Zwiększ nachylenie krzywej, albo przesuń ja w górę.
Zwiększ nachylenie krzywej, albo przesuń ja w górę.
parterówka, płyta fundamentowa, 10cm XPS pod i 10cm EPS na płycie, silikat 18cm, 20 cm grafitowego EPS na ścianach, 5cm wełny i 30 cm celulozy na stropie. Rekuperator Kinetic 250, kocioł kondensacyjny Immergas Victrix 12kW, PV 4,27kWp na SolarEdge
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychProjekt Z8; 98m2; ławy 15cm styropianu, podłoga styropian grafit EPS 100 Termoorganika 2 warstwy (1x10 cm i 1x5cm na mijankę); Ytong 600 P+W, styropian 20 cm grafit, strop wełna Rockmin Plus 10 cm, Isover Uni-mata 15 cm, Uni-mata 18 cm, wszystko ułożone na mijankę; Okna na profilu Veka 3-szybowe, WM Brink Excellent 300, podłogówka + drabinka w łazience, Immergas Victrix 12KW+zasobnik 200L.
Dziennik: http://forum.muratordom.pl/showthrea...ght=Olci+Sebka
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychCoś chyba zrobiłem z rotametrem bo mi jeden cieknie, może za mocno dokręciłem i coś uszkodziłem? Wiem, że jakoś to szkiełko jeszcze się odkręca, może je poluzowałem i dlatego cieknie? Co posprawdzać? Ewentualnie trudna jest wymiana takiego rotametra? Dużo zachodu? Kiedy człowiek zazna spokoju?
Projekt Z8; 98m2; ławy 15cm styropianu, podłoga styropian grafit EPS 100 Termoorganika 2 warstwy (1x10 cm i 1x5cm na mijankę); Ytong 600 P+W, styropian 20 cm grafit, strop wełna Rockmin Plus 10 cm, Isover Uni-mata 15 cm, Uni-mata 18 cm, wszystko ułożone na mijankę; Okna na profilu Veka 3-szybowe, WM Brink Excellent 300, podłogówka + drabinka w łazience, Immergas Victrix 12KW+zasobnik 200L.
Dziennik: http://forum.muratordom.pl/showthrea...ght=Olci+Sebka
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychszkiełko powinno być sztywno. Ja kiedyś chciałem wyczyścić nalot wewnątrz i zamiast wypłukać tylko wodą, to zrobiłem roztwór octowy i zanurzyłem wymontowany rotametr w zbyt gorącym roztworze i to szkiełko się rozwulkanizowało, zaczęło się obracać i ciec. Wymiana jest banalnie prosta. Musisz zamknąć zawory na belkach (najlepiej jeśli masz główne przed belkami) i dodatkowo dla pewności zamknij tą pętlę (na belce powrotnej) na której wymieniasz rotametr albo nawet zamknij wszystkie na powrocie
Ostatnio edytowane przez montixe ; 27-11-2014 o 08:25
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychW sumie sztywno jest, ale jak jest u mnie ta czarna osłona i na niej zamocowane jest szkiełko to cieknie lekko z tego miejsca gdzie jest ta jakby"siatka" (pionowe kreski) i stamtąd) wypływa woda. Może za mocno chciałem odkręcić przepływ i coś strzeliło? Sam nie wiem. Jutro się pobawię, bo też mam szkiełka tak "zarąbane" że szok. Żeby odkręcić szkiełko to w przeciwną do wskazówek zegara kręcę samo szkło a na dole to czarne pokrętło trzymam?
Projekt Z8; 98m2; ławy 15cm styropianu, podłoga styropian grafit EPS 100 Termoorganika 2 warstwy (1x10 cm i 1x5cm na mijankę); Ytong 600 P+W, styropian 20 cm grafit, strop wełna Rockmin Plus 10 cm, Isover Uni-mata 15 cm, Uni-mata 18 cm, wszystko ułożone na mijankę; Okna na profilu Veka 3-szybowe, WM Brink Excellent 300, podłogówka + drabinka w łazience, Immergas Victrix 12KW+zasobnik 200L.
Dziennik: http://forum.muratordom.pl/showthrea...ght=Olci+Sebka
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychW instrukcji jest, że niby można ale boję się coś zepsuć, najbardziej boli mnie ten wyciek.
Montixe masz rację w moich nie można odkręcić szkiełka, nie tą instrukcję przeczytałem. Tym bardziej zastanawia wyciek i jak teraz ten rotametr wykręcić? Mam nadzieję, że tak jak pisał montixe i "stałe" szkiełko nic tu nie zmienia.
Ten jeden rotametr jest chyba do wymiany, najpierw nie cieknie, później cieknie, chyba wymienię i będzie spokój.
Na poniedziałek umówiłem się z innym hydraulikiem i ma popatrzyć z tą wymianą "zasilania " i "powrotu" na rurki 28mm. Asolt pisze, że to powinno rozwiązać problem, mam nadzieję, że tak się stanie i przepływ się zwiększy. byłoby naprawdę cudownie. Czekamy do poniedziałku
Teraz gdy mam sterownik w sypialni, czyli teoretycznie najzimniejszym pomieszczeniu wszystkie pomieszczenia się nagrzewają,ale... trwa to naprawdę długo muszę zwiększać temp. bo niestety nie mam odpowiednich przepływów, wszystko byłoby super gdyby nie to...że sypialnia najwolniej wytraca swoje ciepło i gdy tam zaczyna być 21,3 w innych pomieszczeniach jest już poniżej 21 najlepszym rozwiązaniem pewnie byłyby dwa sterowniki. Liczę jak cholera, że jutro wymiana tych rurek da mi większe przepływy.
Byli dzisiaj z rana Panowie, popatrzyli i powiedzieli, że zmienią, ale gwarancji nie dają, że przepływ się zwiększy. Jeśli to nie pomoże to sugerowali dodatkową pompę, ale zobaczymy... skoro jest tak w projekcie to ktoś to obliczył i powinno chodzić.
Do kotła jest wejście 3/4 cala a rura 28mm ma już 1" tak? To od kotła rozumiem, że trzeba dać redukcję? To nie zaburzy przepływu skoro będzie przewężenie?
Rurki zmienione na 28mm na zasilaniu i powrocie od kotła do rozdzielacza i co? I to samo. Powiem szczerze, że nie widzę różnicy między przepływami przy rurkach 18mm a 28mm. Przepływy są takie same, nie wiem może rozdzielacz do dupy nie mam pojęcia. Zmęczony już tym wszystkim jestem. Inaczej to sobie wyobrażałem.
Ostatnio edytowane przez mest ; 02-12-2014 o 14:54
Projekt Z8; 98m2; ławy 15cm styropianu, podłoga styropian grafit EPS 100 Termoorganika 2 warstwy (1x10 cm i 1x5cm na mijankę); Ytong 600 P+W, styropian 20 cm grafit, strop wełna Rockmin Plus 10 cm, Isover Uni-mata 15 cm, Uni-mata 18 cm, wszystko ułożone na mijankę; Okna na profilu Veka 3-szybowe, WM Brink Excellent 300, podłogówka + drabinka w łazience, Immergas Victrix 12KW+zasobnik 200L.
Dziennik: http://forum.muratordom.pl/showthrea...ght=Olci+Sebka
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychZ jaką temp. grzejecie swoją podłogówkę (chodzi mi o temp. zasilania ) i przy jakiej temp. zewnętrznej?
Projekt Z8; 98m2; ławy 15cm styropianu, podłoga styropian grafit EPS 100 Termoorganika 2 warstwy (1x10 cm i 1x5cm na mijankę); Ytong 600 P+W, styropian 20 cm grafit, strop wełna Rockmin Plus 10 cm, Isover Uni-mata 15 cm, Uni-mata 18 cm, wszystko ułożone na mijankę; Okna na profilu Veka 3-szybowe, WM Brink Excellent 300, podłogówka + drabinka w łazience, Immergas Victrix 12KW+zasobnik 200L.
Dziennik: http://forum.muratordom.pl/showthrea...ght=Olci+Sebka
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychO tym chyba decydują sterowniki w zależności od krzywej grzewczej i myślę, że ten parametr raczej ustawia się w zależności od potrzeb konkretnego budynku.
Dla ułatwienia regulowania krzywymi załączam znalezioną gdzieś instrukcję:
I link do fajnego opisu Vaillanta
Ostatnio edytowane przez tomekwa ; 03-12-2014 o 11:25
Dziennik | Komentarze
Indywidualny projekt, silka + 20 cm 031, pod podłogą 20 cm. EPS100 038.
Do grzania: ok. 250 m2 podłogówki i ~750 m3.
WM: Onyx 550 classic. PC: Vitocal 300-G, DZ 4x90m (studnia i rotametry+ ok.60 m dobiegu).
Kominki w salonie i łazience - dla klimatu.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychGrzanych podlog 230[m2]+2 drabinki w lazienkach. Ogrzewana kubatura ~550[m3]. Uzytkowa ~175[m2]. Na posadzce 18[cm] styro. Sciany suporex 36[cm]+10[cm] styro. Skosy 25[cm] welny. WG. PCi Ekontech 12,6[kW]. DZ 4x200[m] PE32 jako kolektor spiralny.
CO za sezon przy temp. w domu 22*C
2012/13 - 1350 zł (4215 kWh)
2013/14 - 1035 zł (3320 kWh)
2014/15 - 936 zł (3481 kWh)
2015/16 - 576 zł (3313 kWh) - promocja Duon
2016/17 - 892 zł (4020 kWh)
2017/18 - 874 zł (3727 kWh)
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychProjekt Z8; 98m2; ławy 15cm styropianu, podłoga styropian grafit EPS 100 Termoorganika 2 warstwy (1x10 cm i 1x5cm na mijankę); Ytong 600 P+W, styropian 20 cm grafit, strop wełna Rockmin Plus 10 cm, Isover Uni-mata 15 cm, Uni-mata 18 cm, wszystko ułożone na mijankę; Okna na profilu Veka 3-szybowe, WM Brink Excellent 300, podłogówka + drabinka w łazience, Immergas Victrix 12KW+zasobnik 200L.
Dziennik: http://forum.muratordom.pl/showthrea...ght=Olci+Sebka
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychAle właśnie ten wybór krzywej zależy zapwene od bardzo wielu czynników:
- samej instalacji podłogówki (jeżeli zrobisz gęściej to będziesz potrzebował niższej temperatury)
- czy masz grzejniki
itp.
Ja ten sezon będę w fazie wykańczania i na razie próbuje ustalić jak ma się właśnie pogodówka do utrzymania temperatury wewnątrz. Mam sterowniki w każdym pomieszczeniu ale na chwile obecną sprawdzam jakie temperatury utrzymuje PC przy całkowicie otwartych obiegach.
Dziennik | Komentarze
Indywidualny projekt, silka + 20 cm 031, pod podłogą 20 cm. EPS100 038.
Do grzania: ok. 250 m2 podłogówki i ~750 m3.
WM: Onyx 550 classic. PC: Vitocal 300-G, DZ 4x90m (studnia i rotametry+ ok.60 m dobiegu).
Kominki w salonie i łazience - dla klimatu.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychZależy, ale moje pytanie było inne, więc jeśli ktoś chciałby się jeszcze podzielić to zapraszam
Projekt Z8; 98m2; ławy 15cm styropianu, podłoga styropian grafit EPS 100 Termoorganika 2 warstwy (1x10 cm i 1x5cm na mijankę); Ytong 600 P+W, styropian 20 cm grafit, strop wełna Rockmin Plus 10 cm, Isover Uni-mata 15 cm, Uni-mata 18 cm, wszystko ułożone na mijankę; Okna na profilu Veka 3-szybowe, WM Brink Excellent 300, podłogówka + drabinka w łazience, Immergas Victrix 12KW+zasobnik 200L.
Dziennik: http://forum.muratordom.pl/showthrea...ght=Olci+Sebka
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychGrzanych podlog 230[m2]+2 drabinki w lazienkach. Ogrzewana kubatura ~550[m3]. Uzytkowa ~175[m2]. Na posadzce 18[cm] styro. Sciany suporex 36[cm]+10[cm] styro. Skosy 25[cm] welny. WG. PCi Ekontech 12,6[kW]. DZ 4x200[m] PE32 jako kolektor spiralny.
CO za sezon przy temp. w domu 22*C
2012/13 - 1350 zł (4215 kWh)
2013/14 - 1035 zł (3320 kWh)
2014/15 - 936 zł (3481 kWh)
2015/16 - 576 zł (3313 kWh) - promocja Duon
2016/17 - 892 zł (4020 kWh)
2017/18 - 874 zł (3727 kWh)
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychWiem, że jak zamieszkam to będzie jeszcze korekta, ale już teraz próbuję coś dobrać. Na razie zatrzymałem się na 0,4 (w terminologii V).
Dziennik | Komentarze
Indywidualny projekt, silka + 20 cm 031, pod podłogą 20 cm. EPS100 038.
Do grzania: ok. 250 m2 podłogówki i ~750 m3.
WM: Onyx 550 classic. PC: Vitocal 300-G, DZ 4x90m (studnia i rotametry+ ok.60 m dobiegu).
Kominki w salonie i łazience - dla klimatu.
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDorzucę się z kilkoma pytaniami bo bez pomocy ciężko to wszystko ogarnąć
Na piecu gazowym ustawiłem temperaturę 40 st. Termometry przy pompie mieszającej pokazują 25 st i 35 st. Domyślam się, że 25 stopni to powrót, 35 stopni zasilanie. I tu pytanie: z czego wynika różnica między tym co ustawiam na piecu a tym co pokazuje termometr przy zasilaniu? Czy to wynika z mieszania wody powracającej z tą płynącą z kotła? Jeśli tak to jak sprawić aby zmieniły się proporcje mieszania? Np. aby zwiększyć na zasilaniu do 40st. Póki co udaje mi się to tylko gdy podniosę temperaturę w piecu.
Kolejne pytanie (wybaczcie, uczę się) : tą krzywą ustawia się w piecu? Boję się trochę grzebać w jego ustawieniach, powinienem wezwać serisanta z Termetu?
147m2 użytkowej, dwie kondygnacje + strych, 12cm styropianu w ścianach i 15cm styropianu w wylewce na parterze, a 5cm w stropie między parterem a piętrem.. 25 cm wełny pod dachem. Okna 2-szyb., wentylacja grawitacyjna. Ogrzewanie podłogówką + grzejniki w łazienkach. Kocioł Termet ecocondens Turbo 25kw. Brak sterowników, czujek itp. (póki co).
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychad1. jak się ma wszędzie podłogówkę oraz kociołek kondensacyjny to podłącza się ją bezpośrednio pod pompkę kociołka żeby wycisnąć maksimum z kondensacji
ad2. jak się już tak podłączy to zaczyna się zabawę z KG od C1 (przy -20 na CO idzie +40), choć twój domek słabiutko ocieplony więc chyba trzeba będzie dać C2 (przy -20 na CO idzie +50)
ad3. wybrałeś kociołek o za dużej mocy, trzeba by ustawić nocne wyłączenie kociołka
ad4. jak już sobie dobierzesz komfortową dla ciebie KG to cała reszta sterowników stanie się całkowicie zbędna
ad5. wklej schemat swojej instalacji albo jakieś zdjęcie, bo nikt wróżką nie jest i nie poda ci sposobu na ominięcie podmieszania wróżąc z fusów
Ostatnio edytowane przez mxxxx ; 04-12-2014 o 06:23
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychZ tymi Tz to chyba przesada. Majac gaz moze przeciez grzac delikatnie cala dobe i jak przy -20*C pusci w podloge 33-35*C, to musial by nie miec okien, zeby nie zagrzac domu.
Grzanych podlog 230[m2]+2 drabinki w lazienkach. Ogrzewana kubatura ~550[m3]. Uzytkowa ~175[m2]. Na posadzce 18[cm] styro. Sciany suporex 36[cm]+10[cm] styro. Skosy 25[cm] welny. WG. PCi Ekontech 12,6[kW]. DZ 4x200[m] PE32 jako kolektor spiralny.
CO za sezon przy temp. w domu 22*C
2012/13 - 1350 zł (4215 kWh)
2013/14 - 1035 zł (3320 kWh)
2014/15 - 936 zł (3481 kWh)
2015/16 - 576 zł (3313 kWh) - promocja Duon
2016/17 - 892 zł (4020 kWh)
2017/18 - 874 zł (3727 kWh)
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychDostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionychNiby wybrałem za dużą moc, a mimo wszystko kociołek, a nie kocioł? A tak poważnie to jutro zrobię zdjęcie i wkleję. Instalację na raty robiło dwóch fachowców. Pierwszy zrobił takie cuda, że zupełnie ciepło nie miało prawa pójść na pętle. Drugi wciskał mi na siłę pompę mieszającą. A teraz się jeszcze okaże, że jest niepotrzebna :/
To co już wiem i robię to nocne wyłączenie. Z tą ilością ocieplenia trochę przesada, bo w górach nie mieszkam, w sąsiedztwie same nowe domy, a nasz jeden z lepiej ocieplonych. Co nie zmienia faktu, że zawsze można ocieplić bardziej
Jutro wrzucę fotę z kotłowni.
147m2 użytkowej, dwie kondygnacje + strych, 12cm styropianu w ścianach i 15cm styropianu w wylewce na parterze, a 5cm w stropie między parterem a piętrem.. 25 cm wełny pod dachem. Okna 2-szyb., wentylacja grawitacyjna. Ogrzewanie podłogówką + grzejniki w łazienkach. Kocioł Termet ecocondens Turbo 25kw. Brak sterowników, czujek itp. (póki co).
Dostępne w wersji mobilnej
Odpowiedź z Cytatem Poleć znajomemu Dodaj do kontaktów Dodaj do ulubionych