odpływ. Wejdzie w szczeliny obudowy i zamarzając rozszczelni obudowę, w przypadku LUNY, jeszcze bardziej.

  14. #254
    Lider FORUM (min. 2800) Avatar gentoonx
    Zarejestrowany
    Mar 2010
    Skąd
    Warszawa ale uciekam na wieś
    Posty
    4.061

    Domyślnie

    cenna informacja, choć nie sądziłem do tej pory, że da się LUNĘ rozszczelnić jeszcze bardziej

  15. #255

    Domyślnie

    A ja uderze z innej beczki- po co wyłączać WM?
    NIE dla średniowiecznych systemów grzewczych (czyt. wungiel/drewno)

  16. #256
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    pjt

    Zarejestrowany
    May 2014
    Skąd
    Wrocław
    Kod pocztowy
    50-400
    Posty
    8

    Domyślnie

    Cytat Napisał mistalova Zobacz post
    A ja uderze z innej beczki- po co wyłączać WM?
    tak jak tutaj :
    http://forum.muratordom.pl/showthrea...00-14st/page11

    podobnie jak u marian02, za mocno wysusza. nawet na zredukowanych obrotach nie ma potrzeby żeby pracowała.
    w nocy, albo gdy nikogo nie ma, wtedy nie musi pracować. ale jak nie pracuje to wpuszcza zimne powietrze.

    może ktoś jednak osiągnął skutecznie działającą konstrukcję Luny nie pracującej non stop , nie wyziębiającej mieszkania przy wyłączonych wiatrakach ?

  17. #257
    Banned
    Tomasz Brzęczkowski

    Zarejestrowany
    Jul 2011
    Skąd
    Warszawa
    Kod pocztowy
    00-716
    Posty
    12.238

    Domyślnie

    Nie wyłącza się wentylacji!!! Wilgoć jest w przegrodach, paruje z kibelków , czy roślin. Jeżeli wentylacja wysusza to jest źle dobrana. Wentylacja ma odprowadzać nadmiar wody a nie całą wodę. Zagrzybią się kanały nawiewne i wilgoć dostanie się poza tackę ściekową.

  18. #258
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    pjt

    Zarejestrowany
    May 2014
    Skąd
    Wrocław
    Kod pocztowy
    50-400
    Posty
    8

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomasz Brzęczkowski Zobacz post
    Nie wyłącza się wentylacji!!! Wilgoć jest w przegrodach, paruje z kibelków , czy roślin. Jeżeli wentylacja wysusza to jest źle dobrana. Wentylacja ma odprowadzać nadmiar wody a nie całą wodę. Zagrzybią się kanały nawiewne i wilgoć dostanie się poza tackę ściekową.
    ok, to może napiszę krótko - instalację mam zrobioną mega słabiutko.. przez 'fachowca', kombinuję teraz jak tylko mogę, żeby wyjść na prostą. Przy transformatorze ustawionym na 1 (najwolniejsze ustawienie z możliwych 1-5) Luna i tak wymienia za dużo powietrza. Mam takie coś ARW 1,5:
    http://tywent.pl/pl/transformatorowe...upa,13,21.html
    czy ma ktoś pomysł - czy jest realne jeszcze mocniejsze zredukowanie pracy Luny, widzę że 1,5 na jedynce podaje 115 V , zastanawiam się czy nie zacząć od zmiany na ARW2 -> ten na 1 biegu podaje 65V, nie jestem elektrykiem więc może ktoś podpowie czy to nie będzie za niski voltage dla Luny ?? zakładam że 2.0 czyli większy amper i większy kW to przy charakterystykach 2A i 0,25Kw nie spali wiatraków - Luna ma chyba silniki na 120W (czyli kurna podanie 2 amper na 5 tym biegu oznacza 2*230V= 460 W ?? !! to spali wiatraki ? czyli nigdy nie odpalać na maksymalnym biegu? )

    ok, idąc dalej - zakładając, że będzie pracowała na najmniejszym napięciu non stop (bez względu czy to będzie 115V czy 65V) to pozostaną mi jeszcze 2 problemy:

    1) ewidentnie muszę wytłumić nawiew i chyba zacznę od jednego tłumika akustycznego, albo nawet dwóch, to będą koszty ale teraz w nawiewie mocno szumi, muszę to wyzerować do poziomu niesłyszalnego. tylko tłumiki kurde są drogie. na razie znalazłem takie opcje:
    http://www.centrumklima.pl/pliki/cen...ntrumKlima.pdf
    http://www.wioldar.com/sklep/artykul...-aku-comp.html
    pewnie wytnę bieżący ocynk i wstawię jeden prosty tłumik, a jeżeli to nie pomoże to wtedy dodam jeszcze jeden na załamaniu

    2) druga kwestia z jaką muszę zawalczyć to trochę irytująca kwestia ochrony przed zamrożeniem - na tyle na ile się zorientowałem na tematach związanych z Luną to jedynym rozsądnym pomysłem będzie umieszczenie presostatu w nawiewie i ustawienie mechanizmu tak żeby wyłączał wiatrak nawiewu dopóki ciśnienie w nawiewie nie wróci do normy (czyli co, dopóki powietrze wyciągane z mieszkania nie rozmrozi wymienników - ale jak cisnienie może wrócić do normy jak wiatrak będzie wyłączony),.. czy ktoś jest na forum kto robił coś takiego w dolnośląskim - można byłoby się skonsultować?
    no i zastanawiam się , czy jak będę miał Lunę na najwolniejszej możliwej pracy, czy jakikolwiek presostat wyczuje moment zamrożenia nawiewu ??

    pozdrawiam i liczę na pomoc - najlepiej praktyczną nie wierzę że jestem pierwszym z takimi dylematami.
    Ostatnio edytowane przez pjt ; 23-05-2014 o 23:11

  19. #259
    Banned
    Tomasz Brzęczkowski

    Zarejestrowany
    Jul 2011
    Skąd
    Warszawa
    Kod pocztowy
    00-716
    Posty
    12.238

    Domyślnie

    Można puszczać od 40V , z tym, że wentylatory w lunach mogą być różne bo to z "wyprzedaży i przecen" mogą być i 400m2/h o różnych charakterystykach (centrale do 200m3/h mają wyjścia 100mm do 300m3/h 125mm ... .
    Presostat i i układ wyłączania nawiewu na sens w szczelnych centralach - ta taka nie jest. Proszę pamiętać, że sprzedający kupił ją za 750zł z kanałami! to dwa ogromne pudła, W tych 750 zł jest jeszcze koszy przesyłki.
    Poza tym , robienie w domu sporego podciśnienia nigdy nie było za zdrowe... Rozmrażać wymiennik można też otwierając bypass. Niestety, tackę i odprowadzenie kondensatu, rozmrażać trzeba elektrycznie kablem samoregulującym . A presostat za 300 zł jest tak mało dokładny, że może wyłączać nawiew co chwila.
    Tłumik to chropowata wewnątrz rura ( nie robi się wentylacji na gładkich blaszanych kanałach) - i może to być zwykły izolowany kanał .

    Pan opisze Swoją instalację - jakie kanały wymiary, bo tak ciężko coś pomóc. Lub może Pan zadzwonić na Bartycką coś się wymyśli/ .

  20. #260
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    pjt

    Zarejestrowany
    May 2014
    Skąd
    Wrocław
    Kod pocztowy
    50-400
    Posty
    8

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomasz Brzęczkowski Zobacz post
    Można puszczać od 40V , z tym, że wentylatory w lunach mogą być różne bo to z "wyprzedaży i przecen" mogą być i 400m2/h o różnych charakterystykach (centrale do 200m3/h mają wyjścia 100mm do 300m3/h 125mm ... .
    Presostat i i układ wyłączania nawiewu na sens w szczelnych centralach - ta taka nie jest. Proszę pamiętać, że sprzedający kupił ją za 750zł z kanałami! to dwa ogromne pudła, W tych 750 zł jest jeszcze koszy przesyłki.
    Poza tym , robienie w domu sporego podciśnienia nigdy nie było za zdrowe... Rozmrażać wymiennik można też otwierając bypass. Niestety, tackę i odprowadzenie kondensatu, rozmrażać trzeba elektrycznie kablem samoregulującym . A presostat za 300 zł jest tak mało dokładny, że może wyłączać nawiew co chwila.
    Tłumik to chropowata wewnątrz rura ( nie robi się wentylacji na gładkich blaszanych kanałach) - i może to być zwykły izolowany kanał .

    Pan opisze Swoją instalację - jakie kanały wymiary, bo tak ciężko coś pomóc. Lub może Pan zadzwonić na Bartycką coś się wymyśli/ .

    możliwe że sprawdzę działanie na niższych voltach - teoretycznie powinno zacząć działać na 1/4 mocy a jak wyjdzie w praktyce to się okaże, albo raczej higroskop pokaże.
    odnośnie presostatu, więc w moim wariancie odpada - to mam od razu drugie pytanie... jak w takim układzie uchronić się przed solidniejszym zamarzaniem, otworzenie by passu chyba wyziębi mieszkanie? (i skąd wiedzieć że się zamroziło / rozmroziło żeby zwyczajnie otworzyć / zamknąć by pass?) podpytałbym też o montaż kabla samoregulującego do rozmrażania kondensatu - ale to może posprawdzam info na forum a jak coś nie będę wiedział to podpytam na priv'ie.

    opis moje instalacji mógłbym tu wrzucić jako skan projektu ale na projekcie jest znacznik montera, a to może jednak nie, tym bardziej że podczas montażu wyszło że projekt był lekko oderwany od rzeczywistości, rury się nie pomieściły w prześwicie, ponieważ zapomniało się o jeszcze jednej rurze, że trzeba było wykuć jeszcze jedną dziurę w ścianie, że koniec końców filtr wyciągu musi 'przegapić' jeden anemostat (z łazienki wciąga powietrze bez filtrowania),.. i tak dalej irytacja to jest łagodne słowo na określenie mojej oceny 'fachowca'. żałuję tylko że sam nie dokształciłem się w tym temacie wcześniej.
    całość jest zrobiona na ocynku 160 ocieplonym otuliną.

    dziękuję za odpowiedzi i podpowiedzi,

Strona 13 z 24

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony